1. #16
    Verbannen

    Reacties
    834
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Ik dacht dat ze de eigen motten aanpassen?
    En als je dat niet wil, blijf je gewoon weg

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    Nee 2 dames raken hun wereldtitel kwijt omdat ze niet in een lang gewaad door een of andere zandbak willen lopen. Daar gaat het om!

    Maar natuurlijk weer liever over Jeruzalem jammeren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

    In KSA ligt het iets anders.

    Vorig jaar, in Iran, waren vrouwen verplicht om met een hoofddoek te spelen. Veel (top)speelsters bleven weg.
    Aanvankelijk stelde KSA dezelfde eis, maar die werd later, na protesten van veel landen, teruggedraaid en vervangen door "fatsoenlijke" kledingeisen. Misschien ook onder invloed van de huidige "liberalisering". Maar geen verplichte hoofddoek in ieder geval.

    Wel kledingeisen, wel landen die uitgesloten worden. Niet door de schaakbond van KSA, maar door de overheid.


    Nu wat anders. Ik ben beter thuis in het damwereldje. Nederland is sinds mensenheugenis een van de sterkste damlanden ter wereld, met in ieder geval de sterkste competitie. Kijk eens terug naar de jaren '70, '80, '90... onze toppers, onze kampioenen, liepen er bij als schooiers (Vergeef mij, toppers en kampioenen, ik ben een blijf een fan van jullie van hier tot Tokyo)!

    Kijk eens naar de laatste grote toernooien waar Nederland aan meedeed... iedereen had de haren gekamd! Sokken aan! De slaap uit de ogen! Fatsoenlijk in de kleren! Bij de tweekamp tussen Groenendijk en Boomstra: strak in het pak! Oké, niet door ingrijpen van de koning of onze regering, slechts de onderdrukking van de Nederlandse Dambond (http://www.kndb.nl) maar het idee is duidelijk: "Loop er een beetje representatief bij".


    Eigenlijk vind ik dat uitsluiten van Israël in dit geval veel erger!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  3. #18
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Good Goy.
    Bah en die Joosje dan, vrouwen die zich bedekken kunnen geen vrouw zijn volgens hem. Wat een patriachale idioot zeg, dat hij even bepaald wie er wel of geen vrouw is als man zijnde, daarmee voor het gemak even miljoenen vrouwen wegzettend.

    Je mot je eigen gewoon aanpassen als je errugus te gast bent.
    Doei.

  4. #19
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door egrie Bekijk reactie
    En als je dat niet wil, blijf je gewoon weg
    Daarom, niet zeuren en selectief verontwaardigd doen met je opdringerige etnocentrisme.
    Doei.

  5. #20
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Bah en die Joosje dan, vrouwen die zich bedekken kunnen geen vrouw zijn volgens hem. Wat een patriachale idioot zeg, dat hij even bepaald wie er wel of geen vrouw is als man zijnde, daarmee voor het gemak even miljoenen vrouwen wegzettend.

    Je mot je eigen gewoon aanpassen als je errugus te gast bent.
    Van mij mag iedereen kleden zoals hij of zij het wil.
    Maar deze moslimhaters hier gedragen zich zeer hypocriet.

  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Ik dacht dat ze de eigen motten aanpassen?
    Hoe vindt jij het als een moslim/a zou worden gedwongen te leven volgens de Joods religieuze regels?
    Een geloof dat zij niet beleidt?

  7. #22
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Van mij mag iedereen kleden zoals hij of zij het wil.
    Maar deze moslimhaters hier gedragen zich zeer hypocriet.
    Dat is een understatement. In elk topic lopen ze te gillen over seculiere waarden en dat je je eigen mot aanpassen aan de heersende cultuur maar zodra ze de grens overstappen moet iedereen zich alsnog aan hun aanpassen en wordt er minachtend gekeken naar de cultuur van het desbetreffende land.

    “Als het je hier niet bevalt in Nederland, dan pleur je toch op en ga je naar de zandbak, kan je daar de moslim uithangen”.

    Maar de zandbak moet helemaal ingericht worden naar hun smaak als ze langs willen komen. Bah, walgelijk.
    Doei.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Veel respect voor die dame uit Oekraine. Titel de mist in, loopt een smak geld mis, maar staat voor haar principes.
    Zij wil niet gedwongen worden haar vrouw zijn te ontkennen, verbergen onder een grote lap stof.


    Nou ja, die grote lap stof zat er hier niet bij, maar inderdaad, ik hou wel van principiële mensen.

    Maar nadat KSA de "eisen" versoepelde had ze er misschien toch nog even over na kunnen denken.

    Stel je voor: KSA die buitenlandse bezoekersters officieel toestaat om in het openbaar geen hoofddoek te hoeven dragen... Dat kan niet anders dan dat het om een grote tegemoetkoming gaat!
    Dat zou je toch moeten waarderen!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Dat is een understatement. In elk topic lopen ze te gillen over seculiere waarden en dat je je eigen mot aanpassen aan de heersende cultuur maar zodra ze de grens overstappen moet iedereen zich alsnog aan hun aanpassen en wordt er minachtend gekeken naar de cultuur van het desbetreffende land.

    “Als het je hier niet bevalt in Nederland, dan pleur je toch op en ga je naar de zandbak, kan je daar de moslim uithangen”.

