1. #1
    yoonus

    Reacties
    1.947
    08-02-2015

    "Voor mijzelf voelt het niet fout wat ik doe." - Wanneer de schaamte wegtrekt...

    Relaties, koppel(tje)s en uitgaan: Wanneer de schaamte wegtrekt en de tradities overheersen - "Voor mijzelf voelt het niet fout wat ik doe."

    Meryem* (20), die uit een moslimfamilie komt maar zichzelf als ‘half-Belgische’ omschrijft, weet zeker dat haar familie haar een slet zou vinden, mocht uitkomen dat ze een vriendje heeft. ‘Ik zie erop toe dat zo weinig mogelijk mensen het weten, want ik weet niet wat er gebeurt als het mijn broer ter ore komt. Ooit sloeg mijn vader me in mijn gezicht toen ik naar een concert was geweest. Voor mijzelf voelt het niet fout wat ik doe – zolang ik mijn maagdelijkheid maar niet verlies. Maar ik heb het altijd oneerlijk gevonden dat ik minder mocht dan mijn broers.

    *Pseudoniem

  2. #2
    yoonus

    Reacties
    1.947
    08-02-2015

    Waar te beginnen?

    Zoals ze zeggen, het is 2018 (christelijke jaartelling). Moslims klagen over hun toestand maar aan de andere kant vegen ze er hun schoenen aan.

    Laa 7awla wa laa quwwata illaa billaah.

    Moge Allaah ons en hen naar Zijn tevredenheid leiden.

  3. #3
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Haar vader heeft haar niet genoeg geslagen. Daarnaast zouden zulke jonge mensen gewoon moeten trouwen. En gewoon wonen bij de ouders.

  4. #4
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Het is ook allemaal de schuld van Saudie Arabië. Als je de oorzaak aanpakt dan komt er verbetering in onze oemma.

  5. #5
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Iedereen weet wat halal en haram is. Allah heeft iedereen hersenen gegeven om na te denken. Altijd weer met dat vinger wijzen. Moslims zijn in de ban van de Shaytain en volgen hem. Het zijn jullie zonden, en daar zal iedereen voor berecht worden.

    Stop met dat gejank

  6. #6
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Ach hou eens op met dat gejank altijd. Oooo meisjes mogen dit en dat niet blablablabla. Wees blij dat jouw ouders of andere ouders willen dat je kuis blijft. Het is ook nooit goed. Nooit het goede inzien in de ouders. Altijd maar de ouders neerhalen. Maar de slechtheid zit in de mens. Zoveel bekeerde moslims die het slechte hebben gekregen van hun ouders. Alsnog zijn hun bekeerd tot de islam. Maar jullie.... zijn moslims, die graag kufaar willen worden of erop willen lijken.

    Omgekeerde wereld

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Haar vader heeft haar niet genoeg geslagen. Daarnaast zouden zulke jonge mensen gewoon moeten trouwen. En gewoon wonen bij de ouders.
    Ga jij lekker je kinderen slaan, denk je nou serieus dat het helpt?

    Maakt het alleen maar erger hoor dat slaan, dat is voor zover ik weet niet iets vanuit het geloof (alcohol uitzondering), maar puur vanuit de cultuur.

    Slaan en schelden helpt niet, dat heeft er juist aan bijgedragen dat men nog meer naar de klote gaat.
    Als er iets is wat de nieuwe generatie anders kan doen is het wel stoppen met het slaan van hun kinderen en een normaal gesprek voeren, bereik je namelijk veel meer mee.

  8. #8
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Maleekah Bekijk reactie
    Voed jij je kinderen maar lekker op die manier op. Laat je zonen zinaa plegen, roken en drinken en hoop dan maar dat je dochters kuis blijven. Immers, zolang het niet jouw dochters zijn die misbruikt worden door jouw zonen, who cares?

    Met je gejank.
    Waar heb jij het over? Welke ouders laten toe dat hun kinderen zina plegen? Wat is dit voor verwerpelijke praat naar onze ouders? Gedraag je en hou je tong in bedwang raar wijf.

    Het is een feit dat ieder persoon zich moet verantwoorden. En niemand kan zich schuilen achter het falen van ouders of wat dan ook. Het zijn jullie zonden. Deze verwerpelijke personen staan te trappelen op verwerpelijke gedrag. Jij bent dan mashoel voor jouw gedrag.

