1. #241
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    En weer die kristallen bol! Maar deze keer wel juist!
    Dat hoeft niemand te verbazen: ook een kapot horloge wijst 2x per dag de juiste tijd aan.

    Maquis citeert uit het artikel: "Ook Zwarte Piet kan dus verschillend bekeken worden...."
    En daar hangt hij zijn verhaal aan op!

    Ik ben het daar mee eens: Zwarte Piet kan heel gemakkelijk op verschillende manieren bekeken en beleefd worden. Voor jou misschien een symbool van rascisme en onderdrukking, voor iemand anders een onderdeel van een traditie die al bestond toen Nederlanders alleen nog maar als slachtoffer van slavernij en racisme in beeld waren. Een traditie die daar ook helemaal los van stond!

    Wat nou precies waarheid en "gelijk" is doet er w.m.b. niet zoveel toe. De Sinterklaastraditie is door de eeuwen heen steeds verandert, aangepast, geëvolueerd. Dus als er nu mensen zijn die in de figuur van ZP allerlei onrecht, kommer en kwel zien dan gaat ook dat veranderen - óók als er mensen zijn die dat onrecht en die kommer en kwel niet zien en het daar mee oneens zijn. Het betreft immers geen halszaak en we moeten de boel ook niet overdrijven (En ja hoor, dit geldt voor beide kanten!).
    Je hebt het artikel niet gelezen. Het komt erop neer dat hij jankt dat de 'blanken' worden gediscrimineerd.
    In het andere verhaal stond dat we allemaal niet zo moeten janken waar je het mee eens was.
    Het 1 spreekt het ander tegen maar wonderbaarlijk ben je het met beide eens. Dan kan het niet anders dan aan jou liggen.

  2. #242
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    +++

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Wat vind je ervan dat die "warhoofden" een demonstrant hebben geslagen en ze gedreigd hebben zwaar vuurwerk te gaan afsteken op het sinterklaasfeest als de demonstranten Dokkum zouden bereiken?

    Buiten het feit dat het blokkeren van de a7 blikschade heeft opgeleverd en bovendien een misdrijf is.

  3. #243
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Mensen verhinderen te demonstreren is anti Nederland...dreigen dat je zwaar vuurwerk gaat afsteken op een kinderfeest omdat demonstranten gebruik maken van het recht van vrije meningsuiting en die mening je niet bevalt is anti Nederlands.

    Echt kerel jij moet je kapot schamen en eens een inburgeringscursus gaan volgen.
    Ik had al gezegd dat de 'gewone NLer' een extremist is die geweld niet schuwt. Alles voor het 'avondland'.
    Degenen die daadwerkelijk tot geweld overgaan worden toegejuicht. Dat zie je heel goed terug in dit topic bij de groep figuren. Het zijn extremisten.

  4. #244
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Ik had al gezegd dat de 'gewone NLer' een extremist is die geweld niet schuwt. Alles voor het 'avondland'.
    Degenen die daadwerkelijk tot geweld overgaan worden toegejuicht. Dat zie je heel goed terug in dit topic bij de groep figuren. Het zijn extremisten.
    Geweld wordt niet afgekeurd...Het wordt miskend ...ze wisten het niet.

    Ze weten niet dat die friezen geweld hebben gebruikt en gedreigd hebben om zwaar vuurwerk af te steken op het sinterklaasfeest.

    Ze wisten het niet...en nu ze het weten..zwijgen ze erover.

    (Als de goede mensen zwijgen zal het kwaad overwinnen)

  5. #245
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    (...) De Friezen belemmerden anderen in het uitoefenen van een grondrecht, namelijk demonstreren tegen Zwarte Piet. (...)

    Het verwarrende is natuurlijk dat die Friezen op heel wat sympathie kunnen rekenen. Bij mij ook. (...)
    Maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een foute actie was. Punt uit.
    Het eigenaardige gevolg van de snelwegblokkade is ook dat deze de anti-Zwarte-Piet-activisten
    meer positieve publiciteit heeft opgeleverd dan ze met een demonstratie,
    in het hen toegewezen vak in Dokkum, ooit zouden krijgen ...