    Maar de zandbak moet helemaal ingericht worden naar hun smaak als ze langs willen komen. Bah, walgelijk.
    Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?

  10. #25
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Hoe vindt jij het als een moslim/a zou worden gedwongen te leven volgens de Joods religieuze regels?
    Een geloof dat zij niet beleidt?
    Zoals in Frankrijk, België en dat soort landen waar seculier radicalisme heerst en een hoofddoek verboden is op bijvoorbeeld scholen omdat je verplicht seculariteit moet uitstralen bedoel je?

    Of zoals in Nederland waar je als agente geen hoofddoek mag dragen omdat dat in strijd is met de heersende stroming? Je wordt op meerdere vlakken gedwongen tot iets in Europa, goedemorgen.

    Ja, dan motten ze de eigen gewoon aanpassen he? Gewoon je muil houden, kappen met klagen en niet zo selectief verontwaardigd doen met je opdringerige etnocentrisme waar iedereen zich aan moet aanpassen.
    Doei.

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Dat is een understatement. In elk topic lopen ze te gillen over seculiere waarden en dat je je eigen mot aanpassen aan de heersende cultuur maar zodra ze de grens overstappen moet iedereen zich alsnog aan hun aanpassen en wordt er minachtend gekeken naar de cultuur van het desbetreffende land.

    “Als het je hier niet bevalt in Nederland, dan pleur je toch op en ga je naar de zandbak, kan je daar de moslim uithangen”.

    Maar de zandbak moet helemaal ingericht worden naar hun smaak als ze langs willen komen. Bah, walgelijk.
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Goed bezig bro!


    Das een tijdje terug Pleb,had je even een pauze ingelast?

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Verplicht Bekijk reactie
    Waarom wordt zo'n sporttoernooi in zo'n land gehouden

    Vrouwen worden gediscrimineerd, en je mag daar niet vrijuit mening geven

    De religieuze oppressie in Saoedi Arabie dat KAN NIET SAMENGAAN met sportiviteit en respect voor medemens.

    Een sportbond heeft er natuurlijk belang bij om haar sport zoveel mogelijk te promoten en te verspreiden.
    Ik weet niet waarom, maar denksport is in bepaalde landen, waaronder KSA, nog echt een kleine sport. Voor de KSa-Schaakbond is dit natuurlijk een geweldige kans om de schaaksport te promoten, onder de aandacht te brengen, te promoten.
    Gek genoeg is het gedoe daarbij over vrouwen, kleding, fantastische reclame voor het schaken en volgens mij hardstikke emanciperend voor de vrouwen in KSA!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  13. #28
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Tattoo_Mocro_ Bekijk reactie
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Goed bezig bro!


    Das een tijdje terug Pleb,had je even een pauze ingelast?
    Ik ben hier sowieso niet zo vaak meer bro, ben hier soms alleen ff om een beetje tokkies te geselen zoals je kunt zien. Ff tussen de dagelijkse bezigheden door mensen die beroepsforumgebruikers zijn de les lezen.

    Doei.

  14. #29
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Dat is een understatement. In elk topic lopen ze te gillen over seculiere waarden en dat je je eigen mot aanpassen aan de heersende cultuur maar zodra ze de grens overstappen moet iedereen zich alsnog aan hun aanpassen en wordt er minachtend gekeken naar de cultuur van het desbetreffende land.

    “Als het je hier niet bevalt in Nederland, dan pleur je toch op en ga je naar de zandbak, kan je daar de moslim uithangen”.

    Maar de zandbak moet helemaal ingericht worden naar hun smaak als ze langs willen komen. Bah, walgelijk.
    Precies wat je zegt.
    Maar hun hypocrisie is makkelijk tegen hen te gebruiken.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Zoals in Frankrijk, België en dat soort landen waar seculier radicalisme heerst en een hoofddoek verboden is op bijvoorbeeld scholen omdat je verplicht seculariteit moet uitstralen bedoel je?

    Of zoals in Nederland waar je als agente geen hoofddoek mag dragen omdat dat in strijd is met de heersende stroming? Je wordt op meerdere vlakken gedwongen tot iets in Europa, goedemorgen.

    Ja, dan motten ze de eigen gewoon aanpassen he? Gewoon je muil houden, kappen met klagen en niet zo selectief verontwaardigd doen met je opdringerige etnocentrisme waar iedereen zich aan moet aanpassen.
    Een sporter of in dit geval een schaker moet ook gewoon niet meedoen als hij/zij geen zin heeft aan de eisen te voldoen.
    Geen probleem verder.

    De vraag ligt wat het beste is voor de sport, maar de FIDE is een corrupte boel, daar kon de FIFA nog een puntje aan zuigen.
    Overigens is een hoofddoek of gewaad helemaal niet verplicht hier, zoals het in Iran wel was, maar ook dan kun je er gewoon voor kiezen niet mee te doen.
    Het damestoernooi is wel onthoofd zo overigens, maar die kreeg sowieso al niet zo heel veel aandacht.

    Ik vind ook dat een vrouw geacht mag worden als ze in een voornamelijk islamitisch land is, zich aan te passen en in ieder geval naar de normen daar decent gekleed gaat.
    Maar een land uitsluiten om politieke redenen vind ik niet passen bij een sporttoernooi.