1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Drie daagse conferentie - Shaykh ar Ruhaylee. [NEDERLAND]

    Wees erbij!

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  2. #2
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    baarak Allahou fiek
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Blije tijding!!

    ‎بسم الله الرحمن الرحيم

    Het verheugt jullie broeders te Amsterdam om jullie het mooie nieuws aan te kondigen van een aankomende conferentie.

    1. Onderwerp: Uitleg van “een samengevatte beschrijving van het gebed van de Profeet ﷺ.” Geschreven door de grootgeleerde imaam en muhaddith, sheikh Al-Albaani, moge Allaah hem genadig zijn.
    2. Spreker: De weledele geleerde, sheikh, prof. dr. Sulaymaan Ar-Ruhaili -moge Allaah hem behouden-.
    3. Vertaling: Broeder Mohamed Bendaoud.
    4. Publiek: Iedereen is welkom, mannen en vrouwen.
    5. Datum: Vanaf vrijdag 29/12/17 tot en met maandag 1/1/18 (onder voorbehoud).
    6. Tekstboek: wordt digitaal verspreid, voor wie zelf wil printen. Tijdens de conferentie wordt een gedrukt exemplaar tegen een symbolische prijs aangeboden. De opbrengst is t.b.v. het goede doel.

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    ‎السلام عليكم

    Beste broeders en zuster,

    In de bijlage treffen jullie het tekstboek aan wat behandeld zal worden door de edele sheikh, prof. dr. Sulaymaan Ar-Ruhaili -moge Allaah hem behouden- tijdens de aankomende driedaagse conferentie in Amsterdam.

    Print je exemplaar uit en neem het mee naar de conferentie om de kennis die daar gedeeld zal worden optimaal te benutten.

    Er zullen - tegen een symbolische vergoeding - gedrukte exemplaren worden uitgedeeld tijdens de conferentie, maar we verwachten dat het aantal niet genoeg zal zijn voor alle bezoekers.
    ———————————

    أيها الإخوة والأخوات،

    يسعدنا أن نرفق لكم المتن الذي سيشرحه فضيلة الشيخ الأستاذ الدكتور سليمان بن سليم الله الرحيلي -حفظه الله- أثناء الدورة العلمية التي ستقام في مدينة أمستردام.
    نرجو من طلبة العلم أن يطبعوا نسختهم قبل بداية الدورة، وإحضارها معهم إلى الدورة.
    سنوفّر نسخًا مطبوعة من المتن خلال أيام الدورة مقابل سعر رمزي، يعود نفعه على المسجد، مع توقعاتنا بأن عدد الزوار سيفوق عدد المتون المطبوعة.

    Dropbox link: https://goo.gl/SeS1iv

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    EEN BERICHT VAN EEN EERDERE CONFERENTIE VAN DE SHAYKH

    Biografie van Shaykh Ruhayli:

    Velen van ons kennen de shaych enkel bij naam en gezicht van zijn (online) lezingen. Daarom leek het ons als organisatie van de dawrah een goed idee om in het kort stil te staan bij zijn biografie.

    De shaych vertelt over zichzelf (op verzoek van zijn studenten):

    Geboortejaar en plaats

    Ik ben geboren en getogen in Medina, stad van de profeet vrede zij met hem. En Allah vraag ik om mij te doen sterven in deze stad.

    Ik ben geboren in het jaar 1386 Hidjri. (We leven nu in het jaar 1438. Dat wil zeggen dat de shaych dus 52 jaar is.)

    Ik ben getrouwd met één vrouw en heb zeven kinderen, waarvan vijf jongens.

    Pad van kennis

    Ik ben begonnen met het opdoen van kennis in de moskee van de profeet vrede zij met hem. Nog voordat ik begon aan het reguliere onderwijs.

    Voor mijn zesde woonde ik al een aantal zittingen bij van Shaych al-Ameen (dat was een hele grote geleerde in uitleg van de Koran).

    Daarnaast heb ik zittingen bijgewoond van Shaych al-Albaani, Shaych bin Baaz en Shaych al-Uthaimeen. (De drie grote geleerden van deze tijd).