    Omdat ook de Friezen veel sympathie hebben ontvangen en een confrontatie
    (voor het oog van kinderen) in Dokkum is uitgebleven, kent deze illegale actie louter winnaars ...

    Toch zal het OM de Friezen moeten vervolgen om te voorkomen dat er een precedent wordt geschapen ...

  6. #246
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Stop de terreur der gekwetsten

    De geluidsopname is huiveringwekkend.

    De jonge Canadese docente Lindsay Shepherd zit voor een universiteitscommissie en wordt verhoord. Er is geklaagd over haar les. De commissie zegt vertrouwelijk te moeten houden om hoeveel klachten het gaat en hoe de klacht precies geformuleerd is. Het enige wat gezegd wordt, is dat een video tijdens haar les een of meerdere studenten gekwetst heeft.**

    De commissie houdt de docente daar verantwoordelijk voor en herinnert haar aan een*nieuwe wet*die in Canada gender-identiteit beschermt. Wie geen of te weinig rekening houdt met iemands sekse – bijvoorbeeld via taal – brengt de ander in onveiligheid. Zo is de redenering.

    Door het tonen van de video is onveiligheid ervaren en Lindsay Shepherd moet daarvoor op het matje komen.

    Dat onveiligheid of kwetsen niet haar bedoeling was, doet voor de commissie niet ter zake. "Je intenties kunnen goed zijn, maar wat telt is het effect dat ze hebben", zegt een van de commissieleden.

    De anonieme klacht, de druk van de ondervraging en het failliet van haar bedoelingen breken Lindsay Shepherd.

    "Is het mijn taak leerlingen op een universiteit te beschermen tegen wat zich in de maatschappij afspeelt?", vraagt zij door haar tranen heen. Dan concludeert Shepherd: "Ik kan het niet helpen als anderen zich onveilig voelen door lesmateriaal." Maar dat pikken de ondervragers niet: "Denk jij dat dit jouw zaak niet is?"

    Op de video in de klas is de Canadese professor*Jordan Peterson*te zien met zijn bezwaren tegen genderneutrale taal. De docente brengt ook andere visies ter sprake. Alles in het kader van een groot maatschappelijk debat in Canada over hoe mensen aan te spreken overeenkomstig hun identiteit.

    Van de commissie krijgt Lindsay Shepherd te horen dat zij zich schuldig heeft gemaakt aan*transphobia, oftewel micro-agressie jegens transgenders.

    Shepherd geeft nog les, maar achterin de klas zit een collega die haar in de gaten houdt.

    Dit is controle over taal en gedachten van mensen. Aan de horizon gloort een kwetsvrij Canada. De totalitaire verleiding is onweerstaanbaar. Altijd maar weer.

    Niet alleen in Canada, maar ook in de VS en Europa rukt de totalitaire verleiding op. De ideologie is het beschermen van mensen die zich slachtoffer achten. Niet van fysiek geweld of maatschappelijke onderdrukking, maar van taal, tradities, afbeeldingen of afspraken die hun gevóelens kunnen kwetsen.

    Zij worden geholpen en aangespoord door een leger ideologen en informanten, die zich opwerpen als strijders voor sociale rechtvaardigheid. In naam van een kwetsvrije wereld eisen zij steeds meer controle over de openbare ruimte en dus over het bestaan van anderen.

    Deze week verdwenen in de kantines van de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam de chocoladeletters. Een student was het opgevallen, dat er op de verpakking Zwarte Pieten stonden. De student Paul Kisner (27): "Ik wil dat de UvA een inclusieve omgeving zonder racisme is en vind dat ik als witte man moet opkomen voor de*inclusiviteit*van de academische gemeenschap."

    De student stuurde een email naar de leverancier van de chocoladeletters met een cc. naar de afdeling diversiteit van de universiteit en een dag later waren de letters verdwenen.

    De meningen verschillen over Zwarte Piet, maar één opvatting maakt hier de dienst uit. Er had zich nog niemand van kleur gemeld wegens gekwetst, maar het lukt de student de chocoladeletters op voorhand weg te krijgen. Dat kan alleen als je een ideologie achter je hebt waarvan de mores al op veel plekken wordt gevoeld.

