1. #1
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Mag een man zijn borsthaar scheren ? - Shaykh 'Abd al-Karîm al-Khudayr

    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Wie scheert nou zijn borstharen?
    Vindt het niet kunnen, netzo als je beenharen scheren vindt ik niet kunnen ondanks er niks over staat.
    Dat zijn vrouwenpraktijken.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.001
    16-01-2016

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Wie scheert nou zijn borstharen?
    Vindt het niet kunnen, netzo als je beenharen scheren vindt ik niet kunnen ondanks er niks over staat.
    Dat zijn vrouwenpraktijken.
    Exactly.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door Yalquzaq Bekijk reactie
    Exactly.
    Ja toch nobele Turkse broeder, maar toch zijn er blijkbaar geleerden die het niet erg vinden en dat toestaan.
    Kun je zulke geleerden wel vertrouwen vraag ik me af

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    706
    17-11-2010

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Wie scheert nou zijn borstharen?
    Vindt het niet kunnen, netzo als je beenharen scheren vindt ik niet kunnen ondanks er niks over staat.
    Dat zijn vrouwenpraktijken.
    Imaam achmed rahimahuAllah deed het. Ga je nu slecht over hem praten ?

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door jamal-nadori Bekijk reactie
    Imaam achmed rahimahuAllah deed het. Ga je nu slecht over hem praten ?
    Waar is bewijs bro want geloof er niks van. Imam Ahmad was een leeuw, geloof jij dat hij zijn borstharen weghaalde?
    Is dat kleine tekst op youtube bewijs volgens jou?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    121
    13-06-2015

    ik vind persoonlijk een man met borsthaar geen afkrakker en been haar bij man ook niet het is een teken dat het een man is vind ik

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    706
    17-11-2010

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Waar is bewijs bro want geloof er niks van. Imam Ahmad was een leeuw, geloof jij dat hij zijn borstharen weghaalde?
    Is dat kleine tekst op youtube bewijs volgens jou?

    In iedergeval je kan niet slecht praten want er is geen bewijs dat het verboden is

    En ik vertrouw de geleerden meer dan jou

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door jamal-nadori Bekijk reactie
    In iedergeval je kan niet slecht praten want er is geen bewijs dat het verboden is

    En ik vertrouw de geleerden meer dan jou
    Goedzo knulletje

    Jij mag je been en borsthaar scheren, niemand houdt je tegen als je op vrouw wilt lijken

    Ik weet uit ervaring dat ik salafi geleerden met een korreltje zout moet nemen. Want de meesten zijn geen geleerden maar paleismonniken, verschil tussen de dag en nacht.
    Jij mag ze allemaal blindvolgen en blind vertrouwen tot je erbij neervalt safi?

    Je mag van mij ook lippenstift en make up dragen want staat ook nergens dat het verboden is.
    Dan wordt je een shemale, staat ook nergens dat het verboden is.
    Wees niet kwaad of boos, doe gewoon je ding oke

  10. #10
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Imam Ahmad is geen hujja bewijs op zich.

    De schepping veranderen is waar ik een afkeer van heb.

    Het begint met haren en eindigt bij Michael Jackson.

    Wallahu a'lem
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  11. #11
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    {وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ ۚ وَمَن يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِّن دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُّبِينًا} [النساء : 119]


    The Women 4:119 Verily, I will mislead them, and surely, I will arouse in them false desires; and certainly, I will order them to slit the ears of cattle, and indeed I will order them to change the nature created by Allah." And whoever takes Shaitan (Satan) as a Wali (protector or helper) instead of Allah, has surely suffered a manifest loss.

    4:119. "I will mislead them, and I will create in them false desires; I will order them to slit the ears of cattle, and to deface the (fair) nature created by Allah." Whoever, forsaking Allah, takes satan for a friend, hath of a surety suffered a loss that is manifest.
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  12. #12
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Baard wegscheren is wat vrouwelijk is en toch gebeurd dit wijdverspreid en wordt het wijdverspreid als halal gezien en normaal om het weg te sheren ondanks er bevelen zijn van de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam op het laten staan ervan. En rug of borst scheren wat geen probleem is en niet als haram wordt gezien gezien er geen bewijs is voor een verbod wordt wijdverspreid gezien als vrouwelijk. omgekeerde gedachtegoed.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door Berbersemeisjje Bekijk reactie
    ik vind persoonlijk een man met borsthaar geen afkrakker en been haar bij man ook niet het is een teken dat het een man is vind ik
    Dat is de schepping van de man en daar mag niet aan gerommeld worden tenzij het in de shari3ah staat zoals het knippen van snor, oksel etc...
    Vrouwen hebben de keuze om het (mannelijke beharing) te laten of te verwijderen.
    Borsthaar verwijderen bij mannen is grote onzin en grote fitna daarom geloof ik ook niet de leugens over imam Ahmad

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Imam Ahmad is geen hujja bewijs op zich.

    De schepping veranderen is waar ik een afkeer van heb.

    Het begint met haren en eindigt bij Michael Jackson.

    Wallahu a'lem
    waarom is dit schepping veranderen? Okselhaar/schaamhaar wordt toch ook geschoren. Overigens weet ik niet of borsthaar scheren toegestaan is.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Haar waarover de Sharie3ah zwijgt en waarover dus niet gezegd wordt of het verwijdert moet worden of dat het gelaten moet worden zoals het is, dit is het geval met het haar op de benen, armen, rug of voorhoofd. Onder de geleerden bestaat hierover verschil van mening.
    Onder hen is er een meerderheid die zeggen dat het niet toegestaan is om dit haar te verwijderen, omdat dit het veranderen van de schepping van Allah impliceert.

    Allah vertelt ons dat de shaitan zei: "En ik zal hen bevelen zodat zij de schepping van Allah zullen veranderen." (Soerat an-Nisaa’: 119)