1. #1
    Temet Nosce

    Reacties
    334
    09-12-2016

    Waarom zijn bruiloften zo duur?

    Ik moet gewoon bijna een ramkraak plegen of een kloezoe kraken wil ik gaan trouwen. Kifesh bruiloft is zo duur tegenwoordig??

    Is er geen enkele vrouw die kan kijken naar de toekomst en liever dat geld gebruikt voor een huwelijksreis of inrichting van een huis?
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Sub7an Allah die rabijnen hebben vaak zo'n noor op hun gezicht.
    !!!!!



  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    820
    03-11-2004

    Ik ben het mee eens.

  3. #3
    pareltje

    Reacties
    2.247
    12-12-2004

    je kan het zo duur maken als je wil hoor. maar als jij de mooiste zaal wil en de beste band etc dan moet je er wel wat voor neerleggen. gewoon niet teveel eisen stellen en je hebt een mooie bescheiden bruiloft!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    73
    09-12-2017

    Je kan ook een leuke kleine feestje geven die niet zo duur is ,je kan niet verwachten van je man om
    Een dikke bruiloft te geven als hij niet zoveel verdient

  5. #5
    ...

    Reacties
    812
    04-10-2010

    Citaat Geplaatst door Rasiel Bekijk reactie
    Ik moet gewoon bijna een ramkraak plegen of een kloezoe kraken wil ik gaan trouwen. Kifesh bruiloft is zo duur tegenwoordig??

    Is er geen enkele vrouw die kan kijken naar de toekomst en liever dat geld gebruikt voor een huwelijksreis of inrichting van een huis?
    Ik begrijp ook niet waarom het zo duur is... Als je het klein en simpel wil houden blijft het nog altijd duur. Beetje geld overhouden en daarmee op vakantie gaan zou geweldig zijn denk ik. Daar geniet je van.
    The Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) said: “Allah, may He be glorified and exalted, said: ‘Every deed of the son of Adam is for him, except fasting. It is for Me and I shall reward for it.’” Narrated by al-Bukhaari (1904) and Muslim (1151).

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    113
    26-11-2015

    Zonde dat zoveel geld uit wordt gegeven voor een bruiloft van een paar uurtjes, vind ik het persoonlijk echt niet waard. De betreffende diensten hanteren enorme hoge prijzen, omdat men het toch wel gaat betalen en er veel vraag naar is.

    PS: I hope you're happy.


  7. #7
    Temet Nosce

    Reacties
    334
    09-12-2016

    Moeshkielet.
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Sub7an Allah die rabijnen hebben vaak zo'n noor op hun gezicht.
    !!!!!



  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    37
    31-10-2013

    Nu doen jullie alsof de mannen alles betalen. tegenwoordig is het 50/50, vrouwen betalen even veel als een man.
    Dus maak je niet druk we leven in 2017. Ken geen enkel vrouw die niet werkt of meewilt betalen aan haar bruiloft.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    121
    13-06-2015

    je trouwt maar een keer je kan het gwn gezellig maken en leuk met niet te dure bruiloft maar wel een mooie en natuurlijk kan een vrouw ook klein beetje helpen om daarna ook op reis te gaan of iets

  10. #10
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Rasiel Bekijk reactie
    Ik moet gewoon bijna een ramkraak plegen of een kloezoe kraken wil ik gaan trouwen. Kifesh bruiloft is zo duur tegenwoordig??

    Is er geen enkele vrouw die kan kijken naar de toekomst en liever dat geld gebruikt voor een huwelijksreis of inrichting van een huis?
    Heb je geen echte liefde...

    Trooste je...zijn juist super dure huwelijken die gedoemd zijn om te mislukken..

    Begin en test haar met amper..daar zit de kracht

  11. #11
    Temet Nosce

    Reacties
    334
    09-12-2016

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Heb je geen echte liefde...

    Trooste je...zijn juist super dure huwelijken die gedoemd zijn om te mislukken..

