1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Besnijdenis; welke verzekering vergoed het?

    Assalaamoe aleikoem,

    Besnijdenis zonder medische indicatie wordt niet langer vergoed door het zilveren kruis. Nu heb ik gegoogled en de enige die het lijkt te vergoeden in 2018, is zorg en zekerheid.

    Zijn er nog meer dames die dit hebben uitgezocht? Wat gaan jullie doen? Overstappen op andere verzekering of zelf betalen?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    Alaykoem salam wa rahmato Allaah wa barakatuhu,

    Met alle respect dame, ik hoopniet dat je het mij kwalijk neemt dat ik dit aan je vraag maar waarom niet gewoon zelf betalen?
    Een islamitische verplichting zou je nooit moeten laten afhangen van de finaciering door niet-moslims.
    Zie het als een grote eer dat je dit mag betalen voor je kind en hoop op de beloning ervan door Allaah.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door ilovesoap Bekijk reactie
    Alaykoem salam wa rahmato Allaah wa barakatuhu,

    Met alle respect dame, ik hoopniet dat je het mij kwalijk neemt dat ik dit aan je vraag maar waarom niet gewoon zelf betalen?
    Een islamitische verplichting zou je nooit moeten laten afhangen van de finaciering door niet-moslims.
    Zie het als een grote eer dat je dit mag betalen voor je kind en hoop op de beloning ervan door Allaah.
    Denk je dat ze in de tijd van de profeet sws ook betaalden voor een besnijdenis? We hebben het over 275 euro he, niet een kleinigheidje van je inkomsten. Khair insha allaah. Heel veel jonge gezinnen kunnen die 275 heel goed voor andere dingen gebruiken, zoals luiers bijvoorbeeld of kleding. Een beetje makkelijk praten over andermans keuzes en mogelijkheden hoor, als je het mij vraagt.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Denk je dat ze in de tijd van de profeet sws ook betaalden voor een besnijdenis? We hebben het over 275 euro he, niet een kleinigheidje van je inkomsten. Khair insha allaah. Heel veel jonge gezinnen kunnen die 275 heel goed voor andere dingen gebruiken, zoals luiers bijvoorbeeld of kleding. Een beetje makkelijk praten over andermans keuzes en mogelijkheden hoor, als je het mij vraagt.
    Denk je dat ze in de tijd van onze geliefde profeet sallah Allaahu alayhi wa salam verzekeringen hadden dan?
    Het is voor veel mensen een pittig bedrag ja maar daar kunnen ze voor sparen, niet waar?
    Ik oordeel niet over de persoonlijke situatie van ts, dat maak jij ervan, ik vroeg haar iets en sprak me vervolgens in t algemeen uit over de de gemakzucht van ons moslims om te steunen op niet gelovigen. Ghair in sha Allaah idd.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door ilovesoap Bekijk reactie
    Alaykoem salam wa rahmato Allaah wa barakatuhu,

    Met alle respect dame, ik hoopniet dat je het mij kwalijk neemt dat ik dit aan je vraag maar waarom niet gewoon zelf betalen?
    Een islamitische verplichting zou je nooit moeten laten afhangen van de finaciering door niet-moslims.
    Zie het als een grote eer dat je dit mag betalen voor je kind en hoop op de beloning ervan door Allaah.
    Ik heb het in mijn bericht over keuzes. Keuze om wel of niet over te stappen, omdat er verzekeringen zijn die het gewoon vergoeden.

    Het is heel simpel. Als ik bijv 100 euro betaal voor een pakket die helemaal bij mij past inclusief besnijdenis, dan neem ik dat pakket natuurlijk. Waarom zou ik 100 euro betalen aan een mijn pakket en daarnaast nog eens bijna 300 euro voor een besnijdenis uit eigen zak? Terwijl er verzekeringen zijn die het gewoon vergoeden..
    Ik ben gewoon benieuwd of er andere verzekeringen zijn die het wel aanbieden. Dan vind ik het wel de moeite waard om na te denken over eventueel overstappen.

    En wat je zegt dat moslims het laten afhangen van vergoedingen van niet moslims. Dat is een argument die nergens op gebaseerd is. Daar heb ik het totaal niet over in mijn bericht. Wanneer er geen passend pakket is met vergoeding voor besnijdenis, dan betalen wij hem zelf. Zo moeilijk is het niet. Het gaat hier niet over beknibbelen op een verplichte soennah. Het gaat hier om het onderzoeken van mogelijkheden in de zorgverzekering.
    Ik heb nog nooit een moslim horen zeggen, ik ga mijn zoontje niet besnijden omdat ik daar geld voor moet betalen. Alhamdoulilaah nemen de meeste moslims dit een serieuze zaak!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door ilovesoap Bekijk reactie
    Denk je dat ze in de tijd van onze geliefde profeet sallah Allaahu alayhi wa salam verzekeringen hadden dan?
    Het is voor veel mensen een pittig bedrag ja maar daar kunnen ze voor sparen, niet waar?
    Ik oordeel niet over de persoonlijke situatie van ts, dat maak jij ervan, ik vroeg haar iets en sprak me vervolgens in t algemeen uit over de de gemakzucht van ons moslims om te steunen op niet gelovigen. Ghair in sha Allaah idd.
    Ga je mij vertellen dat jij wel betaalt voor een verzekering, maar geen declaraties indient? Als je een vergoeding krijgt geef je die dan terug aan de verzekering, omdat je hasanaat niet wil mislopen? Geld uitgeven aan je gezin is namelijk ook een sadaqa.

