1. #1
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    ’Aanslag’ op horecazaak door man met Palestijnse vlag

    ’Aanslag’ op horecazaak door man met Palestijnse vlag

    Ruiten Joods restaurant Amsterdam ingeslagen

    AMSTERDAM - UPDATE 12:29 UUR - Een 29-jarige man heeft donderdagochtend met een knuppel de ruiten van een Joods restaurant aan de Amstelveenseweg in Amsterdam ingeslagen. Op beelden is te zien dat hij een Palestijnse vlag draagt.

    Kort daarop werd hij gearresteerd. De politie heeft daar pepperspray voor moeten gebruiken. Een getuige zegt tegen AT5 dat de man tijdens zijn actie 'Palestina en Allahu akbar' riep.

    Of de actie te maken heeft met de erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Israël door Donald Trump is onduidelijk.

    Kort daarop werd hij gearresteerd. De politie heeft daar pepperspray voor moeten gebruiken. Een getuige zegt tegen AT5 dat de man tijdens zijn actie 'Palestina en Allahu akbar' riep.


    Of de actie te maken heeft met de erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Israël door Donald Trump is onduidelijk.


    ’Aanslag’

    De zoon van de eigenaar van het restaurant omschrijft de actie bij AT5 als 'een aanslag'. „Bij iedereen zit de schrik er heel erg in en dat een uur voor openingstijd.” De eigenaar zelf noemt de situatie ’beangstigend’. ‘Je verwacht dit toch eigenlijk niet na de uitspraken van Trump.”

    Ook een woordvoerder van het Federatief Joods Nederlands zegt het om een aanslag gaat. „Een hakenkruis op de muur is angst zaaien, dit is gewoon een aanslag”, aldus de zegsman.

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1403...dam-ingeslagen

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.555
    04-02-2017

    Een aanslag lijkt mij iets overdreven. Het zal wel weer iemand zijn met een te kort aan hersencellen, dat dan wel weer.

    Die agenten hadden wel iets sneller mogen ingrijpen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Aardig zwakzinnig
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  4. #4
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Erkenning door Donald Trump..... hecht men echt zoveel waarde aan deze galbak