1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    racisme...zie ik als direct gevolg van conclusies van een Darwin en co.

    wat je zegt klopt namelijk, de dominante positie van blank en het westen was al in gang gezet voordat Darwin ten tonele kwam (oorzaak, sociale afspraken zoals voc en bijkomende organisatie waar mensen van de voc en hun families door samenwerking rijker werden)...Darwin met zijn rassenleer paste echter perfect in het plaatje...nu was immers "wetenschappelijk vast komen te staan" dat de witte mens superieur was volgens zijn evolutieleer volgens de witte machtige mens


    Wat ik beweer zal ik even onderbouwen met een bron.
    Sinds Darwin, en mede door zijn enorme invloed, is ons denken over de natuur en de plaats van de mens hierin radicaal veranderd. De evolutieleer leende zich echter ook uitstekend voor toepassingen in allerlei andere gebieden. Imperialistische politici in de negentiende eeuw gebruikten het sociaaldarwinisme om de overzeese expansie en haar beschavingsmissie te legitimeren, terwijl wetenschappers als Francis Galton uit angst voor degeneratie van het menselijk ras de evolutieleer aangrepen om een programma van gedwongen sterilisatie en geboortebeperking te presenteren.

    Het sociaaldarwinisme, eugenetica en de wetenschappelijke rassenleer speelden ook in de twintigste eeuw een enorme rol in samenleving, politiek en wetenschap. Denk bijvoorbeeld aan Hitler’s übermensch, Amerikaanse segregatie of de contemporaine debatten over gedwongen sterilisatie van geestelijk gehandicapten en zedendelinquenten.

    https://studiegids.leidenuniv.nl/cou...-en-eugenetica
    Nogmaals, als racisme een direct gevolg is van Darwin en co, zou het daarvoor niet bestaan hebben.
    Dus ofwel het bestond niet, of je bewering klopt niet.
    Dat het in die tijd misbruikt is, is mij ook bekend ja.
    Daar heb ik geen bronnen voor nodig.

    De laatste 50 of iets meer jaar zien we trouwens in de wetenschappelijke wereld een enorme afkeer richting wetenschappers die uberhaupt onderzoek durven doen biogenetica in dat soort velden, dus dat is geen argument meer dan.
    Net zoals met andere zaken is ook dit een nature nurture ding, waar uiteraard ook sociaal culturele zaken invloed hebben.

    Citaat Geplaatst door bEWONERuTRECHT Bekijk reactie
    Laten we deze idioten die dit aan moslimbaby's toewensen even isoleren van de normaal denkende Nederlanders en andere Europeanen. Het is een minderheid die dit soort dingen denkt, ga ik van uit. Maar die minderheid is wel groot. Ik schat dat dat in Europese landen ( afgezien van de oostblokkers) wel meevalt en op 20 tot 30% ligt. En sommigen van deze groep menen het niet, een kleinere groep meent het wel. Deze mensen waren in de nazitijd ook actief als NSB'ers en als vrijwilligers voor de Duitsers
    Zeg je nou dat 20-30% moslimbaby's dood wensen?
    Daar geloof ik niets van en lijkt gebaseerd op dat 20-30% op partijen stemt waar ofwel meer dan gemiddeld kritiek is op de islam, of wat meer dan dat nog, maar de meeste van die mensen wensen echt niet dit soort zaken.
    Als je dat denkt, moet je toch eens wat vaker met bijvoorbeeld PVV stemmers praten.
    Laat je niet gek maken door de grootste schreeuwers.

  2. #122
    Verbannen

    Reacties
    1.629
    16-04-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    De laatste 50 of iets meer jaar zien we trouwens in de wetenschappelijke wereld een enorme afkeer richting wetenschappers die uberhaupt onderzoek durven doen biogenetica in dat soort velden, dus dat is geen argument meer dan.
    Net zoals met andere zaken is ook dit een nature nurture ding, waar uiteraard ook sociaal culturele zaken invloed hebben.


    Zeg je nou dat 20-30% moslimbaby's dood wensen?
    Daar geloof ik niets van en lijkt gebaseerd op dat 20-30% op partijen stemt waar ofwel meer dan gemiddeld kritiek is op de islam, of wat meer dan dat nog, maar de meeste van die mensen wensen echt niet dit soort zaken.
    Als je dat denkt, moet je toch eens wat vaker met bijvoorbeeld PVV stemmers praten.
    Laat je niet gek maken door de grootste schreeuwers.
    Nee, dat heb ik verkeerd gezegd. Van de PVV achtige types ( dus ongeveer 15 tot 20% van NL) zie ik er wel 20%,30% voor aan dat ze dit soort wensen hebben. Komt neer op 5% tot 8% van de NL bevolking en dat lijkt mij een redelijke schatting

    Je bent hoe dan ook ziek als je dit soort wensen hebt over babies en kinderen...maakt niet uit welke afkomst die babies hebben

    Waar hebben we het over...dat we hierover discussieren..doodswensen aan babies...ongelooflijk. Ja dat vind ik, maar het is wel een realiteit. Sommige mensen hebben een hart van zwart steen

    Maar ik hoop dat ik ongelijk heb en dat dat aantal nog minder is dan ik schat.