    Praat alsjeblieft normaal hoor. De vraag van ts is duidelijk.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Ts ik zit ook met deze vraag, maar heb nog geen oplossing gevonden.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Ilovesoap je slaat de plank helemaal mis met je misplaatste reactie. Begrijpend lezen. ..
    Upp ts

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Is er niet meer. Je hebt er nog 1 die het tot 150 euro vergoed maar je betaald dan maandelijks zoveel extra omdat het super aanvullend is dat je dan duurder uitkomt.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.317
    29-01-2009

    Wordt toch uit eigen zak betalen.
    Ik begrijp ilovesoap wel. Ondertussen wordt er zoveel geld uitgegeven aan allerlei feestjes rondom bevalling/ geboorte maar als het dan uitkomt op iets waarbij je werkelijk de soennah gaat volgen, dan wordt er wel aan het kostenplaatje gedacht.
    En voor degenen die met weinig rondkomen Allah isahel 3lihom, maar weinig mensen die je echt arm kunt noemen dat ze zich geen besnijdenis kunnen veroorloven toch?
    Als ik me zou opwinden is het omdat die hele zorgverzekering zo duur is geworden, maar afijn das een ander discussie.

    Misschien optie om het in het buitenland te doen? Bv in de zomer in Marokko?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Groene_Kreeft Bekijk reactie
    Wordt toch uit eigen zak betalen.
    Ik begrijp ilovesoap wel. Ondertussen wordt er zoveel geld uitgegeven aan allerlei feestjes rondom bevalling/ geboorte maar als het dan uitkomt op iets waarbij je werkelijk de soennah gaat volgen, dan wordt er wel aan het kostenplaatje gedacht.
    En voor degenen die met weinig rondkomen Allah isahel 3lihom, maar weinig mensen die je echt arm kunt noemen dat ze zich geen besnijdenis kunnen veroorloven toch?
    Als ik me zou opwinden is het omdat die hele zorgverzekering zo duur is geworden, maar afijn das een ander discussie.

    Misschien optie om het in het buitenland te doen? Bv in de zomer in Marokko?

    Volgens mij begrijp je de vraag ook niet helemaal?

    Het gaat gewoon om een verzekeringsvraag, toevallig over de besnijdenis. Waarom opeens zo een islam discussie voeren, terwijl de vraag gaat over; welk pakket is goed om te kiezen?

    Maar kennelijk lezen jullie iets anders.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Is er niet meer. Je hebt er nog 1 die het tot 150 euro vergoed maar je betaald dan maandelijks zoveel extra omdat het super aanvullend is dat je dan duurder uitkomt.
    bedankt voor je reactie. tot nu toe ben ik ook alleen die verzekering tegen gekomen. Waarschijnlijk hebben de meeste verzekeringen het al uit het pakket gehaald. Ghair in shaa Allah.

    Groene kreeft: Voor de opmerkingen over het geld en de verschillende ongegronde aannames. Het is iets wat ik aan het onderzoeken ben. Stel dat het niet ging om een besnijdenis maar om een extra tandverzekering voor een wortelkanaal behandeling. Dan ga je toch ook niet onnodig extra geld betalen, als een andere verzekering het wel vergoed.
    Wat betreft het in het buitenland doen. Ik wil het sowieso in NL laten doen. Ik betaal dan liever meer voor een kliniek hier in NL waar ik goede ervaring mee heb, dan dat ik naar een onbekende kliniek ga in het buitenland. Maar bedankt voor het meedenken.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Ilovesoap je slaat de plank helemaal mis met je misplaatste reactie. Begrijpend lezen. ..
    Upp ts
    Soukran!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Moslima81 Bekijk reactie
    bedankt voor je reactie. tot nu toe ben ik ook alleen die verzekering tegen gekomen. Waarschijnlijk hebben de meeste verzekeringen het al uit het pakket gehaald. Ghair in shaa Allah.

    Groene kreeft: Voor de opmerkingen over het geld en de verschillende ongegronde aannames. Het is iets wat ik aan het onderzoeken ben. Stel dat het niet ging om een besnijdenis maar om een extra tandverzekering voor een wortelkanaal behandeling. Dan ga je toch ook niet onnodig extra geld betalen, als een andere verzekering het wel vergoed.
    Wat betreft het in het buitenland doen. Ik wil het sowieso in NL laten doen. Ik betaal dan liever meer voor een kliniek hier in NL waar ik goede ervaring mee heb, dan dat ik naar een onbekende kliniek ga in het buitenland. Maar bedankt voor het meedenken.
    Ja je hebt een overzicht van vergoedingen wb besnijdenis en dat was nog de enige. Voor de rest alleen op basis van medische noodzaak

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.319
    08-09-2008

    Je komt er gewoon niet voordelig uit met een aanvullend en dan te bedenken dat je nóg eens een bedrag uit eigen zak moet betalen.

    Ilovesoap bedoelt t goed. Chill 'm dames.