1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Wij Moslims oordelen op wat wij zien.

    Abdullah ibn Utbah reported: I heard Umar ibn Al-Khattab, may Allah be pleased with him, say, “Verily, in the time of the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, the people would be judged by revelation, but the revelation has ended. Now we judge you according to your outward deeds. Whoever shows us good, we will trust him and favor him and it is not for us to judge his inner secrets, for Allah will hold him accountable for those. Whoever shows us evil, then we will not trust him or believe in him even if he claims his intention is good.”

    Source: Sahih Bukhari 2498

    Grade: Sahih (authentic) according to Al-Bukhari

    عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عُتْبَةَ قَالَ سَمِعْتُ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَقُولُ إِنَّ أُنَاسًا كَانُوا يُؤْخَذُونَ بِالْوَحْيِ فِي عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَإِنَّ الْوَحْيَ قَدْ انْقَطَعَ وَإِنَّمَا نَأْخُذُكُمْ الْآنَ بِمَا ظَهَرَ لَنَا مِنْ أَعْمَالِكُمْ فَمَنْ أَظْهَرَ لَنَا خَيْرًا أَمِنَّاهُ وَقَرَّبْنَاهُ وَلَيْسَ إِلَيْنَا مِنْ سَرِيرَتِهِ شَيْءٌ اللَّهُ يُحَاسِبُهُ فِي سَرِيرَتِهِ وَمَنْ أَظْهَرَ لَنَا سُوءًا لَمْ نَأْمَنْهُ وَلَمْ نُصَدِّقْهُ وَإِنْ قَالَ إِنَّ سَرِيرَتَهُ حَسَنَةٌ

    2498 صحيح البخاري كِتَاب الشَّهَادَاتِ بَاب الشُّهَدَاءِ الْعُدُولِ

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Oordeel daar maar op los zou ik zeggen maar vergeet jezelf eerst niet.

  3. #3
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Hoe kan jij zo iets zeggen, nadat jij gewoon massa takfier verricht hebt op de moslims zonder bewijs. Zowel marokanen als Afganen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Hoe kan jij zo iets zeggen, nadat jij gewoon massa takfier verricht hebt op de moslims zonder bewijs. Zowel marokanen als Afganen
    Nogmaals. Jij schrijft nationaliteit toe aan Islam. Zo werkt het niet. Nationaliteit heeft daar niets mee te maken.
    Ik zeg: Als ik een marokkaan zie met strakke kleding, zonder baard etc etc. Waar moet ik dan aan herkennen dat hij een Moslim is?

    De Profeet Muhammed صلى الله عليه و سلم heeft gezegd dat we onze baarden moeten laten groeien, broeken boven de enkels moeten dragen en onze Awrah moeten bedekken. De vrouwen moeten hun Jilbab over hun rondingen laten vallen en hun blikken neerslaan.
    Hij صلى الله عليه و سلم heeft gezegd dat we dat moeten doen om niet op de kuffar/mushrikeen te lijken en zodat wij elkaar als Moslims herkennen en elkaar de Salaam kunnen geven.

    Doe jij dat niet, dan lijk je op kuffar/mushrikeen.
    Simpel! Dat heeft Muhammed صلى الله عليه و سلم gezegd!

    Jij praat uit je eigen begeertes zonder bewijzen van de Quran en Sunnah.
    Je probeert me telkens te weerleggen met je eigen meningen.
    Maar dat lukt niet. Dus, werk aan jezelf om niet op de mushrikeen te lijken.

  5. #5
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Nogmaals. Jij schrijft nationaliteit toe aan Islam. Zo werkt het niet. Nationaliteit heeft daar niets mee te maken.
    Ik zeg: Als ik een marokkaan zie met strakke kleding, zonder baard etc etc. Waar moet ik dan aan herkennen dat hij een Moslim is?

    De Profeet Muhammed صلى الله عليه و سلم heeft gezegd dat we onze baarden moeten laten groeien, broeken boven de enkels moeten dragen en onze Awrah moeten bedekken. De vrouwen moeten hun Jilbab over hun rondingen laten vallen en hun blikken neerslaan.
    Hij صلى الله عليه و سلم heeft gezegd dat we dat moeten doen om niet op de kuffar/mushrikeen te lijken en zodat wij elkaar als Moslims herkennen en elkaar de Salaam kunnen geven.

    Doe jij dat niet, dan lijk je op kuffar/mushrikeen.
    Simpel! Dat heeft Muhammed صلى الله عليه و سلم gezegd!

    Jij praat uit je eigen begeertes zonder bewijzen van de Quran en Sunnah.
    Je probeert me telkens te weerleggen met je eigen meningen.
    Maar dat lukt niet. Dus, werk aan jezelf om niet op de mushrikeen te lijken.
    Het gaat erom dat jij de marokanen die jij niet kent ongelovige maakt. Iemand die geen Hijaab draagt is gewoon moslim. Een moslim die geen baard heeft is een moslim. En dit geld ook voor onze Afghaanse broeders en zusters. Hun asl is moslim. Jij bent echt ver heen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Ahahaha weer praat je uit jouw begeertes. Als jij je nou gewoon kleedt als een moslima, dan is het goed.
    Ik begrijp dat je je aangesproken voelt. Maar praat aub niet uit begeertes en frustraties..
    Want ik merk dat je echt gefrustreerd bent.
    Kom is een keer met bewijzen. Straks zeg je nog dat we over de hollander die kafir asli is, dat we hem niet als kafir mogen beschouwen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Nogmaals. Jij schrijft nationaliteit toe aan Islam. Zo werkt het niet. Nationaliteit heeft daar niets mee te maken.
    Ik zeg: Als ik een marokkaan zie met strakke kleding, zonder baard etc etc. Waar moet ik dan aan herkennen dat hij een Moslim is?