    Hij vertelt dat hij zijn vroege interesse voor de zittingen van kennis - na Allah - aan zijn vader te danken heeft. Die woonde deze namelijk ook bij.

    De shaych vervolgt en vertelt dat hij op zijn zesde is begonnen met het memoriseren van de Koran en voor zijn tiende had hij - met de gunst van Allah - de gehele Koran gememoriseerd.

    De shaych heeft zijn bachelor, master, en doctoraal behaald aan de Islamitische universiteit van Medina. Eén van zijn leraren gedurende zijn studie was de edele shaych Abdessalam as-Suhaymi en shaych Saalih as-Suhaymi.

    De shaych vertelt dat hij en een andere student qua cijfers altijd als eerste eindigden van de hele universiteit.

    De shaych is gelijk na het behalen van zijn bachelor aangesteld als leraar aan de islamitische universiteit van Medina. En zodoende doorgegaan met doceren totdat hij is gepromoveerd tot professor die les geeft aan de Master en Doctoraal leerlingen. Dit doet hij tot op de dag van vandaag.

    Zijn functies

    De shaych bekleedt vele functies binnen Saudi Arabië. Een aantal daarvan:

    - Professor aan de islamitische universiteit van Medina
    - Leraar in moskee van de profeet vrede zij met hem
    - Lid van het adviesorgaan van opgepakte 'terroristen'
    - Lid van het adviesorgaan aan het 'hoofdkantoor' van de religieuze politie.

    Dit was in het beknopt de biografie van de shaych ontleend aan zijn officiële website: http://www.sualruhaily.com

    Moge Allah de shaych vermeerderen van Zijn gunsten en ons allen doen profiteren van zijn bezoek.

    Team Moskee al-Islaam

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  7. #7
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Hoelaat begint het?
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  8. #8
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    en kan je daar ook eten ?
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    *Maaltijd bestellen voor conferentie moskee Arranitha Al-Islamia*


    Beste conferentie bezoekers,


    Om jullie goed van dienst te kunnen zijn, willen we graag voldoende maaltijden voorbereiden.


    U kunt uw maaltijden alvast reserveren, zodat wij een indicatie hebben voor de aantal maaltijden die voorbereid dienen te worden.


    In de moskee kunt u bij de KASSA uw bon halen (naam, datum en tijdstip van betaling tonen), waarmee u uw bestelling kunt ontvangen.


    U kunt voor zowel tijdens als voor na de conferentie uw maaltijden reserveren.


    Wij bieden namelijk ook de mogelijkheid, om voor na de conferentie een maaltijd te bestellen.


    Uw kunt uw bestelling plaatsen via:
    http://www.rabita.nl/conferentie-catering/
    Alle bestellingen dienen een dag van te voren geplaatst te worden.

    Baraka Allaho fikom*

    www.rabita.nl

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  10. #10
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door Mbo Bekijk reactie
    als ie maar niet net zoals soedaisie in de naam van saloel (doe nichten van het koningshuis) gaat praten
    Deze varken is vele malen erger als sudais.
    Deze varken heeft moslimbloed halal verklaard en geeft Assadist krediet.
    Moge Allah zijn rug of nek breken amien
    Als de vliegen vliegen vliegen de vliegen vliegensvlug.

  11. #11
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Komt hij ook naar andere steden of alleen Amsterdam?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Alleen Amsterdam zover ik weet.

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  13. #13
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door Hidayah. Bekijk reactie
    Alleen Amsterdam zover ik weet.
    hoelaat begint het zuster ?

    ik kan de foto's niet goed zien
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  14. #14
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Varken ruhayli die moslimbloed halal heeft verklaard gaat naar Helledam en naar Hellepoort.
    Als de vliegen vliegen vliegen de vliegen vliegensvlug.

  15. #15
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Typisch zionistische paleismonnik is het.
    Ik vervloek hem.
    Als de vliegen vliegen vliegen de vliegen vliegensvlug.