1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Meer wegen naar Rome (motivation)

    Citaat Geplaatst door 3esses
    Zoek een andere weg... (motivation)
    Mensen die snel bij hun bestemming willen komen (en dus oftewel hun doel snel willen bereiken wat iedereen natuurlijk wilt) en onderweg expres of per ongeluk de verkeerde weg inslaan of de verkeerde afslag nemen dat kan gebeuren. Maar dan kan je twee dingen doen: wanneer de TomTom zegt je kan hier omkeren dan moet je natuurlijk zsm weer naar de juiste weg terug keren of je kan denken ik ben toch al verdwaald ik kan net zo goed door blijven dwalen want ik heb het al verpest. Onthoudt dat het nooit te laat is om het goede de doen Subhanallah. Hieraan kan je maar weer zien dit bewijst natuurlijk weer hoe barmhartig Allah shwt is. Het plan van Allah shwt is perfect voorwaar Allah shwt is de beste planner en een probleem wordt altijd opgevolgd door een oplosssing, nu ben je al op de helft want het probleem heeft al plaatsgevonden en nu is het wachten op de oplossing misschien krijg je een betere baan of win je zelfs de loterij of er gebeurt een wonder want onthoudt dat voor Allah shwt alles mogelijk is hij hoeft alleen maar te zeggen wees daar en het is er al. Allah shwt heeft de hemelen geschapen etc dus een lullige salaris is niks voor hem dat is zo geregeld. Allah shwt is de voorziener en de onderhouder. Het zal dus heus niet zo zijn dat omdat jij die ene baan of opleiding niet hebt gedaan dat je dan dakloos zal sterven van de honger. Doe een dua en wees dankbaar voor het goede in je leven. Verricht het Istikhara gebed en neem er de tijd voor. Als er een weg is afgesloten dan blijf je toch niet wachten tot die weg gemaakt is maar dan zoek je een omweg of een andere weg om bij je bestemming te komen. Steek energie in het vinden van de oplossing ipv in het vragen waarom nou. Het komt door Allah shwt dat je dat niet hebt kunnen doen, en er zit zoveel wijsheid achter wat wij mensen niet kunnen begrijpen. Stel dat je bijvoorbeeld iets vraagt en je hebt het morgen nodig maar je krijgt het morgen niet dan wordt je er later voor beloond en er zit ook nog eens een goede reden achter waarom je het niet hebt kunnen krijgen op dat moment (bijvoorbeeld om te kijken hoe je erop gaat reageren,) Maar wanneer Allah shwt je iets niet laat doen of hij haalt iemand uit je leven weg (vriendin/vriend) ofzo dan krijg je er iets beters voor terug. Bijvoorbeeld hij laat jouw een trein missen en dan maakt die trein een ongeluk, dus het is met een (zeer goede) reden gebeurt. Of je vriend/vriendin gaat bij je weg en later krijg je een betere ervoor in de plaats. En soms dan zie je dat niet in en dan komt de duivel jouw influisteren (dat stemmetje in je hoofd) dat Allah shwt jouw haat of dat je net zo goed kunt doorgaan met je zondes want je wordt toch nooit meer vergeven want je bent toch al ontmaagd of je hebt toch al alcohol gedronken of je hebt toch al een strafblad etc. Trap hier dus niet in want het is maar een test en daarin moet je geduldig blijven wachten en het doen met wat je (al wel) hebt en dankbaar zijn voor de betere dingen in je leven ipv focussen op die ene tekortkoming of op die ene wens die je niet hebt gekregen. Het leven is zoveel meer dan die ene droom die je in je gedachten had en het hiernamaals is voor altijd. Mensen zeiken als ze een dag geen boodschappen kunnen doen, wat als je in de hel beland dan zit je dus ook voor eeuwig in de shit! Verricht je gebeden (het liefst op tijd want dan wordt je er het meest voor beloond het is immers een afspraak met Allah shwt bij de dokter kom je 10 minuten voor tijd!) luister veel Koran (dit is goed want dan zal de shaytaan zich niet prettig voelen bij jouw en dan zal hij stap voorstap afstand houden van je Inshallah) gedenk Allah shwt vaak (zeg bijvoorbeeld vaak Alhamdoulilah etc.) doe veel kennis op omtrent oa de islam en vraag ook om kennis en wijsheid. Weet dat je met de het gedenken van Allah shwt bouwt in het paradijs Subhanaallah, stop je met het gedenken van Allah shwt dan stopt het bouwen ook. Hoe mooi is dat? Laat je slechte zondes je niet naar beneden halen hoe zwaar ze ook zijn, als je een zware tas draagt en hij trekt je omlaag dan ga je toch ook niet midden op de grond liggen? Gebruik bij het bidden veel surats en neem er de tijd voor en neem een goede houding want je staat immers tegenover Allah shwt. Sommigen zitten achterover (alldan niet onder invloed van hersen bedwelmende middelen) en roepen Allah shwt leidt wie hij wilt leiden als Allah shwt wilt ga ik bidden en wordt ik een goede moslim maar: De school en de leraren gaan niet opzoek naar leerlingen maar het zijn de leerlingen die zichzelf inschrijven om iets te leren.. Btw ik wil erbij vermelden dat ik geen imam ben ofzo ik ben gewoon.......

    Aanrader! Dua Istikhara gebed:
    http://www.duakracht.nl/gebed/dua-is...stikhara-gebed
    Gebed leren (op die site kan je ook info opdoen en de wassing leren):
    http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=leer_gebed
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    54
    28-03-2012

    Ja juist verschillende wegen leiden naar Rome