1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    133
    07-12-2014

    Ik ben het zat

    Hoe kan ik mezelf trainen om assertiever/harder te worden? Ik ben te zacht en merk dat ik daardoor steeds wordt teleurgesteld en men mij ziet als zwak en vooral vrouwen dan mij niet respectvol behandelen. Terwijl ik absoluut geen slechte meid ben maar gewoon te vergevingszind en heel zachtaardig.
    Ik wil dat niet meer. Wordt er ongelukkig van. Wie heeft tips voor mij?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Slechte mensen uit je leven en niemand vertrouwen

  3. #3
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Wat je aandacht geeft,groeit.
    Neem afstand voor zover mogelijk, negeer negatievelingen.

    Sabki l'mim te'rta7I.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Citaat Geplaatst door aardigedame Bekijk reactie
    Hoe kan ik mezelf trainen om assertiever/harder te worden? Ik ben te zacht en merk dat ik daardoor steeds wordt teleurgesteld en men mij ziet als zwak en vooral vrouwen dan mij niet respectvol behandelen. Terwijl ik absoluut geen slechte meid ben maar gewoon te vergevingszind en heel zachtaardig.
    Ik wil dat niet meer. Wordt er ongelukkig van. Wie heeft tips voor mij?
    Vraag aan je werkgever assertiviteitstraining . Vaak betaald een baas dat omdat het ook in zijn belang is .

    En je moet gewoon schijt hebben aan mensen, niemand vertrouwen . Iedereen heeft een dubbele agenda .

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    133
    07-12-2014

    @diversen: het is lastig om elke keer gewoon schijt te hebben. Het kan me raken als vrouwen gemeen gaan doen omdat ze enkel door hebben hoe mijn karakter is.

    @prinses3arbia soms is afstand nemen van bepaalde personen lastig als je ze vaak tegen moet komen in een omgeving

    @Nawak1991 ik vertrouw echt niemand.

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    hoe oud/jong ben je?

  7. #7
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ik snap dat je sommige mensen moeilijk kunt mijden. Ik denk dat een assertiviteit cursus zeker zal helpen.

    Vergeet niet lieve schat dat in dit leven er altijd mensen zullen zijn die:

    Je zullen bedriegen, voorliegen, kwetsen, belachelijk maken, afgunstig zijn enzovoort

    Mensen kun je niet veranderen maar de manier hoe jij ermee omgaat daar kun je wel verandering in brengen het zal hun of de mond snoeren Of juist stimuleren ermee door te gaan.

    Ik impliceer hier niet mee dat het jou fout is dat ze je zo behandelen. Zie het als een te kortkoming aan hun kant gebrek aan fatsoen en menselijkheid. Hun moeten zich schamen.

    Informeer binnen jullie gemeente (school/werk) of ze dergelijke cursussen aanbieden
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #8
    KA.OU.HA

    Reacties
    4.361
    08-10-2003

    Niet teveel verwachtingen hebben van anderen...
    En vooral jezelf blijven .Er zijn al te veel narcisten in de wereld

  9. #9
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Be Sexy and a Bitch

    Trek je van niks aan and be really truth


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.407
    16-02-2014

    Beseffen dat iedereen poept
    Ook je collegas ook je baas ook je medestudenten vriendinnetjes weet ik veel

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Ga met de juiste mensen om...mensen waar je goed bij voelt. Is het familie...blijf beleefd, gepaste afstand houden. En alles wat een ander doet of zegt, zegt niets over jou maar alles over die ander. Hij of zij laat daarmee zien wie hij of zij is. Meer is het niet.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Citaat Geplaatst door schems Bekijk reactie
    Niet teveel verwachtingen hebben van anderen...
    En vooral jezelf blijven .Er zijn al te veel narcisten in de wereld
    Dit!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.571
    08-12-2010

    Citaat Geplaatst door aardigedame Bekijk reactie
    Hoe kan ik mezelf trainen om assertiever/harder te worden? Ik ben te zacht en merk dat ik daardoor steeds wordt teleurgesteld en men mij ziet als zwak en vooral vrouwen dan mij niet respectvol behandelen. Terwijl ik absoluut geen slechte meid ben maar gewoon te vergevingszind en heel zachtaardig.
    Ik wil dat niet meer. Wordt er ongelukkig van. Wie heeft tips voor mij?
    ik hen precies het zelfde. Vooral als ik om mij heen kijk en zie dat brutale mensen een halve wereld voor zich hebben. Dan wil ik ook veranderen. Wat kunnen mensen Dan misbruik maken van je goedheid.
    26juni 2010 S&M

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    7
    13-12-2017

    Vaker 'Nee' zeggen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    9
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door aardigedame Bekijk reactie
    Hoe kan ik mezelf trainen om assertiever/harder te worden? Ik ben te zacht en merk dat ik daardoor steeds wordt teleurgesteld en men mij ziet als zwak en vooral vrouwen dan mij niet respectvol behandelen. Terwijl ik absoluut geen slechte meid ben maar gewoon te vergevingszind en heel zachtaardig.
    Ik wil dat niet meer. Wordt er ongelukkig van. Wie heeft tips voor mij?
    Vergevingszind en zachtaardig is juist mooi. Waarom zou je dat willen veranderen? Kan je niet je omgeving veranderen? De mensen waarmee je omgaat?
    Ik ben ook best zo, maar kan wel mijn grenzen bewaken. Mensen schrikken best wel als dat gebeurt, omdat men dat niet verwacht van mij ofzo.

    Ik zou zeggen denk na over je grenzen. Waar word jij echt niet goed van? Waar word je boos of verdrietig van? Wat vind je onrechtvaardig? Als je die dingen gaat herkennen, kan je daar makkelijk tijdens het moment op reageren.