    Het is een ideologie die gekwetsten heilig verklaard heeft. Culturele of sekse-identiteit geven toegang tot het privilege gekrenkt en beledigd te zijn. Daarmee wordt zoal het verhoor van een docente afgedwongen en de ruiming van chocoladeletters met de verkeerde verpakking.

    Zoals het een intolerante ideologie betaamt is er geen plaats voor andere visies of goede intenties. Alleen de gekwetsten en hun ridders van de sociale rechtvaardigheid beschikken over het juiste oordeel. En er wordt op grote schaal naar geluisterd.

    Het is de giftige cocktail van zelfmedelijden en zelfgenoegzaamheid waarmee iedere verantwoordelijkheid voor het eigen gemoed op het bord van de buurman wordt gelegd. Ik raad u aan: geef het terug. En laat u niets wijs maken, u bent niet verantwoordelijk voor de obsessie van een ander.

    Het verhoor van Lindsay Shepherd:*hier.

    **|**3741*x

    Meer van Roderick Veelo

    Roderick Veelo*Stop de terreur der gekwetsten

    link met verhoor lerares.
    https://www.rtlz.nl/opinie/column/ro...der-gekwetsten

  7. #247
    MVC Lid

    Reacties
    1.555
    04-02-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Mensen verhinderen te demonstreren is anti Nederland...
    Conclusie: Antifa = Anti Nederland.

  8. #248
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Het zijn pro zwarte pieten demonstranten die geweld gebruiken en schelden...of ben je nu alweer vergeten dat er geweld is gepleegd een misdrijf is begaan en deze pro zwarte pieten zwaar vuurwerk wilde gooien op het kinderfeest?


    Blijkbaar wel....de heer van stand is ogenschijnlijk aan het dementeren.
    Je hebt er echt wat problemen mee om te begrijpen wat je leest, he?
    Heb je meegekregen op wat voor vraag ik reageer?

    Geeft niet, hoor. Lees e.e.a. gerust nog eens op je gemak door!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  9. #249
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    toon menu

    AEX

    541.42

    HomeBusinessBeursKoersenTechZ LifeOpinieTV

    4*°

    26 files

    89km

    Mijn RTLZ

    Roderick Veelo@RVeelo

    Roderick presenteert op*RTL Z en verbaast zich over wat er zich in het nieuws afspeelt.

    Volg

    Opinie

    Stop de terreur der gekwetsten

    De geluidsopname is huiveringwekkend.

    De jonge Canadese docente Lindsay Shepherd zit voor een universiteitscommissie en wordt verhoord. Er is geklaagd over haar les. De commissie zegt vertrouwelijk te moeten houden om hoeveel klachten het gaat en hoe de klacht precies geformuleerd is. Het enige wat gezegd wordt, is dat een video tijdens haar les een of meerdere studenten gekwetst heeft.**

    De commissie houdt de docente daar verantwoordelijk voor en herinnert haar aan een*nieuwe wet*die in Canada gender-identiteit beschermt. Wie geen of te weinig rekening houdt met iemands sekse – bijvoorbeeld via taal – brengt de ander in onveiligheid. Zo is de redenering.

    Door het tonen van de video is onveiligheid ervaren en Lindsay Shepherd moet daarvoor op het matje komen.

    Dat onveiligheid of kwetsen niet haar bedoeling was, doet voor de commissie niet ter zake. "Je intenties kunnen goed zijn, maar wat telt is het effect dat ze hebben", zegt een van de commissieleden.

    De anonieme klacht, de druk van de ondervraging en het failliet van haar bedoelingen breken Lindsay Shepherd.

    "Is het mijn taak leerlingen op een universiteit te beschermen tegen wat zich in de maatschappij afspeelt?", vraagt zij door haar tranen heen. Dan concludeert Shepherd: "Ik kan het niet helpen als anderen zich onveilig voelen door lesmateriaal." Maar dat pikken de ondervragers niet: "Denk jij dat dit jouw zaak niet is?"