    De Profeet Muhammed صلى الله عليه و سلم heeft gezegd dat we onze baarden moeten laten groeien, broeken boven de enkels moeten dragen en onze Awrah moeten bedekken. De vrouwen moeten hun Jilbab over hun rondingen laten vallen en hun blikken neerslaan.
    Hij صلى الله عليه و سلم heeft gezegd dat we dat moeten doen om niet op de kuffar/mushrikeen te lijken en zodat wij elkaar als Moslims herkennen en elkaar de Salaam kunnen geven.

    Doe jij dat niet, dan lijk je op kuffar/mushrikeen.
    Simpel! Dat heeft Muhammed صلى الله عليه و سلم gezegd!

    Jij praat uit je eigen begeertes zonder bewijzen van de Quran en Sunnah.
    Je probeert me telkens te weerleggen met je eigen meningen.
    Maar dat lukt niet. Dus, werk aan jezelf om niet op de mushrikeen te lijken.
    .

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    Ik heb echt medelijden met jou agi. Ondanks wij een mooi geloof hebben, weet ik zeker dat jij in duisternis leeft

    Ga toch tennissen met je scheve visie over het geloof. Je bent zo strikt en praat over oordelen en over wie kafir is en wie niet, terwijl je tegelijkertijd groene vogeltjes zoekt op een forum. Je vriendjes van isis zullen je hoofd eraf hakken als ze daar achter komen

  9. #9
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Ahahaha weer praat je uit jouw begeertes. Als jij je nou gewoon kleedt als een moslima, dan is het goed.
    Ik begrijp dat je je aangesproken voelt. Maar praat aub niet uit begeertes en frustraties..
    Want ik merk dat je echt gefrustreerd bent.
    Kom is een keer met bewijzen. Straks zeg je nog dat we over de hollander die kafir asli is, dat we hem niet als kafir mogen beschouwen.
    Waarom zou ik mij aangesproken voelen?

    De Asl van de Nederlanders zijn kufaar. Ga geen woorden in mijn mond leggen. Jij doet massa takfier op volken en moslims die geen Hijaab en baard hebben.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Niet dat ik met deze massa-takfier mee ga. Maar waarom is de asl van een Marokkaan of Afghaan dat hij een moslim is en van een Nederlander dat hij kaafir is?
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Waarom zou ik mij aangesproken voelen?

    De Asl van de Nederlanders zijn kufaar. Ga geen woorden in mijn mond leggen. Jij doet massa takfier op volken en moslims die geen Hijaab en baard hebben.
    Luister. Lees eerst heel goed en dan pas praten. Je snapt het nog steeds niet he. Ik leg het je nog 1 keer uit.
    Nationaliteit heeft niets met Islam te maken. Als iemand geen baard heeft of geen hijab draagt, hoe moet ik dan weten dat diegene moslim is?
    Ik heb nergens massa takfir gedaan. Jij stopt de hele tijd woorden in mn mond. Het kan zijn dat iemand zonder baard/hijab moslim is.
    Maar ik oordeel op wat ik zie. Zie ik iemand zonder kenmerken van een Moslim, waarom moet ik diegene dan toeschrijven aan Islam?
    Omdat hij Marokkaan/Afghaan is? Nee! Tuurlijk niet!
    En ik heb nergens gezegd dat alle marrokanen en afghanen kuffar zijn.
    Hierbij bevestig ik dat jij een leugenaar bent. Je bent een pathologische leugenaar die gelooft in eigen leugens.
    Ik heb wel takfir gedaan op de shia en de rafida. Maar niet op heel Marokko en Afghanistan.
    Je hebt nog helemaal niets nuttigs gezegd.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Gaap
    Hahaha zou ik ook doen ja, als ik niets meer kon zeggen.
    I'm finished here.
    Volgende keer eerst nadenken voor je iets zegt he.
    Hahahahahaa

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Niet dat ik met deze massa-takfier mee ga. Maar waarom is de asl van een Marokkaan of Afghaan dat hij een moslim is en van een Nederlander dat hij kaafir is?
    Ik zou denken omdat de meerderheid in die landen moslims zijn in tegenstelling tot Nederland

  14. #14
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    De asl is de fitra (tawhid) vervolgens wijkt de opvoeding af naar welk shirk dan ook.

    Wallahu a'lem
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  15. #15
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door ABDOLLAH Bekijk reactie
    Ik zou denken omdat de meerderheid in die landen moslims zijn in tegenstelling tot Nederland
    Daarnaast staat het gewoon in hun wetten dat het een Islamitische staat.