1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Asilah: eerlijke jongens brengen gevonden tas met geld naar politiebureau (video)

    De drie jongens vonden een tas vol geld die van een Marokkaanse man bleek te zijn die woonachtig is in Nederland.



    Anas Chouiyekh en de broers Ayoub en Adam Eddaoui uit de noordelijke stad Asilah vonden op het Mohammed V-plein, gelegen in het centrum van de stad, een achtergelaten tas met een geschatte som van 30.000 dirham. Naast de geldsom in Marokkaanse valuta zaten er ook euro's (bankbiljetten), papieren en twee paspoorten in, die later van een Marokkaan bleek te zijn die woonachtig is in Nederland.

    De eerlijke jongens gingen rechtstreeks naar het dichtstbijzijnde politiebureau om het aan de autoriteiten te overhandigen.

    De politie informeerde vervolgens de eigenaar van de tas, die onmiddellijk naar het politiebureau snelde om de tas op te halen. De eigenaar was enorm blij met de eerlijke vinders en liet tranen van vreugde, meldt Moroccoworldnews. Hij bedankte de jongens voor hun ethische gedrag.

    De autoriteiten loofden de jongens afgelopen zaterdag op hun school voor hun eerlijke handelen.

    “O jullie die geloven, vrees Allah en wees met de waarachtigen.” (Soerat at-Tawbah: 119)

    Er is overgeleverd dat Abdoellaah Ibn Masoed zei: “De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Wees oprecht, want oprechtheid leidt naar goedheid en goedheid leidt naar het Paradijs. En een man blijft de waarheid spreken en streven naar oprechtheid, totdat hij bij Allah als een waarheidsgetrouwe wordt geregistreerd. En pas op voor het liegen, want liegen leidt naar zedeloosheid en zedeloosheid leidt naar de Hel. En een man blijft leugens vertellen en streven naar het liegen, totdat hij bij Allah als een leugenaar wordt geregistreerd.” (al-Boekhaarie en Moeslim)



    YouTube link

    Videocredit: Shouftv

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Masha Allah en djazaka Allah ghairan redactie voor het delen van bronnen.

    Ze weigeren een onrechtmatige schat in deze dunya. Moge Allah ze een grote schat geven in de ahkira.
    Heavy

  3. #3
    riffia

    Reacties
    1.463
    16-08-2015

    wat zijn ze kk dom a sahbi. de politie gaat het geld weer tussen zichzelf verdelen. domme kinderen. tfoe wahda ik spuug op politie.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    136
    19-05-2014

    Hup layla terug naar school en leren lezen alhmara.

  5. #5

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    3.898
    24-10-2004

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    wat zijn ze kk dom a sahbi. de politie gaat het geld weer tussen zichzelf verdelen. domme kinderen. tfoe wahda ik spuug op politie.
    Jouw reactie in combinatie met je profiel afbeelding...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    137
    26-06-2014

    Layla yel dom varken ga nederlands leren schrijven!Uit het niets weer de kk woord gebruiken idioot!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    14
    23-11-2017

    Kan je nagaan hoe erg het is in deze tijdperk? Eerlijkheidheid haalt nieuws, terwijl dit eigenlijk hoort bij de normaalste gang van zaken als moslim zijnde. Het is zeker zwaar negatief ten opzichte van ons moslims als er een heisa is bij eerlijkheid. Sub7anah AL 3ADIL!

  9. #9
    riffia

    Reacties
    1.463
    16-08-2015

    Citaat Geplaatst door Moral-Knight Bekijk reactie
    Layla yel dom varken ga nederlands leren schrijven!Uit het niets weer de kk woord gebruiken idioot!
    jij bent dom varken. politie houd het geld voor hun zelf. kk dombo. wat doe je stoer. kom nu naar station. kom. waar ben je. ik neem me vrienden mee. waar wil je afspreken. ik geef je wahda klap ik zweer het.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    jij bent dom varken. politie houd het geld voor hun zelf. kk dombo. wat doe je stoer. kom nu naar station. kom. waar ben je. ik neem me vrienden mee. waar wil je afspreken. ik geef je wahda klap ik zweer het.
    Ewa hans, mlih sha?

    https://youtu.be/Hkvg9rOljoQ

  11. #11

  12. #12
    MVC Premium

    Reacties
    25
    28-02-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Eerlijkheid duurt het langst. Persoonlijk had ik het niet teruggebracht. Geld zal naar alle waarschijnlijkheid in verkeerde zakken vallen.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    wat zijn ze kk dom a sahbi. de politie gaat het geld weer tussen zichzelf verdelen. domme kinderen. tfoe wahda ik spuug op politie.
    niet iedereen is opgevoed om te stelen. jij blijkbaar wel

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    respect voor die jongens

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Daar staan wij nass dyal shamal om bekend. Onze eerlijkheid.