    Maar een vraagje Mike, hoe kunnen er dan tienduizenden vervelende opmerkingen zijn gemaakt richting de ouders van die baby en die baby zelf? Zijn toevallig die kleine minderheid allemaal ineens actief op facebook om dat kenbaar te maken of is inderdaad gewoon een groot deel van dit soort racisten/moslimhaters gevaarlijk?

    naar mijn mening moeten dit soort mensen die dit soort uitspraken doen over welke baby dan ook een kogel tussen hun ogen krijgen. Als ze dit al over babies kunnen zeggen dan moet je nagaan tot wat ze in staat zijn tegen volwassen mensen als ze de kans krijgen

  3. #123
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Nogmaals, als racisme een direct gevolg is van Darwin en co, zou het daarvoor niet bestaan hebben.
    Dus ofwel het bestond niet, of je bewering klopt niet.
    Dat het in die tijd misbruikt is, is mij ook bekend ja.
    Daar heb ik geen bronnen voor nodig.

    De laatste 50 of iets meer jaar zien we trouwens in de wetenschappelijke wereld een enorme afkeer richting wetenschappers die uberhaupt onderzoek durven doen biogenetica in dat soort velden, dus dat is geen argument meer dan.
    Net zoals met andere zaken is ook dit een nature nurture ding, waar uiteraard ook sociaal culturele zaken invloed hebben.


    Zeg je nou dat 20-30% moslimbaby's dood wensen?
    Daar geloof ik niets van en lijkt gebaseerd op dat 20-30% op partijen stemt waar ofwel meer dan gemiddeld kritiek is op de islam, of wat meer dan dat nog, maar de meeste van die mensen wensen echt niet dit soort zaken.
    Als je dat denkt, moet je toch eens wat vaker met bijvoorbeeld PVV stemmers praten.
    Laat je niet gek maken door de grootste schreeuwers.
    Natuurlijk geloof je dat niet jij bent zelf een rasechte islamofoob maar dan een subtiele achterbakse islamofoob met de manier hoe jij praat . Jij denkt slim te zijn maar jij bent niet slim genoeg

  4. #124
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015


  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Natuurlijk geloof je dat niet jij bent zelf een rasechte islamofoob maar dan een subtiele achterbakse islamofoob met de manier hoe jij praat . Jij denkt slim te zijn maar jij bent niet slim genoeg
    Als je dit soort onzin verkondigt, denk ik in ieder geval slimmer te zijn dan jij.

    Citaat Geplaatst door bEWONERuTRECHT Bekijk reactie
    Nee, dat heb ik verkeerd gezegd. Van de PVV achtige types ( dus ongeveer 15 tot 20% van NL) zie ik er wel 20%,30% voor aan dat ze dit soort wensen hebben. Komt neer op 5% tot 8% van de NL bevolking en dat lijkt mij een redelijke schatting

    Je bent hoe dan ook ziek als je dit soort wensen hebt over babies en kinderen...maakt niet uit welke afkomst die babies hebben

    Waar hebben we het over...dat we hierover discussieren..doodswensen aan babies...ongelooflijk. Ja dat vind ik, maar het is wel een realiteit. Sommige mensen hebben een hart van zwart steen

    Maar ik hoop dat ik ongelijk heb en dat dat aantal nog minder is dan ik schat.

    Maar een vraagje Mike, hoe kunnen er dan tienduizenden vervelende opmerkingen zijn gemaakt richting de ouders van die baby en die baby zelf? Zijn toevallig die kleine minderheid allemaal ineens actief op facebook om dat kenbaar te maken of is inderdaad gewoon een groot deel van dit soort racisten/moslimhaters gevaarlijk?

    naar mijn mening moeten dit soort mensen die dit soort uitspraken doen over welke baby dan ook een kogel tussen hun ogen krijgen. Als ze dit al over babies kunnen zeggen dan moet je nagaan tot wat ze in staat zijn tegen volwassen mensen als ze de kans krijgen
    Uiteraard ben je ziek als je dit soort zaken wenst.
    Ik ontken niet dat een bepaald percentage dat werkelijk wenst.
    Ik denk wel dat een zeker deel van de reacties simpelweg om meelopers gaat, die helemaal niet nadenken over wat ze werkelijk zeggen.
    Hoe groot dat deel is weet ik niet.
    Ik hoop groot want dat zou betekenen dat het om minder werkelijk ziekelijke mensen gaat.

    En ja het lijkt er wel op dar de mensen met de meer extreme meningen de grootste roeptoeters zijn op het internet, dus ik gok en hoop dat de stille meerderheid niet zo veel van zich laat horen,

  6. #126
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Als je dit soort onzin verkondigt, denk ik in ieder geval slimmer te zijn dan jij.


