1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Politie zoekt actievoerders aardbevingen thuis op

    De politie heeft gisteravond mensen bezocht die vandaag willen protesteren tegen de gaswinning. Dat willen ze doen als minister Wiebes (VVD) van Economische Zaken en Klimaat naar Groningen komt voor de nieuwjaarsreceptie van bestuurders en ondernemers.

    Volgens Susan Top van het Groninger Gasberaad, een samenwerkingsverband van actiegroepen, is ook een medewerker van dat beraad in de stad Groningen bezocht.

    Top vertelt aan RTV Noord dat een van de agenten een lijst in de hand met daarop namen van mensen die op Facebook hebben aangegeven dat ze gaan protesteren. Ze reageert woedend op de actie. "Als we nou terroristen waren snap ik het nog. Maar dit zijn gewoon bezorgde burgers."
    Tracker en hooivork

    Volgens politiewoordvoerder Ernest Zinsmeyer gaat het om twee mensen. "We doen dit wel vaker, bijvoorbeeld bij TT-gangers of bij mensen die zich met Oud en Nieuw misdragen hebben." Het Groninger Gasberaad zegt dat meer mensen bezoek hebben gekregen van agenten.

    Burgemeester Peter den Oudsten van Groningen vindt het goed dat de politie informatie verzamelt over de demonstratie, maar de manier waarop keurt hij af. "Je had ook kunnen bellen in plaats van met een politieauto de straat in rijden."

    Hij legt uit dat de politie bij iedere aangekondigde demonstratie om tafel zit met de organisatie om een inschatting te maken van de benodigde politie-inzet.

    Reden om daarnaast bij mensen thuis langs te gaan was dat op social media "ook een aantal meningen werd geuit. Zoals 'De strontkar staat klaar'. En 'We gaan met trekker en hooivork'." Den Oudsten heeft geen opdracht gegeven voor de huisbezoeken.

    Vandaag staan diverse acties gepland, onder meer bij de nieuwjaarsreceptie Noord-Nederland, waar Wiebes te gast is. Op sociale media zijn meer protesten aangekondigd.

    Minister Wiebes bezoekt ook het dorp Zeerijp, dat maandag werd opgeschrikt door een aardbeving. Het Centrum Veilig Wonen (CVW) heeft tot nu toe 1311 schademeldingen verwerkt als gevolg van de zware aardbeving in Zeerijp van maandag.
    Advies

    De Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) komt vanmiddag rond 15.00 uur met een voorstel om de gasproductie in Groningen verder af te bouwen. De NAM is verplicht om te reageren op de beving van eergisteren.

    https://nos.nl/artikel/2211288-polit...-thuis-op.html



    Bizar en we don't give a fuck, behalve als het in een ander land gebeurd, dan spreken we schande.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    1.629
    16-04-2015

    Dus als iemand zegt we gaan met de strontkar dan komt er een fascistje bij je thuis langs om je te intimideren?

    Apart..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door bEWONERuTRECHT Bekijk reactie
    Dus als iemand zegt we gaan met de strontkar dan komt er een fascistje bij je thuis langs om je te intimideren?

    Apart..
    Gewoon om even e.e.a. te bespreken, die politieman krijgt gewoon een kopje koffie en een koekje.. die politieman komt ook gewoon uit 'de provincie'. Neoborn blaast dingen weer buiten proportie.

    Waar hij echter wel gelijk in heeft is dat men in Den Haag rap moet gaan luisteren naar de 'provincialen', niet enkel naar de Groningers.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.629
    16-04-2015

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Gewoon om even e.e.a. te bespreken, die politieman krijgt gewoon een kopje koffie en een koekje.. die politieman komt ook gewoon uit 'de provincie'. Neoborn blaast dingen weer buiten proportie.

    Waar hij echter wel gelijk in heeft is dat men in Den Haag rap moet gaan luisteren naar de 'provincialen', niet enkel naar de Groningers.
    Vind het wel wat intimiderends hebben, maar verder interesseert dat aardgasgedoe daar me niet veel

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door bEWONERuTRECHT Bekijk reactie
    Vind het wel wat intimiderends hebben, maar verder interesseert dat aardgasgedoe daar me niet veel
    Als je continu bezig bent de politie te treiteren dan kan ik me voor stellen dat je een politie-optreden intimiderend vindt. Weer verschilt de Randstad daar van de rest van Nederland.