    Stop met dat gejank over, jongens mogen meer dan meisjes. Echte ziekte van de Oemma

  9. #9
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Ga jij lekker je kinderen slaan, denk je nou serieus dat het helpt?

    Maakt het alleen maar erger hoor dat slaan, dat is voor zover ik weet niet iets vanuit het geloof (alcohol uitzondering), maar puur vanuit de cultuur.

    Slaan en schelden helpt niet, dat heeft er juist aan bijgedragen dat men nog meer naar de klote gaat.
    Als er iets is wat de nieuwe generatie anders kan doen is het wel stoppen met het slaan van hun kinderen en een normaal gesprek voeren, bereik je namelijk veel meer mee.
    Waarom nadruk op slaan? Wat hun doen is erger dan een paar klappen krijgen. Daar is iedereen stil over.

  10. #10
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Mensen plegen de grote zonden, maar benadrukken dat het de schuld is van de ouders. Echte Munkar gewoon. Ze denken dat ze nog 10 jaar zijn in plaats dat ze al bejaard zijn

  11. #11
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Zoon of dochter streng verbieden uit te gaan, relaties, vrouwen of mannen in hun telefoon lijsten hebben die geen mahaarim zijn, geen tv's in huis, 1 laptop of desktop in huis die van de ouders zijn en telefoons en internet controleren van kinderen en kijkje nemen op school hoe hun gedrag is, hen veel liefde geven en uitjes nemen naar leuke plaatsen binnen de grenzen van Allaah en vooral duidelijke richtlijnen geven in de opvoeding qua gedrag enz.

    Zowel dochters als zonen even streng verbieden wat haram is en evenveel aansporen naar het goede tozover je in staat bent.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #12
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Maleekah Bekijk reactie

    عن عبد الله بن عمر رضي الله عنهما عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: (أَلَا كُلُّكُمْ رَاعٍ، وَكُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ، فَالْأَمِيرُ الَّذِي عَلَى النَّاسِ رَاعٍ، وَهُوَ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ، وَالرَّجُلُ رَاعٍ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ، وَهُوَ مَسْئُولٌ عَنْهُمْ، وَالْمَرْأَةُ رَاعِيَةٌ عَلَى بَيْتِ بَعْلِهَا وَوَلَدِهِ، وَهِيَ مَسْئُولَةٌ عَنْهُمْ، وَالْعَبْدُ رَاعٍ عَلَى مَالِ سَيِّدِهِ وَهُوَ مَسْئُولٌ عَنْهُ، أَلَا فَكُلُّكُمْ رَاعٍ، وَكُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ) متفق عليه.

    Dus ben jij verantwoordelijk voor het geen jij hier typ over de Marokkaanse ouders. En zo is iedereen verantwoordelijk voor zijn zonden. Het is niet zo dat ouders alleen verantwoordelijk worden gesteld.

    Dus nogmaals, stop met dat gejank meisjes mogen minder dan jongens en men is al 20 jaar.

  13. #13
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Zoon of dochter streng verbieden uit te gaan, relaties, vrouwen of mannen in hun telefoon lijsten hebben die geen mahaarim zijn, geen tv's in huis, 1 laptop of desktop in huis die van de ouders zijn en telefoons en internet controleren van kinderen en kijkje nemen op school hoe hun gedrag is, hen veel liefde geven en uitjes nemen naar leuke plaatsen binnen de grenzen van Allaah en vooral duidelijke richtlijnen geven in de opvoeding qua gedrag enz.

    Zowel dochters als zonen even streng verbieden wat haram is en evenveel aansporen naar het goede tozover je in staat bent.
    Het beste is hun dumpen tussen de koeien en kippen.

  14. #14
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    En dan janken en topics openen over: Het exposen van moslima's.

    Hewa Fham manaja

  15. #15
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Maleekah Bekijk reactie
    Mijn mening over Marokkaanse ouders heb ik en daar ben ik verantwoordelijk voor. Het feit is dat het zo is.

    Dezelfde regels voor meisjes en voor jongens. Niks ze mogen minder. Maar als je verwacht dat je jongens loslaat en je dochters thuis kuis zullen blijven, siri tne3si.
    Als jij graag slecht wilt spreken over jou ouders moet je maar doen. Maar hou in het vervolg jou vieze gal over andere ouders. Jou slechte ervaringen zijn geen bewijs voor mij. Het laat zien dat jij gewoon los wilt gaan en de ouders de schuld wilt geven.

    En stop met die gejank