    Uiteraard ben je ziek als je dit soort zaken wenst.
    Ik ontken niet dat een bepaald percentage dat werkelijk wenst.
    Ik denk wel dat een zeker deel van de reacties simpelweg om meelopers gaat, die helemaal niet nadenken over wat ze werkelijk zeggen.
    Hoe groot dat deel is weet ik niet.
    Ik hoop groot want dat zou betekenen dat het om minder werkelijk ziekelijke mensen gaat.

    En ja het lijkt er wel op dar de mensen met de meer extreme meningen de grootste roeptoeters zijn op het internet, dus ik gok en hoop dat de stille meerderheid niet zo veel van zich laat horen,
    Maakt het nu werkelijk uit of een bedreiging of doodsverwensing gemaakt wordt door iemand die overtuigd is dat het kind dood moet of door een meeloper die ondoordacht dit soort afgrijselijke haat spuwt? De doodsverwensing is gemaakt/ de klap is gegeven

    Ik vind die laatste groep in feite erger en gevaarlijker l....Dit zijn de mensen die overtuigde fascisten salonfähig maken en hun een machtspositie geven, door op ze te stemmen, het publieke debat met een massa te verstoren en een luisterend oor te geven aan narcistische leiders met een discriminatie politiek zoals (in Nederland) een wilders of baudet.

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Maakt het nu werkelijk uit of een bedreiging of doodsverwensing gemaakt wordt door iemand die overtuigd is dat het kind dood moet of door een meeloper die ondoordacht dit soort afgrijselijke haat spuwt? De doodsverwensing is gemaakt/ de klap is gegeven

    Ik vind die laatste groep in feite erger en gevaarlijker l....Dit zijn de mensen die overtuigde fascisten salonfähig maken en hun een machtspositie geven, door op ze te stemmen, het publieke debat met een massa te verstoren en een luisterend oor te geven aan narcistische leiders met een discriminatie politiek zoals (in Nederland) een wilders of baudet.
    Je vergeet bij1 met Simons te benoemen..

  8. #128
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    En Denk ..niet zo selectief poppie

  9. #129
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Bellefleurtje Bekijk reactie
    En Denk ..niet zo selectief poppie

    in jouw logica is het nu logisch om over Sylvana en denk te beginnen en hun te vergelijken met de aanhang en meelopers die moslimbaby's doodwensen en legitimiteit geven aan narcistische leiders die de islam al jaren aanvallen en impliciet verantwoordelijk zijn voor het huidige hatelijke klimaat.

    Tsja.

  10. #130
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Bellefleurtje Bekijk reactie
    En Denk ..niet zo selectief poppie
    En de kroatische nazis niet zo selectief he pollewopje .

  11. #131
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Als je dit soort onzin verkondigt, denk ik in ieder geval slimmer te zijn dan jij.


    Uiteraard ben je ziek als je dit soort zaken wenst.
    Ik ontken niet dat een bepaald percentage dat werkelijk wenst.
    Ik denk wel dat een zeker deel van de reacties simpelweg om meelopers gaat, die helemaal niet nadenken over wat ze werkelijk zeggen.
    Hoe groot dat deel is weet ik niet.
    Ik hoop groot want dat zou betekenen dat het om minder werkelijk ziekelijke mensen gaat.

    En ja het lijkt er wel op dar de mensen met de meer extreme meningen de grootste roeptoeters zijn op het internet, dus ik gok en hoop dat de stille meerderheid niet zo veel van zich laat horen,
    Je kan denken wat je wil je bent en blijft een subtiele piece of shit white trash die interesant probeert te doen .

  12. #132
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Mike h de sneaky rat die hier alles komt bagatilaseren wat zijn blanke volk standaard blanke laffe trollen die hele dag in kelder verblijven in de huis van hun moeder . Stoere kerels die babys op het internet doodwensen .

  13. #133
    MVC Lid

    Reacties
    235
    26-10-2017

    En ik wens de ouders ook heel veel geluk met hun kindje. Zielig weer dat hun geluk bederft moet worden door haatberichten: uitingen van hopeloze, domme mensen zonder empathie.
    Ik geloof dat ieder weldenkend mens dit gedrag afkeurt. Nu we het daar allemaal over eens zijn; laten we ook dit forum eens verschonen van soortgelijke haat- en scheldberichten naar elkaar toe. Ook ik heb hier beledigingen en doodsverwensingen moeten incasseren omdat ik ben wie ik ben.
    Laten we de hand ook in eigen boezem steken en niet alleen selectief verontwaardigd zijn...

    Peace for all.

  14. #134
    PA3KIP

    Reacties
    1.853
    25-01-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Ik wens de kleine Asel en haar ouders alle goeds.
    Echte integratie begint tussen de lakens.............

  15. #135
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Laat maar weer eens zien hoe beschaafd ze daar zijn ,uitzonderingen daar gelaten.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna