1. #1
    Sporty

    Reacties
    148
    21-05-2018

    Alles gebeurt met een reden

    Alles gebeurt met een reden
    Haar lange bruine haren leken te dansen in de wind terwijl Dunya onderweg was naar haar studie. Het was een mysterieus meisje met grote bruine ogen, volle lippen en een strakke kaaklijn. Ze keek altijd recht voor zich uit juist om de blikken te vermijden, die ze dagelijks in haar rug voelde prikken. Onderweg naar de Universiteit nam ze altijd dezelfde route, soms moest ze zich haasten om de bus te pakken, maar meestal gebeurde er op haar route niks bijzonders. Tot dat een oude mevrouw naar haar toe kwam en haar vroeg of dat zij wist of dezelfde bus die Dunya altijd nam, ook stopte bij een bingo clubje waar het vrouwtje heen ging. Terwijl Dunya haar Iphone pakte en het adres wilde intypen. Viel deze uit. “Shit mn batterij is leeg” fluisterde Dunya. Ze keek lichtelijk geïrriteerd om zich heen terwijl haar blik kruiste met die van een jongen met groene ogen en een mysterieuze lach op zijn gezicht. Hij zag dat Dunya gefrustreerd was dat haar telefoon niet meer aanging en vroeg haar of hij haar misschien ergens mee kon helpen. "Wil je anders even mijn telefoon gebruiken?", zei de jongen met een zacht g accent.
    “Nee dankje” zei Dunya op een botte manier terwijl ze het vrouwtje moest teleurstellen dat haar telefoon het had begeven en dat ze zich nu echt moest haasten om haar bus te halen. Terwijl Dunya gehaast de bus inliep en opzoek ging naar haar ov chipkaart kwam ze erachter dat ze deze in een andere tas had laten liggen en stapte boos de bus uit. Waarom moet mij dit nou weer overkomen ? dacht Dunya. Juist nu ze op tijd was opgestaan om haar college’s niet te missen gebeurde er zo iets. “Hey niet zo boos kijken he…” hoorde ze dezelfde jongen zeggen met een brede lach op zijn gezicht. Dunya keek op maar bedacht zich om verder geen aandacht te schenken aan hem. Terwijl Dunya een sprintje deed om haar ov te pakken van huis en weer terugkeerde naar dezelfde halte zag ze tot haar grote schrik dat hetzelfde vrouwtje dat om haar hulp vroeg op de grond lag met allemaal mensen daaromheen. “Wat is er gebeurt met die mevrouw?!” zei Dunya luid. Dezelfde jongen stond er nog en vertelde aan Dunya dat toen zei weg was gegaan de vrouw plotseling onwel werd en op de grond weg zakte. “ Heb je al een ambulance gebeld? Mijn tel is uitgevallen” zei Dunya in paniek. “ Ja, ze zijn al onderweg”, zei de jongen op een kalme toon. Door alle stemmen heen hoorde Dunya een meisje zeggen dat het vrouwtje een eenzaam bestaan had en dat het haar buurvrouw was die daar lag. De ambulance arriveerde en vroegen om getuigen voor de politie. Terwijl de jongen met de politie sprak om zijn bevindingen door te geven, raakte Dunya in gesprek met het meisje omdat ze zich schuldig voelde dat ze haar niet had kunnen helpen en haar adres wilde weten om haar later een bloemetje te kunnen bezorgen.
    Het vrouwtje werd door de ambulance meegenomen en de rust keerde langzaam terug. “ Zo, dat was even schrikken” hoorde ze de jongen zeggen. “Ja, zei Dunya “ik voel me eigenlijk ook best schuldig dat ik niet toch haar bingo adresje via jouw tel had opgezocht”. “ Ach ja zei de jongen, alles gebeurt met een reden. Misschien was ze wel op een andere plek onwel gevonden, waar mensen niet gelijk hadden gehandeld. Gelukkig stond ik er nu nog bij”. “ Ja pff klopt…” zei Dunya iets wat verlegen. Ze zag namelijk nu pas hoe leuk de jongen eigenlijk was tegen wie ze sprak. “ Ik heet trouwens Faissal, aangenaam”. Zei Faissal terwijl hij Dunya recht in haar ogen aankeek.
    “Mijn naam is.. .ik heet Dunya” zei Dunya alsof ze twijfelde over haar eigen naam.

    “ Dunya, mooie naam heb je!” “Waar was je eigenlijk naar onderweg?” Zei Faissal. “Ik was onderweg naar de universiteit, maar zoals je ziet verloopt de ochtend niet echt lekker, dus ik denk dat ik mijn ochtend college maar skip voor vandaag. Ik ben toch al veelste laat. Dusss ik ga maar weer lekker naar huis“

    Faissal vertelde haar dat hij onderweg was naar de sportschool, die had hij samen opgericht met zijn beste vriend die hij als van kleins af aan kende. “ Heb je anders zin om een koffietje of theetje te doen?” Gewoon om bij te komen van de schrik? “ Uhmm… “ antwoorde Dunya terwijl zij zenuwachtig aan haar tas friemelde.

    Wordt vervolgd bij voldoende interesse!!

  2. #2
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    383
    10-05-2018

    Wattpad. ^^
    Im 100% foolin you

  4. #4
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Vervolg
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Ik heb geen interesse
    Maar laat anderen niet voor jou bepalen of je verder gaat of niet
    Zorg er voor dat je in het leven dingen doet omdat jij het leuk vind om te doen, en niet omdat anderen het leuk vinden om te lezen

    Van mij mag je verder gaan, maar nog steeds ben ik niet geïnteresseerd. Ik moet je wel zeggen dat jouw beschrijving van Dunya precies lijkt op een Dunya die ik ooit heb gekend, zusje van mounia ... 2 prachtige dames uit Sefrou, wonend te Adam.
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة