1. #16
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.326
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Jihad kent velen gebieden ja het innerlijke maar ook het fysieke. Islam is geen passief levensovertuiging maar stelt zich immers defensief op indien nodig.
    Iemand heeft relevante Ayat opgezocht http://www.vraagislam.nl/wat-is-jihad/

    Zolang ze niet gewapend in je huis staan zonder dat jij provocerend bezig bent geweest heb je geen recht /plicht tot gewapend verzet.
    Onder valse voorwendselen (provocatie/stigmatisering) uitlokken is een zonde. Vreemd genoeg ziet men niet dat aanslagen in o.a. Europa niets anders is om verstandhouding van moslims/niet moslims te destabiliseren en derhalve vooral de mensen die zich toch al niet hebben verdiept in de Islam te bewegen zich te verzetten.

    De grootste gevaar zijn de onwetende moslims en zolang de meeste mensen in Nederland zich niet inlezen zijn ze makkelijk te misleiden en te gebruiken.

    Een echt salafist kun je gewoon trachten te provoceren maar zal zich nooit verleiden om zijn stem te verheffen of gewelddadig te worden. Dat zou profeet namelijk ook niet doen, dat is namelijk juist een teken van zwakte.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  2. #17
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.326
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Verder was 40 jaar toen niet en nooit niet een bejaarde leeftijd, ik weet niet hoe je aan je informatie komt.
    Lees je in hoe de Quran werd samengesteld en waarom.
    Je moet je eens gaan inlezen in de geschiedenis van de Islam, profeet, politieke & demografische situatie.

    Ik irriteer mij mateloos aan mensen die aannames doen zonder 1 boek of 1 letter te hebben gelezen en in deze tijd had je gewoon even kunnen googlen naar gemiddelde leeftijd gedurende zijn leven..

    Tenzij jij van mening bent dat hij een pedo was...... mijn oma trouwde op haar 14e en dat kwam omdat in Marokko in de jaren '30 mensen gemiddeld niet ouder werden dan 50.


    Hier wat verrijking van je hersenen..... open je ogen en stop met rondhangen op Marokko.nl en ga boeken lezen indien je hemel voor ogen hebt...
    http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert39.htm
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  3. #18
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Je moet je eens gaan inlezen in de geschiedenis van de Islam, profeet, politieke & demografische situatie.

    Ik irriteer mij mateloos aan mensen die aannames doen zonder 1 boek of 1 letter te hebben gelezen en in deze tijd had je gewoon even kunnen googlen naar gemiddelde leeftijd gedurende zijn leven..

    Tenzij jij van mening bent dat hij een pedo was...... mijn oma trouwde op haar 14e en dat kwam omdat in Marokko in de jaren '30 mensen gemiddeld niet ouder werden dan 50.


    Hier wat verrijking van je hersenen..... open je ogen en stop met rondhangen op Marokko.nl en ga boeken lezen indien je hemel voor ogen hebt...
    http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert39.htm
    De reden waarom de leeftijden zo laag waren toen der tijden komt doordat de vele baby sterftes en oorlogen de gemiddelde omlaag haalden.
    Mensen niet ouder dan 50 jaar in Marokko? Mijn beide opa's en oma's hebben de 70-80 gehaald en dat was geen uitzondering kan ik je vertellen.
    Ik heb me verder ingelezen over de Islam en de tijd eromheen.

  4. #19
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.326
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    De reden waarom de leeftijden zo laag waren toen der tijden komt doordat de vele baby sterftes en oorlogen de gemiddelde omlaag haalden.
    Mensen niet ouder dan 50 jaar in Marokko? Mijn beide opa's en oma's hebben de 70-80 gehaald en dat was geen uitzondering kan ik je vertellen.
    Ik heb me verder ingelezen over de Islam en de tijd eromheen.
    De ouders van je opa en oma die begin van de eeuw zijn geboren zijn niet zo oud geboren.
    Cijfers van babysterfte zijn niet relevant aangezien die in het verleden niet werden bij gehouden en bovendien in bepaalde culturen meisjes gedood werden, aangezien jij belezen bent wist jij dat al.

    Ik kan merken dat ik met een geleerde te maken heb, die vele uren gestudeerd heeft op de islam...

    Stop met filosoferen over de Islam, stop met dromen en blowen en ga kennis zoeken. A wannabe gelovige, die zelfs als wannabe door de mand valt.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  5. #20
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    De ouders van je opa en oma die begin van de eeuw zijn geboren zijn niet zo oud geboren.
    Cijfers van babysterfte zijn niet relevant aangezien die in het verleden niet werden bij gehouden en bovendien in bepaalde culturen meisjes gedood werden, aangezien jij belezen bent wist jij dat al.

    Ik kan merken dat ik met een geleerde te maken heb, die vele uren gestudeerd heeft op de islam...

    Stop met filosoferen over de Islam, stop met dromen en blowen en ga kennis zoeken. A wannabe gelovige, die zelfs als wannabe door de mand valt.
    ''Naar mijn mening is hadith als referentie maar absoluut kan het nooit leidend zijn, aangezien het niet woord van god is of van de profeet.

    Om maar te zwijgen over samenstelling van Koran 18 jaar na zijn dood.... ''


    Meer hoef ik niet te quoten, nadat je dit getypt hebt ben je alle geloofwaardigheid verloren.
    Concepten als jihad, salafisme en gemiddelde leeftijden zijn jou blijkbaar onbekend maar dat maakt niet uit.
    Onwetendheid kan je genezen lees en leer en verlaat arrogantie.
    Moge Allah swt ons helpen.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    ''Naar mijn mening is hadith als referentie maar absoluut kan het nooit leidend zijn, aangezien het niet woord van god is of van de profeet.

