1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    169
    19-09-2014

    Unhappy Iets wat mij heel erg dwars zit.

    Is dit herkenbaar voor de dames?
    Ik ben inmiddels 27 en eerder gehuwd geweest met een nachtmerrie van een man.
    Van deze nachtmerrie ben ik snel gescheiden en daarna mijn leven weer opgepakt waar ik gebleven was.
    Toch wil ik de hoop en moed niet opgeven dat ook ik ooit een leuke en lieve man tref waarmee ik wel de rest van mijn leven kan delen en vooral mijn enorm knagende kinderwens in vervulling kan brengen.
    Vanaf mijn 22e ongeveer wilde ik al heel graag kinderen, ik ben gek op kinderen, kan soms alleen maar denken aan het moederschap en of dit mij ooit gegund gaat worden om moeder te worden.

    Nu komt het, mijn probleem is dat ik maar geen normale man tref.
    En met de nadruk op normaal, want door mijn scheiding heb ik al weinig eisen maar omdat ik niet hetzelfde wil meemaken zijn dit wel gegronde eisen die ik stel aan een man.
    Er hebben zich wel mannen aangediend, bijvoorbeeld via familie, maar deze mannen waren qua uiterlijk echt niet mijn type.
    Een man hoeft echt niet knap te zijn, totaaal niet zelfs, maar wel een enigszins normaal voorkomen.
    De mannen die zich dus aandienen waren, en ik omschrijf het nog mild dames, echt niet om te zien gewoon eng.
    Ook is mijn probleem dat deze mannen vaak aan de oudere kant zijn (33+), terwijl ik er juist weer heel jong uitzie als ik anderen moet geloven.
    Ik heb geprobeerd dat uiterlijk aan de kant te zetten en te kijken naar innerlijk.
    Maar het lukt mij niet.

    Is een huwelijk met een man waar je echt verliefd op bent wel aan mij besteed?
    Vroeger toen ik jong was vond ik het de normaalste zaak van de wereld om te trouwen met een man die je ook leuk vindt en waar je op verliefd bent. Naast dat zijn innerlijk natuurlijk nummer 1 is.
    Zijn hier nog meer dames die uit druk tijdsdruk, zijn gehuwd met een man die ze eigenlijk niet zo aantrekkelijk vinden?
    Waar ik bang voor ben is dat ik ga walgen op den duur vooral met gemeenschap.

    Mijn gevoel zegt dat ik lang kan wachten als ik echt met iemand wil huwen waar ik ook verliefd op ben.

  2. #2
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Je moet echt niet trouwen met een man die je niet aantrekt!
    Je hoeft niet verliefd te worden, voordat je gaat trouwen met die man. Maar wel dat je geïnteresseerd in hem bent en hem dus graag wilt spreken etc etc..


    En ga echt niet haasten. Want straks zit je weer in de scheiding. Juist nu, omdat je al gescheiden bent van een verschrikkelijke man zou ik voorzichtig zijn en goed nadenken...

    Verder echt veel dua verrichten en Allah vragen om een goede man op je pad brengen. Veel extra raka3at bidden
    Trotse mama ♡♡

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Mee eens met Lhouceima .
    Eraan toevoegen wel open staan iemand beter te leren kennen inderdaad.
    Soms komt fysieke aantrekkingskracht daarna pas .
    Uiteindelijk is alles mektab.
    Goeden daden verrichten.
    Veel geduld toegewenst en moge Allah SWT je geven wat je wenst ameen.

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.008
    25-10-2015

    Soms klink je redelijk in je tekst en soms weer minder.
    Jij bent 27 en vindt 33 plus al oud? Dat je er jonger uit ziet doet er naar mijn mening niet echt toe.
    Het lijkt precies allemaal een beetje om uiterlijk te gaan.
    Ik ben t volledig met je eens dat je je aangetrokken moet voelen etc.. maar heb n beetje de indruk dat je dat dus niet zo snel hebt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    169
    19-09-2014