    Op de video in de klas is de Canadese professor*Jordan Peterson*te zien met zijn bezwaren tegen genderneutrale taal. De docente brengt ook andere visies ter sprake. Alles in het kader van een groot maatschappelijk debat in Canada over hoe mensen aan te spreken overeenkomstig hun identiteit.

    Van de commissie krijgt Lindsay Shepherd te horen dat zij zich schuldig heeft gemaakt aan*transphobia, oftewel micro-agressie jegens transgenders.

    Shepherd geeft nog les, maar achterin de klas zit een collega die haar in de gaten houdt.

    Dit is controle over taal en gedachten van mensen. Aan de horizon gloort een kwetsvrij Canada. De totalitaire verleiding is onweerstaanbaar. Altijd maar weer.

    Niet alleen in Canada, maar ook in de VS en Europa rukt de totalitaire verleiding op. De ideologie is het beschermen van mensen die zich slachtoffer achten. Niet van fysiek geweld of maatschappelijke onderdrukking, maar van taal, tradities, afbeeldingen of afspraken die hun gevóelens kunnen kwetsen.

    Zij worden geholpen en aangespoord door een leger ideologen en informanten, die zich opwerpen als strijders voor sociale rechtvaardigheid. In naam van een kwetsvrije wereld eisen zij steeds meer controle over de openbare ruimte en dus over het bestaan van anderen.

    Deze week verdwenen in de kantines van de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam de chocoladeletters. Een student was het opgevallen, dat er op de verpakking Zwarte Pieten stonden. De student Paul Kisner (27): "Ik wil dat de UvA een inclusieve omgeving zonder racisme is en vind dat ik als witte man moet opkomen voor de*inclusiviteit*van de academische gemeenschap."

    De student stuurde een email naar de leverancier van de chocoladeletters met een cc. naar de afdeling diversiteit van de universiteit en een dag later waren de letters verdwenen.

    De meningen verschillen over Zwarte Piet, maar één opvatting maakt hier de dienst uit. Er had zich nog niemand van kleur gemeld wegens gekwetst, maar het lukt de student de chocoladeletters op voorhand weg te krijgen. Dat kan alleen als je een ideologie achter je hebt waarvan de mores al op veel plekken wordt gevoeld.

    Het is een ideologie die gekwetsten heilig verklaard heeft. Culturele of sekse-identiteit geven toegang tot het privilege gekrenkt en beledigd te zijn. Daarmee wordt zoal het verhoor van een docente afgedwongen en de ruiming van chocoladeletters met de verkeerde verpakking.

    Zoals het een intolerante ideologie betaamt is er geen plaats voor andere visies of goede intenties. Alleen de gekwetsten en hun ridders van de sociale rechtvaardigheid beschikken over het juiste oordeel. En er wordt op grote schaal naar geluisterd.

    Het is de giftige cocktail van zelfmedelijden en zelfgenoegzaamheid waarmee iedere verantwoordelijkheid voor het eigen gemoed op het bord van de buurman wordt gelegd. Ik raad u aan: geef het terug. En laat u niets wijs maken, u bent niet verantwoordelijk voor de obsessie van een ander.

    Het verhoor van Lindsay Shepherd:*hier.

    **|**3741*x

    Meer van Roderick Veelo

    Roderick Veelo*Stop de terreur der gekwetsten

    link met verhoor lerares.
    https://www.rtlz.nl/opinie/column/ro...der-gekwetsten
    Als lerares zou ik een klacht indienen over die commissie die haar overduidelijk gekwetst heeft.

    Mooi woord trouwens, micro agressie. Daar heeft iemand over nagedacht.

  10. #250
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door _Felix_ Bekijk reactie
    Conclusie: Antifa = Anti Nederland.
    Ja hoor...heb je het nodig om deze friezen die hetzelfde hebben gedaan, geweld hebben gepleegd en gedreigd met zwaar vuurwerk te veroordelen?

    Of blijft het bij een jij-bak en veroordeel je dit tuig nog steeds niet?