    Begin en test haar met amper..daar zit de kracht
    Wijze woorden van the Dark Knight.
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Sub7an Allah die rabijnen hebben vaak zo'n noor op hun gezicht.
    !!!!!



  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    234
    18-11-2012

    Nouu nee hoor het is maar of je het zelf duur maakt,als je alles erop en eraan wil,logisch krijg je een dure trouwfeest
    geleende account

  13. #13
    Temet Nosce

    Reacties
    334
    09-12-2016

    Citaat Geplaatst door Dalton339 Bekijk reactie
    Nouu nee hoor het is maar of je het zelf duur maakt,als je alles erop en eraan wil,logisch krijg je een dure trouwfeest
    Waar is Lucky Luck?
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Sub7an Allah die rabijnen hebben vaak zo'n noor op hun gezicht.
    !!!!!



  14. #14
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door getrouwd-21 Bekijk reactie
    Nu doen jullie alsof de mannen alles betalen. tegenwoordig is het 50/50, vrouwen betalen even veel als een man.
    Dus maak je niet druk we leven in 2017. Ken geen enkel vrouw die niet werkt of meewilt betalen aan haar bruiloft.
    Precies. Nou vind ik dat nog steeds geen reden voor een dure bruiloft, maar als hij al gauw denkt: "Bekijk het lekker, daar koop ik twee tickets van naar Ijsland", dan moet hij dat vooral doen. De vrouwen werken tegenwoordig ook, dus die moeten ook maar dokken.
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4
    20-01-2018

    Hoe klein je een bruiloft ook wil houden, het valt toch heel duur uit. Dit komt door de diensten en met name de catering die voor minder gasten een toeslag rekent waardoor je al gauw op een hoog bedrag uit komt. Marokkaanse diensten zijn duur. Ze durven de hoofdprijs te vragen voor diensten die ze half en vaak niet goed leveren. Vaak komen ze hun afspraken niet na en bij het afrekenen willen ze wel het volledige bedrag.
    Ik denk dat we zelf meewerken aan die gekte. Ik denk dat we de knoop moeten doorhakken met z'n allen en onze bruiloften anders moeten aanpakken.
    Voor ziana: maak 1 of 2 eigen jurken ( heb je later zelf ook nog plezier van)en huur een visagiste hairdresser in. Belachelijk dat je zo veel moet betalen voor jurken waar tientallen andere bruidjes in hebben gezweet. En waar andermans energie in hangt....ik zou het persoonlijk niet prettig vinden, zeker op de dag van je bruiloft.
    Eten, hou het simpel. Eet men alleen op bruiloften? Kijk naar Turkse bruiloften, het draait vooral om gezelligheid en niet zozeer om het eten. Vroeger kon je een goede kokkin inhuren die het eten verzorgde. Kies voor 1 gerecht en daarna fruit of een toetje. We kunnen er toch voor kiezen om een buffet te houden met wat salades en hapjes en frisdrank.
    Het is van de zotte hoeveel we tegenwoordig kwijt zijn aan het eten.
    Muziek, afhankelijk van voorkeur, is belangrijk voor de sfeer.... Maar het is niet leuk als er continu muziek keihard wordt gedraaid. Ook ruimte laten voor mensen dat ze een beetje kunnen praten. Ik persoonlijk vind dat muziek te hard wordt gedraaid op feesten mag wat decibellen minder.
    Zaal, hoeft niet duur te zijn. Je hebt leuke zaaltjes die je leuk kunt aankleden. Je hebt mensen die tafeldecoratie en zaaldeco aanbieden voor weinig. Hier heb je geen dure catering voor nodig.
    Als laatst rest mij nog te zeggen hou het beperkt wat gasten betreft. Je hoeft niet jan en alleman uit te nodigen voor je bruiloft. We zijn volgens mij vergeten dat een huwelijk een bijzondere verbintenis is gezegend door Allah. Hou het klein en intiem, het is geen show.