    Om maar te zwijgen over samenstelling van Koran 18 jaar na zijn dood.... ''


    Meer hoef ik niet te quoten, nadat je dit getypt hebt ben je alle geloofwaardigheid verloren.
    Concepten als jihad, salafisme en gemiddelde leeftijden zijn jou blijkbaar onbekend maar dat maakt niet uit.
    Onwetendheid kan je genezen lees en leer en verlaat arrogantie.
    Moge Allah swt ons helpen.
    Dat is abdul_karim aka Petrus

  7. #22
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Dat is abdul_karim aka Petrus
    hhm bedankt voor het melden, zijn argumenten waren al raar, onlogisch en zonder enkele samenhang.
    Vandaar dus.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door talisker Bekijk reactie
    Het Nederlands recht staat geen huwelijk met minderjarigen toe. Zo zijn er meer activiteiten van mohamed die in tegenspraak zijn met het Nederlands recht
    De leeftijd om te trouwen zal minstens terug moeten naar 16 jaar,ik moest nog 2 jaar wachten om te kunnen trouwen met mijn grote Liefde,is toch niet normaal??dat de wet beslist dat je NIET mag trouwen.pfff.wat een onderdrukking.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    ''Naar mijn mening is hadith als referentie maar absoluut kan het nooit leidend zijn, aangezien het niet woord van god is of van de profeet.

    Om maar te zwijgen over samenstelling van Koran 18 jaar na zijn dood.... ''


    Meer hoef ik niet te quoten, nadat je dit getypt hebt ben je alle geloofwaardigheid verloren.
    Concepten als jihad, salafisme en gemiddelde leeftijden zijn jou blijkbaar onbekend maar dat maakt niet uit.
    Onwetendheid kan je genezen lees en leer en verlaat arrogantie.
    Moge Allah swt ons helpen.
    Dan ben je een Atheïst,prima,maar ga niet als je NIET gelovig bent,onzin uitkramen.ik respecteer een ieder,gelovig niet gelovig,maar verwacht dit ook terug.


    Tijdens het leven van onze Profeet (v.z.m.h.) bestond de Koran niet uit een compleet gebundeld exemplaar zoals het boek dat wij nu kennen. Toen was er geen behoefte aan zoiets, omdat de openbaring van de verzen pas was begonnen en onze Profeet (v.z.m.h.) nog in leven was.

    Na het overlijden van onze Profeet (v.z.m.h.) zijn er zeventig hafiz martelaars geworden tijdens oorlogen, zoals de Yemame oorlog. Na dit groot verlies van deze hafiz is de behoefte ontstaan de Koran te bundelen. Tijdens de Khalifaa van Hz. Ebu Bekir (r.a.) was Hz. Zeyd bin Sabit de aangewezen persoon om deze taak op zich te nemen. Hz. Zeyd heeft alle verzen stuk voor stuk verzameld en daar een gebundeld boek van gemaakt. Dit eerste gebundelde boek (de eerste Koran) heeft de naam “Mushaf” gekregen.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door fce Bekijk reactie
    dat is abdul_karim aka petrus
    deze strijder ontmaskert iedereen
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    Dan ben je een Atheïst,prima,maar ga niet als je NIET gelovig bent,onzin uitkramen.ik respecteer een ieder,gelovig niet gelovig,maar verwacht dit ook terug.


    Tijdens het leven van onze Profeet (v.z.m.h.) bestond de Koran niet uit een compleet gebundeld exemplaar zoals het boek dat wij nu kennen. Toen was er geen behoefte aan zoiets, omdat de openbaring van de verzen pas was begonnen en onze Profeet (v.z.m.h.) nog in leven was.

    Na het overlijden van onze Profeet (v.z.m.h.) zijn er zeventig hafiz martelaars geworden tijdens oorlogen, zoals de Yemame oorlog. Na dit groot verlies van deze hafiz is de behoefte ontstaan de Koran te bundelen. Tijdens de Khalifaa van Hz. Ebu Bekir (r.a.) was Hz. Zeyd bin Sabit de aangewezen persoon om deze taak op zich te nemen. Hz. Zeyd heeft alle verzen stuk voor stuk verzameld en daar een gebundeld boek van gemaakt. Dit eerste gebundelde boek (de eerste Koran) heeft de naam “Mushaf” gekregen.
    Beste banlokker,

    dat zijn niet de woorden van macro.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    De leeftijd om te trouwen zal minstens terug moeten naar 16 jaar,ik moest nog 2 jaar wachten om te kunnen trouwen met mijn grote Liefde,is toch niet normaal??dat de wet beslist dat je NIET mag trouwen.pfff.wat een onderdrukking.
    Wilde je al zo vroeg samenwonen met je hindoestaan?

    Als de eierstokken kietelen...

    Alhoewel ik liever heb dat een dame zich huwt dan dat ze zina pleegt.

    Kortom: Prima
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door goodbet Bekijk reactie
    Wilde je al zo vroeg samenwonen met je hindoestaan?

    Als de eierstokken kietelen...

    Alhoewel ik liever heb dat een dame zich huwt dan dat ze zina pleegt.

    Kortom: Prima
    Nou nee,val niet op donker,het is een Italiaan,Albanees,Nederlander.bye
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door goodbet Bekijk reactie
    Beste banlokker,

    dat zijn niet de woorden van macro.
    Nu zie ik het,hij heeft iemand gequote.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Er is maar 1 islam en dat is de sunnah van onze geliefde profeet sws..een mens kan daarin verschillen wat ie wel en niet doet. Iedere moslim probeert zoveel mogelijk de sunnah te volgen. Als jullie dat salafistisch/extremistisch vinden jullie probleem
    Mohiem wij volgen ook onze geleerde daarin en die vinden jullie niet extreem maar geleerde..stelletje hypocrieten