    Die a7 blokkade, politie en Friezen en zelfs demonstranten. Ging goed. Leer er wat van.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Gewoon om even e.e.a. te bespreken, die politieman krijgt gewoon een kopje koffie en een koekje.. die politieman komt ook gewoon uit 'de provincie'. Neoborn blaast dingen weer buiten proportie.

    Waar hij echter wel gelijk in heeft is dat men in Den Haag rap moet gaan luisteren naar de 'provincialen', niet enkel naar de Groningers.
    Ik blaas het op?

    ..waarom doen degene die een huisbezoek hebben gekregen een klacht indienen bij de politie?

    Omdat het belachelijk is dat je om een mening of het liken van een oproep tot demonstratie op Facebook een bezoek van politie in uniform krijgt de mensrn ervaarde het als behoorlijk intimiderend

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ik blaas het op?

    ..waarom doen degene die een huisbezoek hebben gekregen een klacht indienen bij de politie?

    Omdat het belachelijk is dat je om een mening of het liken van een oproep tot demonstratie op Facebook een bezoek van politie in uniform krijgt de mensrn ervaarde het als behoorlijk intimiderend
    Ja, je blaast het op. De politie is simpelweg preventief bezig en bezoekt een aantal van die mensen op een vriendelijke manier. Ten eerste om eens even polshoogte te nemen, ten tweede om duidelijk te maken dat ze in het vizier zijn.

    Pro-actief noem ik dat, deden ze ook bij de Friezen, en ik ben het er mee eens. Ik heb liever dat de politie pro-actief is op deze non-agressieve manier dan dat er steden worden afgebroken.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Ja, je blaast het op. De politie is simpelweg preventief bezig en bezoekt een aantal van die mensen op een vriendelijke manier. Ten eerste om eens even polshoogte te nemen, ten tweede om duidelijk te maken dat ze in het vizier zijn.

    Pro-actief noem ik dat, deden ze ook bij de Friezen, en ik ben het er mee eens. Ik heb liever dat de politie pro-actief is op deze non-agressieve manier dan dat er steden worden afgebroken.
    Ik heb er wel moeite mee, juist omdat ik snap dat voorkomen beter is fan genezen.

    Betreffende de Friezen doel je vast op mensen die de demonstratie tegen zwarte piet wilde verstoren. (Iets wat illegaal en strafbaar is) en dan nog vind ik het op het randje van wat moet kunnen


    Nu in Groningen gaat het om mensen die op Facebook oproepen om te demonstreren tegen de overheid en een bedrijf omdat ze heel veel geld uit de bodem halen en de mensen die hun huizen daardoor kapot zien gaan in de kou laten staan


    Mensen die dus voor hun recht willen opkomen worden door de overheid geïntimideerd....dat is in een politie staat acceptabel, in een democratische rechtsstaat niet.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ik heb er wel moeite mee, juist omdat ik snap dat voorkomen beter is fan genezen.

    Betreffende de Friezen doel je vast op mensen die de demonstratie tegen zwarte piet wilde verstoren. (Iets wat illegaal en strafbaar is) en dan nog vind ik het op het randje van wat moet kunnen


    Nu in Groningen gaat het om mensen die op Facebook oproepen om te demonstreren tegen de overheid en een bedrijf omdat ze heel veel geld uit de bodem halen en de mensen die hun huizen daardoor kapot zien gaan in de kou laten staan


    Mensen die dus voor hun recht willen opkomen worden door de overheid geïntimideerd....dat is in een politie staat acceptabel, in een democratische rechtsstaat niet.
    Dat jij er moeite mee hebt ligt wat mij betreft aan jezelf, jouw denkwijze van 'intimidatie door de politie en overheid' is simpelweg onjuist. Een 'relaxtere' politie dan in Nederland bestaat amper, kijk naar Iran, SA, China.. zelfs de VS. Je lijkt geen idee te hebben hoe vrij en goed geregeld het hier is.

    Qua de Friezen, hoeveel lof ik ook kan opbrengen voor wat ze hebben gedaan, dat is simpelweg strafbaar en ze worden er ook voor vervolgd. De boodschap was echter duidelijk en de rest van Nederland is blij met die boodschap. Er zal vast een straf worden opgelegd en die zal worden voldaan maar die straf zal symbolisch zijn.. nietszeggend dus.

    De groningers hebben meer om over te klagen, die hebben een echt probleem. Misschien moet Friesland die Groningers eens bij staan ondanks alle rivaliteit.

    Met Sparta aan boord vloeien de miljarden zullen we maar zeggen. Niet serieus bedoeld natuurlijk maar die linkse teen. Normaal gesproken zou ik gewoon een smiley doen.