    Citaat Geplaatst door Dilara. Bekijk reactie
    Soms klink je redelijk in je tekst en soms weer minder.
    Jij bent 27 en vindt 33 plus al oud? Dat je er jonger uit ziet doet er naar mijn mening niet echt toe.
    Het lijkt precies allemaal een beetje om uiterlijk te gaan.
    Ik ben t volledig met je eens dat je je aangetrokken moet voelen etc.. maar heb n beetje de indruk dat je dat dus niet zo snel hebt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    De mannen die zich aandienden waren 33, 36 en 38.
    En met alle respect zelfs die van 33 zag er oud uit in zijn gezicht, waardoor ik me niet aangetrokken voelde tot hem.
    Had soms echt het idee alsof ik tegenover een oom van me zat of iets dergelijks.
    Ik kreeg vaak ook van mijn naaste omgeving te horen dat ‘die man niks voor mij was en naast mij zou lijken als een broer of vader’.
    En niet dat ik me wat aantrek van de meningen van anderen, maar het bevestigde mijn mening dat ik het niks voor mij was.
    En echt oprecht, hij hoeft zeker niet knap te zijn! Maar ik wil me wel aangetrokken voelen tot hem.
    Ik voel mij meer aangetrokken tot mannen van beetje rond mijn leeftijd..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    169
    19-09-2014

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Je moet echt niet trouwen met een man die je niet aantrekt!
    Je hoeft niet verliefd te worden, voordat je gaat trouwen met die man. Maar wel dat je geïnteresseerd in hem bent en hem dus graag wilt spreken etc etc..


    En ga echt niet haasten. Want straks zit je weer in de scheiding. Juist nu, omdat je al gescheiden bent van een verschrikkelijke man zou ik voorzichtig zijn en goed nadenken...

    Verder echt veel dua verrichten en Allah vragen om een goede man op je pad brengen. Veel extra raka3at bidden
    Jaa maar ik overweeg het nu wel steeds meer.
    En ik vraag me dus af of hier andere vrouwen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en nu getrouwd zijn met zo’n man.
    Ik probeerde oprecht zijn uiterlijk weg te denken en de focus te leggen op innerlijk.
    Maar alleen al als ik dacht aan intiem zijn met hem, begon ik kippenvel te krijgen.
    Jaa ik weet het, het is erg maar ik vind dit ook een vreselijke situatie.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    581
    03-09-2017

    Citaat Geplaatst door Pareltje91 Bekijk reactie
    Is dit herkenbaar voor de dames?
    Ik ben inmiddels 27 en eerder gehuwd geweest met een nachtmerrie van een man.
    Van deze nachtmerrie ben ik snel gescheiden en daarna mijn leven weer opgepakt waar ik gebleven was.
    Toch wil ik de hoop en moed niet opgeven dat ook ik ooit een leuke en lieve man tref waarmee ik wel de rest van mijn leven kan delen en vooral mijn enorm knagende kinderwens in vervulling kan brengen.
    Vanaf mijn 22e ongeveer wilde ik al heel graag kinderen, ik ben gek op kinderen, kan soms alleen maar denken aan het moederschap en of dit mij ooit gegund gaat worden om moeder te worden.

    Nu komt het, mijn probleem is dat ik maar geen normale man tref.
    En met de nadruk op normaal, want door mijn scheiding heb ik al weinig eisen maar omdat ik niet hetzelfde wil meemaken zijn dit wel gegronde eisen die ik stel aan een man.
    Er hebben zich wel mannen aangediend, bijvoorbeeld via familie, maar deze mannen waren qua uiterlijk echt niet mijn type.
    Een man hoeft echt niet knap te zijn, totaaal niet zelfs, maar wel een enigszins normaal voorkomen.
    De mannen die zich dus aandienen waren, en ik omschrijf het nog mild dames, echt niet om te zien gewoon eng.
    Ook is mijn probleem dat deze mannen vaak aan de oudere kant zijn (33+), terwijl ik er juist weer heel jong uitzie als ik anderen moet geloven.
    Ik heb geprobeerd dat uiterlijk aan de kant te zetten en te kijken naar innerlijk.
    Maar het lukt mij niet.

    Is een huwelijk met een man waar je echt verliefd op bent wel aan mij besteed?
    Vroeger toen ik jong was vond ik het de normaalste zaak van de wereld om te trouwen met een man die je ook leuk vindt en waar je op verliefd bent. Naast dat zijn innerlijk natuurlijk nummer 1 is.
    Zijn hier nog meer dames die uit druk tijdsdruk, zijn gehuwd met een man die ze eigenlijk niet zo aantrekkelijk vinden?
    Waar ik bang voor ben is dat ik ga walgen op den duur vooral met gemeenschap.

