1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Transitievergoeding

    Salam

    Ik probeer een mevrouw te helpen maar kom er zelf niet uit. Ze is marokkaanse, oudere vrouw, volledig afgekeurd. Werkgever houdt haar in dienst ook al werkt ze al jaren niet. Dit zodat ze geen transitievegoeding moeten betalen. Kan dit zomaar, advocaat zegt niets te kunnen doen behalve wachten. Indien ze zelf ontslag afdwingt krijgt ze die vergoeding niet. Graag tips.
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    903
    02-04-2010

    maar ff serieus zuster
    wat verwacht je van de mensen hier als je al naar een advocaat bent geweest?

    simpel advies: huur juridische advies in, dit zijn zulke specifieke en ingewikkelde zaken dat een random advies ( voor zover die al komt) niets bijdraagt

    succes!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Citaat Geplaatst door zrirek_ Bekijk reactie
    maar ff serieus zuster
    wat verwacht je van de mensen hier als je al naar een advocaat bent geweest?

    simpel advies: huur juridische advies in, dit zijn zulke specifieke en ingewikkelde zaken dat een random advies ( voor zover die al komt) niets bijdraagt

    succes!
    ja ik dacht wellicht heeft iemand hier juridische kennis, second opinion is altijd welkom. Misshien heeft iemand hetzelfde meegemaakt. Ben gewoon benieuwd.vragen kost niets.
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    903
    02-04-2010

    Citaat Geplaatst door Goldenlocks Bekijk reactie
    ja ik dacht wellicht heeft iemand hier juridische kennis, second opinion is altijd welkom. Misshien heeft iemand hetzelfde meegemaakt. Ben gewoon benieuwd.vragen kost niets.
    dat is ook helemaal waar

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    219
    11-12-2009

    Citaat Geplaatst door Goldenlocks Bekijk reactie
    Salam

    Ik probeer een mevrouw te helpen maar kom er zelf niet uit. Ze is marokkaanse, oudere vrouw, volledig afgekeurd. Werkgever houdt haar in dienst ook al werkt ze al jaren niet. Dit zodat ze geen transitievegoeding moeten betalen. Kan dit zomaar, advocaat zegt niets te kunnen doen behalve wachten. Indien ze zelf ontslag afdwingt krijgt ze die vergoeding niet. Graag tips.
    ik kan me niet voordtellen dat de werkgever haar jaren lang in diens houdt en haar al die tijd blijft door betalen om geen transitie te vergoeden. Er speelt 100% iets anders wat jullie niet weten of wat deze mevrouw jou verzwijgt.
    geen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Citaat Geplaatst door echt_onbekend Bekijk reactie
    ik kan me niet voordtellen dat de werkgever haar jaren lang in diens houdt en haar al die tijd blijft door betalen om geen transitie te vergoeden. Er speelt 100% iets anders wat jullie niet weten of wat deze mevrouw jou verzwijgt.
    nee ze betalen haar niet uit. We hebben pas afspraak gehad weer met advocaat. Ze houden haar slapend in dienst heet dat. Ze hopen dat ze zelf ontslag neemt dan hoeven ze sowiso geen transitievergoeding te betalen. Ontbinden zij het contract dan moeten ze dat wel doen. Ze verzwijgt niets haar hele administratie en correspondentie is overduidelijk.
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    219
    11-12-2009

    Citaat Geplaatst door Goldenlocks Bekijk reactie
    nee ze betalen haar niet uit. We hebben pas afspraak gehad weer met advocaat. Ze houden haar slapend in dienst heet dat. Ze hopen dat ze zelf ontslag neemt dan hoeven ze sowiso geen transitievergoeding te betalen. Ontbinden zij het contract dan moeten ze dat wel doen. Ze verzwijgt niets haar hele administratie en correspondentie is overduidelijk.
    lastige kwestie.
    geen

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    459
    18-02-2010

    De werkgever is bij ziekte haar 2 jaar door te betalen. En dan kan hij de dienstbetrekking ontbinden. Hij hoeft dam geen transitievergoeding te betalen. Sinds 2015 is dat ook niet verplicht

  9. #9
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Het spijtige in deze kwestie is dat de werkgever waarschijnlijk de arbeidsovereenkomst niet wilt ontbinden aangezien hij weet dat hij dan een transitievergoeding moet uitbetalen. Loondoorbetalingsverplichting heeft hij ook niet meer gezien de vrouw in kwestie langer dan 2 jaar ziek is.

    Misschien een vaststellingsovereenkomst/beëindigingsovereenkomst opmaken en hopen dat er geen artikel opgenomen wordt over dat er geen recht is op een transitievergoeding en ook geen artikel over elkaar finale kwijting verlenen. Indien dit niet opgenomen wordt kan ze alsnog de vergoeding eisen binnen de 3 maanden na ontbinding van de arbeidsovereenkomst.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  10. #10
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Goldenlocks Bekijk reactie
    nee ze betalen haar niet uit. We hebben pas afspraak gehad weer met advocaat. Ze houden haar slapend in dienst heet dat. Ze hopen dat ze zelf ontslag neemt dan hoeven ze sowiso geen transitievergoeding te betalen. Ontbinden zij het contract dan moeten ze dat wel doen. Ze verzwijgt niets haar hele administratie en correspondentie is overduidelijk.
    Klopt, een bestaande arbeidsovereenkomst waarbij een werknemer niet werkt wegens langdurige ziekte wordt als een slapende arbeidsovereenkomst gezien. Wettelijk kan ze een aangepaste job eisen bij de werkgever maar ik vrees dat de werkgever dit waarschijnlijk niet eens wilt.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  11. #11
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    nefertari dankjewel voor je tips. we gaan een verzoek via advocaat indienen betreft een vaststellingsovereenkomst ghair inshalah
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