1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    30-12-2017

    Talking Hulp gevraagd! Marokkaanse cultuur

    Hallo allemaal,

    Voor een onderzoek dat ik voor school moet doen heb ik wat vragen over de Marokkaanse cultuur.
    Vooral het zaken doen met Marokko is hier belangrijk, ik moet namelijk een fictief exportplan schrijven naar Marokko.
    Daarom vraag ik jullie hulp, zouden jullie onderstaande vragen voor mij willen beantwoorden? Je zou me hier ontzettend mee helpen!

    1. Welke verschillen zijn er tussen het zakendoen in Europa en het zakendoen in Marokko volgens jou?
    2. Met welke typische dingen moet een Europees bedrijf rekening houden wanneer het zaken doet met Marokkaanse bedrijven?
    3. Gebruiken Marokkaanse mannen veel verzorgingsproducten?
    4. Wat voor verschillen zijn er in marketing en adverteren tussen Europa en Marokko volgens jou?
    5. Wat zijn de belangrijkste talen om te spreken wanneer je zaken wil doen met Marokkaanse bedrijven?

    Alvast heel erg bedankt!

  2. #2
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Hallo Breg,

    1. Een groot verschil is dat je geen Marokkaans bankrekening kunt openen op Nederlands grondgebied. Je kunt wel met een Nederlands bankpas in Marokko geld uit de geldautomaat halen.

    2. Geld overschrijven van een Marokkaanse bankrekening naar een Europese gaat niet zomaar. Houd daar rekening mee.

    3. Weet ik niet.

    4. In Marokko zijn de tv reclames met name op overheidszenders te zien, daar waar in NL dat niet persee zo is.

    5. Frans, Spaans, Engels, Arabisch, Tarifit van Noord Marokko, Tashel7it van zuid Marokko.
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


Tags voor deze discussie