    Mijn gevoel zegt dat ik lang kan wachten als ik echt met iemand wil huwen waar ik ook verliefd op ben.
    Waarom zou je trouwen als je diegene niet wilt? Dat is toch niet eerlijk tegenover je partner? Alles wat hij dan voor je doet, zal voor jou niet genoeg zijn, gewoonweg omdat je hem niet moet. Dus begin daar aub niet aan!

    Heb vertrouwen in Allah swt. Hij is de beste Planner.

    Some women fear the fire, some women simply become it.


  8. #8
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Je komt op mij over als een héél onzeker persoon. Dat je bent gescheiden maakt van jou niet minder vrouw! Ik lees dat terug in je tekst en hoor dit vaker bij Marokkaanse vrouwen. Word tijd dat je als gescheiden vrouw eerst genoeg van je zelf gaat houden en beseffen dat je ondanks je scheiding heus nog wel een soulmate kunt vinden. Heb vertrouwen in Allah swt

    Tala9 komt zelfs voor in de tijd van de sahaba. Een godvrezende man kijkt naar JOU als persoon. En niet naar je verleden.

    Ik snap dat je denkt aan snel trouwen ivm je kinder wens maar dat zou niet eerlijk zijn ten opzichte van je partner en kind. Trouwen doe je om de juiste redenen.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Nee joh gek . Ken dames gescheiden met kids ouder dan jou die met een aantrekkelijke man gewoon van hier zijn hertrouwd laat staan jij. Niet haasten. Moet r niet aan denken met n man te leven die jou niet aantrekt. Jouw mekteb komt wel xx
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.337
    26-02-2016

    Uiterlijk is wel degelijk belangrijk en niet zo’n beetje ook.
    Je wil je toch aangetrokken voelen tot je man en trots zijn wanneer je met m loopt ipv je schamen voor hem of je omdraaien op je andere zij wanneer je tegen zijn smoel aankijkt.

    Degene die zegt dat dit irrelevant is, dat moeten zij weten natuurlijk.. maar als dat voor jou eveneens een belangrijk punt is moet je daar zeker aan vasthouden.
    Dat je gescheiden bent wil niet zeggen dat je genoegen moet nemen met minder.
    En wat betreft je leeftijdseis, ook die is heel redelijk.

    Ik heb ook altijd gezegd wil niet meer verschil dan 5/6 jaar.
    Kijk, mocht je iemand leren kennen die 8 jaar ouder is maar verder over alles beschikt waar jij naar op zoek bent, moet je hem natuurlijk niet afwijzen. Het gaat om het totaalplaatje en zolang jij niet volledig denkt dit is m, moet je er niet aan beginnen ook. Want vind t maar bullshit als mensen zeggen ja nee verliefdheid komt daarna wel als je eenmaal getrouwd bent.

    Moge Allah swt jou en alle andere dames die er aan toe zijn een vrome man schenken.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    ewa jij hebt nog geen man en nu al zeggen trouwah trouwah kifeshhh waar is tha mannetjah dan? beter gewoon rustag enzo, je weet gewoon leuke mensah zoeken voor te praten beetje grappenszzz enzooo

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Als je 27 bent is 33 toch niet oud? Dat je hem niet aantrekkelijk vind is niet perse leeftijdsgebonden.

    Verder zou je juist meer eisen moeten hebben zodat je nu echt met de juiste trouwt en zeker niet voor de eerste de beste gaan. Je bent alleen het beste waard!

  13. #13
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Shopverslaafde Bekijk reactie
    Uiterlijk is wel degelijk belangrijk en niet zo’n beetje ook.
    Je wil je toch aangetrokken voelen tot je man en trots zijn wanneer je met m loopt ipv je schamen voor hem of je omdraaien op je andere zij wanneer je tegen zijn smoel aankijkt.

    Degene die zegt dat dit irrelevant is, dat moeten zij weten natuurlijk.. maar als dat voor jou eveneens een belangrijk punt is moet je daar zeker aan vasthouden.
    Dat je gescheiden bent wil niet zeggen dat je genoegen moet nemen met minder.
    En wat betreft je leeftijdseis, ook die is heel redelijk.

    Ik heb ook altijd gezegd wil niet meer verschil dan 5/6 jaar.
    Kijk, mocht je iemand leren kennen die 8 jaar ouder is maar verder over alles beschikt waar jij naar op zoek bent, moet je hem natuurlijk niet afwijzen. Het gaat om het totaalplaatje en zolang jij niet volledig denkt dit is m, moet je er niet aan beginnen ook. Want vind t maar bullshit als mensen zeggen ja nee verliefdheid komt daarna wel als je eenmaal getrouwd bent.

    Moge zallah swt jou en alle andere dames die er aan toe zijn een vrome man schenken.
    Helemaal eens!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    203
    07-03-2017

    Citaat Geplaatst door Pareltje91 Bekijk reactie
    Is dit herkenbaar voor de dames?
    Ik ben inmiddels 27 en eerder gehuwd geweest met een nachtmerrie van een man.
    Van deze nachtmerrie ben ik snel gescheiden en daarna mijn leven weer opgepakt waar ik gebleven was.
    Toch wil ik de hoop en moed niet opgeven dat ook ik ooit een leuke en lieve man tref waarmee ik wel de rest van mijn leven kan delen en vooral mijn enorm knagende kinderwens in vervulling kan brengen.
    Vanaf mijn 22e ongeveer wilde ik al heel graag kinderen, ik ben gek op kinderen, kan soms alleen maar denken aan het moederschap en of dit mij ooit gegund gaat worden om moeder te worden.

    Nu komt het, mijn probleem is dat ik maar geen normale man tref.
    En met de nadruk op normaal, want door mijn scheiding heb ik al weinig eisen maar omdat ik niet hetzelfde wil meemaken zijn dit wel gegronde eisen die ik stel aan een man.
    Er hebben zich wel mannen aangediend, bijvoorbeeld via familie, maar deze mannen waren qua uiterlijk echt niet mijn type.
    Een man hoeft echt niet knap te zijn, totaaal niet zelfs, maar wel een enigszins normaal voorkomen.
    De mannen die zich dus aandienen waren, en ik omschrijf het nog mild dames, echt niet om te zien gewoon eng.
    Ook is mijn probleem dat deze mannen vaak aan de oudere kant zijn (33+), terwijl ik er juist weer heel jong uitzie als ik anderen moet geloven.
    Ik heb geprobeerd dat uiterlijk aan de kant te zetten en te kijken naar innerlijk.
    Maar het lukt mij niet.

    Is een huwelijk met een man waar je echt verliefd op bent wel aan mij besteed?
    Vroeger toen ik jong was vond ik het de normaalste zaak van de wereld om te trouwen met een man die je ook leuk vindt en waar je op verliefd bent. Naast dat zijn innerlijk natuurlijk nummer 1 is.
    Zijn hier nog meer dames die uit druk tijdsdruk, zijn gehuwd met een man die ze eigenlijk niet zo aantrekkelijk vinden?
    Waar ik bang voor ben is dat ik ga walgen op den duur vooral met gemeenschap.

    Mijn gevoel zegt dat ik lang kan wachten als ik echt met iemand wil huwen waar ik ook verliefd op ben.
    Dat is zo herkenbaar, ik walg echt van alles wat Marokkaans is door alles wat ik met de Marokkanen heb mee gemaakt en dat meen ik echt.

    Wat je kan doen is denken aan adoptie, niets mis mee. Er zijn genoeg kindjes in weeshuizen in Marokko die graag in normale omgeving willen opgroeien en die zeker liefde nodig hebben. Vergeet niet dat je daarvoor rijkelijk beloond wordt, want dit valt onder een nobele daad.

  15. #15
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Booble Bekijk reactie
    Dat is zo herkenbaar, ik walg echt van alles wat Marokkaans is door alles wat ik met de Marokkanen heb mee gemaakt en dat meen ik echt.

    Wat je kan doen is denken aan adoptie, niets mis mee. Er zijn genoeg kindjes in weeshuizen in Marokko die graag in normale omgeving willen opgroeien en die zeker liefde nodig hebben. Vergeet niet dat je daarvoor rijkelijk beloond wordt, want dit valt onder een nobele daad.
    Erg vervelend dat jij nare ervaringen hebt opgedaan maar om je zo uit te spreken op de gehele gemeenschap gaat te ver. Overal heb je rotte appels tussen zitten. Ik zeg toch ook niet: Het ligt aan jou je bent verrot dus trek je rotzooi aan!?

    Een kind adopteren is een zeer nobele daad maar zoals je kunt lezen wil ze graag een baby van haar eigen vlees & bloed.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna