1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Schulden weg werken

    Citaat Geplaatst door MrZoekend
    Salaam alaykoem,

    Vraagje: wat is de beste strategie als je zeg binnen 2-3 jaar van je schulden af wil komen?

    Wat zijn de zaken waar je het meest op kan bezuinigen? Zijn er handige trucs die veel mensen over het hoofd zien?

    Hoe lang doe je er ongeveer over om een schuld van ruim € 15.000 weg te werken?

    Ik probeer iemand te helpen met tips maar ik heb er geen ervaring mee. Ik had zelf alleen paar duizend euro studieschuld en die was binnen jaar weg toen ik ging werken.

    Alle tips zijn welkom.
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.317
    29-01-2009

    Inkomen opschroeven (kan die meer uurtjes werken, partner bijspringen, overbodige spullen verkopen, klusjes doen).
    Uitgaves verminderen: kijk waar bespaard op kan worden bv op verzekeringen, abonnementen. Wat ben je in de week kwijt aan boodschappen? Kan dat minder bv geen a-merken kopen of alleen in de actie.
    Schuld zsm aflossen, dus per maand afbetalen ipv wachten totdat ze het bedrag bij elkaar hebt gespaard.
    Geen grote uitgaves doen bv vakantie of witgoed.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Citaat Geplaatst door Groene_Kreeft Bekijk reactie
    Inkomen opschroeven (kan die meer uurtjes werken, partner bijspringen, overbodige spullen verkopen, klusjes doen).
    Uitgaves verminderen: kijk waar bespaard op kan worden bv op verzekeringen, abonnementen. Wat ben je in de week kwijt aan boodschappen? Kan dat minder bv geen a-merken kopen of alleen in de actie.
    Schuld zsm aflossen, dus per maand afbetalen ipv wachten totdat ze het bedrag bij elkaar hebt gespaard.
    Geen grote uitgaves doen bv vakantie of witgoed.
    precies, onnodige eventuele abonnementen opzeggen, administratie bijhouden, goede afspraken maken met de schuldeisers.
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Als ik hoor dat iemand in de schulden zit...krijg ik rillingen van.

    Doen wat hierboven ook beschreven is...bezuinigen, bezuinigen en nog eens bezuinigen en beginnen met betalen per maand en ook appart geld wegzetten.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door MrZoekend Bekijk reactie
    Salaam alaykoem,

    Vraagje: wat is de beste strategie als je zeg binnen 2-3 jaar van je schulden af wil komen?

    Wat zijn de zaken waar je het meest op kan bezuinigen? Zijn er handige trucs die veel mensen over het hoofd zien?

    Hoe lang doe je er ongeveer over om een schuld van ruim € 15.000 weg te werken?

    Ik probeer iemand te helpen met tips maar ik heb er geen ervaring mee. Ik had zelf alleen paar duizend euro studieschuld en die was binnen jaar weg toen ik ging werken.

    Alle tips zijn welkom.
    Wat voor een schuld is het?

    Eventueel onderhandelen met de helft van het bedrag en deze in 1 keer betalen. Maar dan moet de persoon in kwestie elders kunnen lenen en zo 1 bedrag terug betalen.

    Ik merk bij schuldeisers, dat zij vaak deze weg verkiezen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Wat voor een schuld is het?

    Eventueel onderhandelen met de helft van het bedrag en deze in 1 keer betalen. Maar dan moet de persoon in kwestie elders kunnen lenen en zo 1 bedrag terug betalen.

    Ik merk bij schuldeisers, dat zij vaak deze weg verkiezen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Maar geld lenen kost extra geld en met rente .

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3
    17-10-2017

    Schuldhulpverlening. Je bent binnen 3 jaar klaar met afbetalen, vaak sneller en heel veel wordt kwijtgescholden. Ze hebben wel strikte regels en je krijgt leefgeld. Dus dat is een beetje moeilijk maarja wel handig. We hadden een cliënt op stage en zij had 60.000 euro schulden. Na drie schuldvrij en ze had misschien 1/4 betaald.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.407
    16-02-2014

    Ga in budgetbeheer of budgetbegeleiding of collectieve schuldenregeling
    Of leef niet boven je status of wees gwn niet zo gulzig, als het daaraan ligt.... .
    Of leen v familie of vrienden zonder interesten maar met contract

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Bovenstaande zou ik doen als je zelf neit goed met geld kan omgaan (er zijn mensen die echt buiten hun schuld om i de schulden raken). Want leefgeld krijgen is geen grap ken niemand die dat fijn vindt want het neemt al je vrijheid weg maar meeste die ik ken is het btw gedwongen voor hun traject of dergelijke.

  10. #10
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Aresius Bekijk reactie
    Schuldhulpverlening. Je bent binnen 3 jaar klaar met afbetalen, vaak sneller en heel veel wordt kwijtgescholden. Ze hebben wel strikte regels en je krijgt leefgeld. Dus dat is een beetje moeilijk maarja wel handig. We hadden een cliënt op stage en zij had 60.000 euro schulden. Na drie schuldvrij en ze had misschien 1/4 betaald.
    Schuldsanering kom je niet zomaar in, je moet een goede reden voor je schulden hebben.
    HAGENEESJE

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Er bestaan geen tips of trucjes. Hard werken en buiten het hoognodige, al het overige je schuld mee aflossen. Weet niet of de persoon thuis woont of op zich zelf, maar thuis wonend maakt het nog makkelijker.
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3
    17-10-2017

    Nou wij deden voorwerk voor schuldhulpverlening en mensen kwamen met de domste redenen waarom ze schulden hadden en zijn uiteindelijk toch geholpen. Een man had schulden van 10.000 euro omdat binnen zijn cultuur het een gewoonte was om grote bedragen aan familieleden te geven als ze gaan trouwen. Hij heeft geld geleend en vervolgens een jaar lang zijn rekeningen niet betaald omdat hij perse een groot bedrag wilde geven en hierdoor geen geld overhad voor zijn eigen dingen. Dat is niet echt een goede reden, maar hij is alsnog geholpen. Het hebben van een goede reden is niet een van de voorwaarden die wordt aangegeven.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Ja naar mijn ervaring ook meest grote onzin van cliënten gewoon in de sanering idd. Zoals teveel winkelen online en nog meer zulke onzin gewoon met werk en huur niet betalen door kinderachtige onzin uitgaven
    Vaak moesten ze zelfs verplicht en ivm leefgeld wilden ze dat nooit maar om gebruik te maken van de voorzieningen moesten ze dan verplicht meewerken maar ja alles kan gat in de hand dichtmaken is moeilijk

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tensamani32 Bekijk reactie
    Ik zou eerst even kijken of er wat in familiekring te regelen valt.Mocht dat niet lukken dan is een budgetcoach inderdaad een goed idee.Die zal je ook meteen leren goed met geld om te gaan.Gaat vaak bij mensen door laksheid en hun uitgavepatroon fout.
    Kijk wel uit dat je een betrouwbare coach neemt en geen oplichter die je verder in de problemen helpt
    ja dat hoor ik ook vaak dat een bewindvoerder problemen groter maakt echt erg..
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  15. #15
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Aresius Bekijk reactie
    Nou wij deden voorwerk voor schuldhulpverlening en mensen kwamen met de domste redenen waarom ze schulden hadden en zijn uiteindelijk toch geholpen. Een man had schulden van 10.000 euro omdat binnen zijn cultuur het een gewoonte was om grote bedragen aan familieleden te geven als ze gaan trouwen. Hij heeft geld geleend en vervolgens een jaar lang zijn rekeningen niet betaald omdat hij perse een groot bedrag wilde geven en hierdoor geen geld overhad voor zijn eigen dingen. Dat is niet echt een goede reden, maar hij is alsnog geholpen. Het hebben van een goede reden is niet een van de voorwaarden die wordt aangegeven.
    Rare rechter dan.
    HAGENEESJE