  11. #251
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Je hebt er echt wat problemen mee om te begrijpen wat je leest, he?
    Heb je meegekregen op wat voor vraag ik reageer?

    Geeft niet, hoor. Lees e.e.a. gerust nog eens op je gemak door!
    Ik lees vooral dat jij je niet uitspreekt ovet het gepleegde geweld door de Friezen en dat zij dreigde het kinderfeest met zwaar vuurwerk te verstoren of erger mensen te verwonden op het kinderfeest.

    Mag hoor...maar ik doe dat niet.

    Ik veroordeel dit tuig.

  12. #252
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Bij Dokkum begon het verzet Punt.
    364 dagen pj kan er gedemonstreerd worden tegen zp die ene dag wat mij betreft niet.
    En nee ik steun niet het blokkeren van wegen..net zo min als ik due linkse schijtlijster van de pvda steun met 2 maanden haar mond houden en het steunen van een daar al gevoelige aanvraag op het laatste moment.
    zo geef je tegen demonstranten geen kans..

  13. #253
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    (...)Zwarte Piet kan heel gemakkelijk op verschillende manieren bekeken en beleefd worden. Voor jou misschien een symbool van rascisme en onderdrukking, voor iemand anders een onderdeel van een traditie die al bestond toen Nederlanders alleen nog maar als slachtoffer van slavernij en racisme in beeld waren. Een traditie die daar ook helemaal los van stond!
    Zoals Zwarte Piet voor sommigen een symbool van onderdrukking van zwarten is,
    is de hoofddoek voor anderen een symbool van onderdrukking van vrouwen.

    Bij beide groepen zit dat symboolidee gewoon in hun hoofd en is niet op feiten gebaseerd.
    En lost een verbod niks op ...

  14. #254
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    Merkwaardig. Hoort het er in thuis? Ik denk lang niet altijd.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

    Tu quoque

    Dit refereert aan een verwijt van schijnheiligheid: je ontzegt de ander recht van spreken vanwege zijn eigen gedrag, of uitspraken in het heden of verleden. Dit is een specifieke vorm van de persoonlijke aanval.

    Het wordt ook wel jij-bak genoemd.[7]

    "Waarom zeg je dat ik beter niet kan stelen? Dat heb je zelf vroeger ook gedaan..."
    Onjuiste premisse: alles wat je zelf doet of gedaan hebt moet je altijd goedkeuren.

    Jij zegt dat de mensheid een te grote ecologische voetafdruk zet. Maar waarom eet je dan zelf vlees?
    Het feit dat iemand niet naar zijn eigen stelling handelt, doet niets af aan de waarde van die stelling zelf.

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Drogreden

    Ook: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  15. #255
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Stop de terreur der gekwetsten

    De geluidsopname is huiveringwekkend.

    De jonge Canadese docente Lindsay Shepherd zit voor een universiteitscommissie en wordt verhoord. Er is geklaagd over haar les. De commissie zegt vertrouwelijk te moeten houden om hoeveel klachten het gaat en hoe de klacht precies geformuleerd is. Het enige wat gezegd wordt, is dat een video tijdens haar les een of meerdere studenten gekwetst heeft.**

    De commissie houdt de docente daar verantwoordelijk voor en herinnert haar aan een*nieuwe wet*die in Canada gender-identiteit beschermt. Wie geen of te weinig rekening houdt met iemands sekse – bijvoorbeeld via taal – brengt de ander in onveiligheid. Zo is de redenering.

    Door het tonen van de video is onveiligheid ervaren en Lindsay Shepherd moet daarvoor op het matje komen.

    Dat onveiligheid of kwetsen niet haar bedoeling was, doet voor de commissie niet ter zake. "Je intenties kunnen goed zijn, maar wat telt is het effect dat ze hebben", zegt een van de commissieleden.

    De anonieme klacht, de druk van de ondervraging en het failliet van haar bedoelingen breken Lindsay Shepherd.

    "Is het mijn taak leerlingen op een universiteit te beschermen tegen wat zich in de maatschappij afspeelt?", vraagt zij door haar tranen heen. Dan concludeert Shepherd: "Ik kan het niet helpen als anderen zich onveilig voelen door lesmateriaal." Maar dat pikken de ondervragers niet: "Denk jij dat dit jouw zaak niet is?"

