1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    7
    29-05-2013

    Chapter 04


    'Geen probleem, zie ik je dan morgen?', vraagt Ouassama. 'Ja is goed, tot morgen!', zegt Salima en ze draait zich om. Ze pakt gelijk haar telefoon om haar vriendin Mirjam te bellen. 'Hey Mar, gaan we nog wat drinken vandaag?', vraagt Salima. 'Ik sta namelijk voor de school en heb het erg koud!'. 'Ik ben al onderweg', schreeuwt Mirjam'. 'Ik heb mijn luidspreker aanstaan, maar hoe was je eerste werkdag?', vraagt Mirjam. 'Ik begin het steeds leuker te vinden', zegt Salima en lacht sneaky in zichzelf.


    'Er ligt nu zoveel verantwoordelijkheid op mijn schouders, weet niet of ik daar zin in heb.' zegt Salima kauwend aan haar wok. Beiden zaten aan een tafeltje bij de Eazie om even bij te komen van de dag. 'Agh, doe het dan op be3da voor het geld'. zegt Mirjam. Dat salarisloon van een leraar verdient goed en plus je kan het goed gebruiken. Je zus Sofia trouwt toch in maart en dat houdt in dat jij alvast moet gaan kijken voor jurken, decoratie voor het feestje etc, etc.' zegt Mirjam terwijl ze een slok neemt van haar cola. 'Je zal wel gelijk hebben en inderdaad moet ik alvast gaan kijken, watvoor soort jurk ik wil gaan naaien. 'Heb geen zin om te huren voor een nacht'. 'Trouwens heb je nog wat gehoord van Ismail?' vraagt Salima. 'Nee man, die megool is naar Marokko gegaan zonder afscheid te nemen. 'Een paar loze appjes met 'ik mis je' heeft hij gestuurd, maar voor de rest niks meer'. 'Ik heb het nu wel gehad met hem, zoveel kansen maar toch lijkt hij mij niet serieus te nemen ' zegt Mirjam verdrietig. 'Ik had meteen spijt dat ik überhaupt de vraag heb gesteld. Mirjam en Ismaiil waren een stelletje van twee jaar. Tijdens hun studie hebben ze elkaar ontmoet en zijn sindsdien een stel. Mirjam wilt heel graag dat hij langskomt om haar hand te vragen, maar de vraag is of hij zijn wilde haren nog wel verloren is. 'Lieve schat, focus nu op je onderzoek die je zeker In Sha Allah gaat halen. 'Er is maar 1 persoon die daadwerkelijk weet of hij je mektab is en dat is Allah swt. 'Besteed je tijd in je school en geloof voor nu en als hij er daadwerkelijk klaar voor is, zal je dat heus wel merken'. zegt Salima en pakt de hand van haar beste vriendin vast. 'Dankjewel Sal, je weet altijd wat je moet zeggen. 'Geen probleem mop, daar zijn we vriendinnen voor'. 'Gaan we nu weg, voordat Mo me afmaakt'. Mo was mijn broer van 26 en ook meteen 'tha man' in de huis naast mijn lieve vader. Verder is hij een lieve vent, maar kan soms irritant zijn als het gaat om laat thuis komen. 'Yallah is goed, ik breng je wel naar huis'. zegt Mirjam. Samen lopen we naar haar auto en zetten we meteen een muziekje op. Mirjam parkeert haar auto voor de deur, niet wetend dat mijn moeder haar allang heeft gezien. Na vele beleefde weigeringen nam ze toch een stap in mijn huis.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    86
    30-12-2018

    Notif
    The soul tells no lies.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    2
    25-05-2021

    Upp