1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    58
    06-11-2017

    De grote Crypto Currencie topic

    Beste,

    We weten allemaal wat er deze week is gebeurd met de Bitcoin. Wat men al jaren hield voor onmogelijk is juist werkelijkheid geworden.
    De bitcoin haalde woensdag de waarde van 11.500 USD. Ineens kent heel de wereld de Bitcoin en groeide de interesse in Crypto's massaal.
    Overal ontstonden er discussies over de bitcon: op werk, tv-programma's, thuis, buiten etc etc. Mensen met wat spaargeld die nog nooit
    iets met crypto's gedaan hebben zijn nu ook om en denken van laat ik eens wat crypto's kopen.

    Nu weet ik dat er op deze site genoeg leden zijn die al jarenlang in crypto's handelen, dagelijks de statistieken en grafieken lezen, kopen en verkopen,
    etc. Oftewel er is hier genoeg kennis.

    Hoe mooi zou het dan zijn om elkaar te helpen om kennis eigen te maken over de Crypto handel. Daarom nu deze topic.

    Deel ajb je kennis met ons allen en graag met onderbouwing.

    De volgende stellingen wil ik aan bod brengen.

    - is het verstandig om nu nog in de bitcoin te investeren, ja ofte nee? en waarom dan?

    - welke andere coins zijn interessant om te investeren voor de lange termijn en waarom?

    - welke coins zijn juist interessant voor de snelle handel en waarom?

    - waar moet je op letten en hoe moet je de grafieke lezen?

    - via welke sites/brokers kan je het beste kopen en waarom?

    - welke wallet kan je gebruiken en waar?

    - welke beveiliging gebruik je online en offline?


    En de meest interessante: in welke coin investeer jij zelf en waarom?

    Het doel van deze topic is niet om allemaal in dezelfde coin te investeren of elkaar gaan kopiëeren. Nee, het doel is om
    te leren van elkaar, juist omdat dit een onbekende markt is voor velen.

    Maak elkaar dus niet zwart, respecteer elkaars mening en motivatie, dan ben ik er van overtuigd dat we veel van elkaar
    zullen leren.

    Shokran alvast en lets do this!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    58
    06-11-2017

    Wie koopt er bij litebit? Ik kom ontzettend veel negatieve reacties tegen over die site..prijzen die hoger zijn..veel storingen..trage verwerking..etc

    Wie heeft hier ervaring mee?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.234
    14-06-2004

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    Wie koopt er bij litebit? Ik kom ontzettend veel negatieve reacties tegen over die site..prijzen die hoger zijn..veel storingen..trage verwerking..etc

    Wie heeft hier ervaring mee?
    Ik koop momenteel ook bij litebit. Ik ondervind geen problemen.

    In welke coins investeer jij?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.234
    14-06-2004

    Zonet Stratis bijgekocht

  5. #5

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    58
    06-11-2017

    Citaat Geplaatst door rifton Bekijk reactie
    Zonet Stratis bijgekocht
    Waar kan je het beste een wallet aanmaken?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    58
    06-11-2017

    beste,

    ik wil graag Ripple kopen. Wie kan me ajb de juiste richting op helpen.

    Ik heb zojuist de hardware ledger wallet aangeschaft.

    Nu is het de bedoeling dat ik via een exchange/website ripple koop. Het liefst via banktransactie..dus geen creditcard..

    maar hoe zit het nu dan met de wallet? moet ik nu ik een hardware wallet heb alsnog een online wallet aanmaken waar ik de
    ripple laat storten..of hoeft dit nu niet meer?

    indien ik toch wel nog een online wallet nodig heb.. welke wallet raden jullie aan?

    of kan ik dit ook naar een mobiele wallet op mn telefoon of pc?

    Van Gatehub lees ik rare verhalen dat men hun ripples niet weg konden krijgen daar...zogenaamd ''te weinig saldo'' terwijl er genoeg op stond.

    wie wil me ajb helpen..wil namelijk met spoed kopen.

    de bedoeling is om Ripple te kopen en voor lange termijn te laten liggen..ik ga dus niet traden of wat dan ook.

    alvast bedankt.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    312
    09-01-2015

    Ik heb nog niet op je PM gereageerd. Ik zal het daarom hier doen gezien de zelfde vragen aan bod komen.

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    Is het verstandig om nu nog in de bitcoin te investeren, ja ofte nee? en waarom dan?
    De cryptocurrency markt is nog in volle bloei, de afgelopen maand is de marktcap bijna verdubbeld(78% stijging). Dit komt mede door de grote media aandacht de afgelopen maanden, daarnaast wordt er steeds meer interesse gewekt bij banken, verzekeringsmaatschapijen en grote investeerders. Een goude tijd om te investeren.

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    - welke andere coins zijn interessant om te investeren voor de lange termijn en waarom?
    Ik heb een groot portfolio aan verschillende coins, elk coin heeft de nodige research ondervonden en is aangekocht op basis van eigen research, analyses en verwachtingen. Deze analyses en verwachtingen zijn ook te reflecteren aan de verwachtingen van verschillende analisten. Ik zal in de toekomst een mooie topic openen met al mijn bevinden per coin. Even in het kort, dit zijn enkele coins die ik in mijn portfolio bezit:

    - OmiseGo
    - Stratis
    - NEO
    - GAS
    - Quantstamp
    - Ripple
    - Ethereum
    - Bitcoin
    - IOTA

    Ik heb nog vele andere, maar deze omvatten het grootste gedeelte van mijn porto.

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    - welke coins zijn juist interessant voor de snelle handel en waarom?
    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    - waar moet je op letten en hoe moet je de grafieke lezen?
    Als je het hebt over short term, dit zijn coins die met groot nieuws uitkomen in de korte termijn. Deze coins hebben vaak enkele dagen ervoor en op de dag zelf een hoge volatiliteit. Traden op dagbasis heeft wel de nodige kennis nodig op het gebied van Technische Anlayses. Technische Analyses zijn analyses die je maakt op basis van de grafieken, je herkent patronen, volumeveranderingen en hanteert verschillende technieken om de juiste Entry en Exit te bepalen. Lees erover, dit is een belangrijk onderdeel bij daytrading.

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    - via welke sites/brokers kan je het beste kopen en waarom?
    Ik koop mijn Bitcoin in op bitonic, je kan het ook via coinbase doen of litebit/BTCdirect etc. Handelen op korte termijn doe ik op bittrex en Binance.

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    - welke wallet kan je gebruiken en waar?
    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    - welke beveiliging gebruik je online en offline?
    Ik gebruik voor de short term trades gewoon de wallets op de Exchanges(hier laat ik maar klein vermogen op). Alles wat ik langer dan 3 dagen bij me houdt gaat naar mijn offline wallet(Nano S).

    Wat betreft beveiliging, hanteer ik een laptop die enkel bedoeld is voor het traden. Mijn longterm trades bewaar ik offline, verspreid over schillende hardware wallets(dubbele kluizen etc). Op al mijn accounts op zowel de Exchanges als die van mijn mail adressen hanteer ik 2FA.

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    En de meest interessante: in welke coin investeer jij zelf en waarom?
    Hier meer over in een andere topic.

    Citaat Geplaatst door prinscharming Bekijk reactie
    Het doel van deze topic is niet om allemaal in dezelfde coin te investeren of elkaar gaan kopiëeren. Nee, het doel is om
    te leren van elkaar, juist omdat dit een onbekende markt is voor velen.
    Elkaar kopiëren is geen probleem, mits degene ook zijn eigen research verricht.
    Andere gebruiker.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    197
    06-04-2013

    ik heb 75 eu aan stratis gekocht paar maanden terug. toen werd het opeens 25 eu waard. Nu loopt het weer omhoog.... Twijfel om bij te kopen en even te laten staan.
    .

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    @Muwahid, investeren in een ICO project kan zeer rendabel zijn op de langere termijn. Echter, is het zeer risicovol aangezien veel scammers ook ICO's in het leven roepen. Wellicht een topic over komende ICO projecten om info uit te wisselen kan ook handig zijn.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    312
    09-01-2015

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    @Muwahid, investeren in een ICO project kan zeer rendabel zijn op de langere termijn. Echter, is het zeer risicovol aangezien veel scammers ook ICO's in het leven roepen. Wellicht een topic over komende ICO projecten om info uit te wisselen kan ook handig zijn.
    .
    ICO's kunnen zeer gevaarlijk zijn. Echter als je kritisch bent door je aan bepaalde criteria vast te houden, kan je op een veilige manier mooie rendementen behalen. Ik heb in circa 11 ICO's geinvesteerd, ze zijn bij mij allen goed uitgepakt. Power Ledger en Quantstamp zijn daar één van.

    Wellicht inderdaad een topic openen en de wereld van ICO's introduceren en daar de komende ICO projecten bespreken. Ik zal dit binnen korte termijn doen.
    Andere gebruiker.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Muwahid- Bekijk reactie
    .
    ICO's kunnen zeer gevaarlijk zijn. Echter als je kritisch bent door je aan bepaalde criteria vast te houden, kan je op een veilige manier mooie rendementen behalen. Ik heb in circa 11 ICO's geinvesteerd, ze zijn bij mij allen goed uitgepakt. Power Ledger en Quantstamp is daar één van.

    Wellicht inderdaad een topic openen en de wereld van ICO's introduceren en daar de komende ICO projecten bespreken. Ik zal dit binnen korte termijn doen.
    Je hebt gelijk, met goed onderzoek en kritisch blijven kan je een heel eind komen. Bovendien ook niet onbelangrijk, heb vertrouwen in allah swt met alles wat je onderneemt.

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    BTC, Stratis en Ripple gekocht bij litebit. Ging supersnel. Binnen 5 min alles in orde en bijgeschreven op mijn coinadressen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Heb je ook een kopie ID moeten sturen om je account te veriefieren bij Litebit. Ik ben nogal sceptisch over die broker aangezien ze een paar maanden geleden gehackt zijn en de hackers ervandoor zijn gegaan met persoonlijke gegevens van klanten.

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Heb je ook een kopie ID moeten sturen om je account te veriefieren bij Litebit. Ik ben nogal sceptisch over die broker aangezien ze een paar maanden geleden gehackt zijn en de hackers ervandoor zijn gegaan met persoonlijke gegevens van klanten.
    Onderstaande afbeelding zie je precies hoeveel je kan kopen voor elke niv(tier) ik heb slechts tier 1 voltooid.
    Tier 1 hoef je alleen je tel nummer door te geven.
    Tier 2 dien je adres gegevens door te geven( weet niet of je daar brief van gemeente moet laten scannen)
    tier 3 is weer een stapje verder.
    hoe verder, hoe meer je kunt kopen en verkopen.
    bitfinex doet ook aan kope ID om te kunnen kopen en KYC( Know your Customer(met ID))
    Ik koop coins en gooi ze gelijk op mijn hardware wallet.