    Op de video in de klas is de Canadese professor*Jordan Peterson*te zien met zijn bezwaren tegen genderneutrale taal. De docente brengt ook andere visies ter sprake. Alles in het kader van een groot maatschappelijk debat in Canada over hoe mensen aan te spreken overeenkomstig hun identiteit.

    Van de commissie krijgt Lindsay Shepherd te horen dat zij zich schuldig heeft gemaakt aan*transphobia, oftewel micro-agressie jegens transgenders.

    Shepherd geeft nog les, maar achterin de klas zit een collega die haar in de gaten houdt.

    Dit is controle over taal en gedachten van mensen. Aan de horizon gloort een kwetsvrij Canada. De totalitaire verleiding is onweerstaanbaar. Altijd maar weer.

    Niet alleen in Canada, maar ook in de VS en Europa rukt de totalitaire verleiding op. De ideologie is het beschermen van mensen die zich slachtoffer achten. Niet van fysiek geweld of maatschappelijke onderdrukking, maar van taal, tradities, afbeeldingen of afspraken die hun gevóelens kunnen kwetsen.

    Zij worden geholpen en aangespoord door een leger ideologen en informanten, die zich opwerpen als strijders voor sociale rechtvaardigheid. In naam van een kwetsvrije wereld eisen zij steeds meer controle over de openbare ruimte en dus over het bestaan van anderen.

    Deze week verdwenen in de kantines van de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam de chocoladeletters. Een student was het opgevallen, dat er op de verpakking Zwarte Pieten stonden. De student Paul Kisner (27): "Ik wil dat de UvA een inclusieve omgeving zonder racisme is en vind dat ik als witte man moet opkomen voor de*inclusiviteit*van de academische gemeenschap."

    De student stuurde een email naar de leverancier van de chocoladeletters met een cc. naar de afdeling diversiteit van de universiteit en een dag later waren de letters verdwenen.

    De meningen verschillen over Zwarte Piet, maar één opvatting maakt hier de dienst uit. Er had zich nog niemand van kleur gemeld wegens gekwetst, maar het lukt de student de chocoladeletters op voorhand weg te krijgen. Dat kan alleen als je een ideologie achter je hebt waarvan de mores al op veel plekken wordt gevoeld.

    Het is een ideologie die gekwetsten heilig verklaard heeft. Culturele of sekse-identiteit geven toegang tot het privilege gekrenkt en beledigd te zijn. Daarmee wordt zoal het verhoor van een docente afgedwongen en de ruiming van chocoladeletters met de verkeerde verpakking.

    Zoals het een intolerante ideologie betaamt is er geen plaats voor andere visies of goede intenties. Alleen de gekwetsten en hun ridders van de sociale rechtvaardigheid beschikken over het juiste oordeel. En er wordt op grote schaal naar geluisterd.

    Het is de giftige cocktail van zelfmedelijden en zelfgenoegzaamheid waarmee iedere verantwoordelijkheid voor het eigen gemoed op het bord van de buurman wordt gelegd. Ik raad u aan: geef het terug. En laat u niets wijs maken, u bent niet verantwoordelijk voor de obsessie van een ander.

    Het verhoor van Lindsay Shepherd:*hier.

    **|**3741*x

    Meer van Roderick Veelo

    Roderick Veelo*Stop de terreur der gekwetsten

    link met verhoor lerares.
    https://www.rtlz.nl/opinie/column/ro...der-gekwetsten
    Steeds meer wordt de westelijke vrije wereld een dictatuur waar mensen doodsbang worden iets te zeggen dat ineens strafbaar blijkt te zijn.

    Het barst inmiddels van de mensen met schoenmaat 58 vanwege hun lange tenen.

    Hiddema balanceerde ook al op het randje door in de Tweede Kamer negers negers te noemen.
    Ik las al geruchten dat hij snel na zijn rede is afgevoerd en buiten de T.K. standrechtelijk is gefusilleerd.