1. #91
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Chucky. Bekijk reactie
    Blblabla er zijn ook genoeg bewijzen dat de aarde plat is,waarom is er door nasa geen 1 ECHTE foto van de aarde genomen uit de ruimte
    Omdat jij in de middelleeuwen leeft.
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Heavy

  3. #93
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HamidMo Bekijk reactie
    @A_bdars,

    Het is niet dat ik het ‘denk’ (zoals je vraagt in de topic-titel), maar ‘weet’ dat de aarde rond is.

    Zelfs als het gaat om andere religies (jodendom/christendom) zegt Allah in de Koran: .... vraagt het aan hun geleerden (van die religies) als jullie het niet weten .... Dit geldt ook voor vakgebieden waar islam-geleerden niets/weinig van af weten. In dit geval, de wetenschap dat zich bezighoudt met geodesie, kijk ik ook naar wat de geleerden in dat vakgebied hierover te zeggen hebben, en ook kijk ik naar de vele bewijzen (rationele/waarneembare) die ze hierover hebben verzameld, daarom weet ik: de aarde is rond.

    En ook dit is een grote gunst van Allah dat we dat mogen weten d.m.v. zintuigen/verstand die Hij geschapen heeft en kennis die Hij ons geschonken heeft.
    Hoe passen wij de bovenste Aya vandaag toe. Aan welke Christenen of Joden vragen wij over de boodschap van Allaah aan hen ter tijden van Moesa en Isa? En wat zullen deze Christen en Joodse geleerden ons vertellen denk je? De waarheid zoals die werd geopenbaard door Allaah aan Zijn boodschappers of zullen zij liegen en de waarheid verdraaien vooral in deze tijd?

    Jouw mening is jouw mening en als jij goed onderzoek hebt gedaan en je bent er van overtuigd dat de aarde rond is en is zoals Nasa het afbeeld continu, dan is dat goed voor jou agi. Andere mensen hebben ook goed onderzoek gedaan en misschien meer dan jij en beweren dat de aarde niet rond kan zijn. En ik, ik geloof niet in de afbeeldingen van Nasa en co noch in een pannekoek aarde. Ik vind het onderwerp interessant vanwege de vervalsingen zoals de maanlanding en de geheimzinnigheid over Antarctica enz en vanwege de zwaartekracht die ik niet vind kloppen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #94
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Hoe passen wij de bovenste Aya vandaag toe. Aan welke Christenen of Joden vragen wij over de boodschap van Allaah aan hen ter tijden van Moesa en Isa? En wat zullen deze Christen en Joodse geleerden ons vertellen denk je? De waarheid zoals die werd geopenbaard door Allaah aan Zijn boodschappers of zullen zij liegen en de waarheid verdraaien vooral in deze tijd?

    Jouw mening is jouw mening en als jij goed onderzoek hebt gedaan en je bent er van overtuigd dat de aarde rond is en is zoals Nasa het afbeeld continu, dan is dat goed voor jou agi. Andere mensen hebben ook goed onderzoek gedaan en misschien meer dan jij en beweren dat de aarde niet rond kan zijn. En ik, ik geloof niet in de afbeeldingen van Nasa en co noch in een pannekoek aarde. Ik vind het onderwerp interessant vanwege de vervalsingen zoals de maanlanding en de geheimzinnigheid over Antarctica enz en vanwege de zwaartekracht die ik niet vind kloppen.
    Probleem is jouw onderzoek is niet gebaseerd op wetenschappelijke bewijzen, maar op samenzweringstheorien. Waarom neem je op het gebied van islam alleen kennis aan van geleerden, maar op het gebied van wetenschap wil jij meepraten met geleerden, terwijl jij de zwaartekracht niet eens in een formule kan schrijven.

  5. #95
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Zij die liegen over de maan landing en de wereld bevolking voor de gek houden, vertrouw jij wel als zij claimen foto's te hebben van de ruimte ver weg van de aarde? Zij die liegen over de maan landing en claimen er zijn gevlogen met een kartonnen doos geloof jij in andere zaken waar zij miljarden geld an maken?

    Ik niet en ik vind het wel leuk om hierover te lezen en te kijken naar de bewijzen voor een ronde aarde en die van een niet ronde aarde en video's die elkaar debunken
    Ja er zijn een vele satalieten de lucht in gelanceerd, wou je zeggen dat ze allemaal van de NASA zijn? Of zijn het allemaal leugenaars?
    Het gaat om wetenschap, het mooie daaraan is dat het altijd veriefbaar is, dus ook door de moslim wetenschappers. Het is niet iets waar je zomaar mee kan kloten, want al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
    De waarheid komt altijd boven tafel en in elke leugen zit een kern van waarheid.

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    De zon gaat onder in een muddy spring

  7. #97
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Salaamoe alaikoem, titel is duidelijk. Hou het netjes en respectvol en wees tolerant naar elkaars visie en mening. In de Islaam heb je zowel de mening dar de aarde rond is als dat het plat is en beide kanten hebben hun bewijzen
    Met alle respect, dit is niet een "IN DE ISLAAM"-vraag. Dit is gewoon een wetenschappelijke vraag. Het heeft niets te maken met het voorrang geven aan de wetenschap ten opzichte van de Qoeraan en de Soennah. Degene die het verheft tot een islamitische 3aqiedah kwestie heeft iets geïntroduceerd in de religie wat er niet toe behoort. De zuilen van al-iemaan zijn er zes en daarbij behoort niet de overtuiging/geloof in een platte of ronde wereld.

    أنتم أعلم بأمور دنياكم
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  8. #98
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Wa 'alaykum asalaam A_bdars,

    Said Abarkan حفظه الله zei laatst dat janaza ook wel jinazsa genoemd wordt.

    Toen viel bij mij het kwartje, die NASA werkt denk ik samen met jinn.

    Wallahu a'lem
    Saahib Random
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  9. #99
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    the global lie

  10. #100
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Saahib Random
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5570782
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Jup
    Wat zag je ?

  12. #102
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Chucky. Bekijk reactie
    Blblabla er zijn ook genoeg bewijzen dat de aarde plat is,waarom is er door nasa geen 1 ECHTE foto van de aarde genomen uit de ruimte
    Zoals ik al eerder zei: Kijk eens uit je raam als je in het vliegtuig zit of ga steeds verder weg staan van een object, kijk wat je dan ziet en vraag je damn af of de aarde plat of rond is.

  13. #103
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Hoe passen wij de bovenste Aya vandaag toe. Aan welke Christenen of Joden vragen wij over de boodschap van Allaah aan hen ter tijden van Moesa en Isa? En wat zullen deze Christen en Joodse geleerden ons vertellen denk je? De waarheid zoals die werd geopenbaard door Allaah aan Zijn boodschappers of zullen zij liegen en de waarheid verdraaien vooral in deze tijd?

    Jouw mening is jouw mening en als jij goed onderzoek hebt gedaan en je bent er van overtuigd dat de aarde rond is en is zoals Nasa het afbeeld continu, dan is dat goed voor jou agi. Andere mensen hebben ook goed onderzoek gedaan en misschien meer dan jij en beweren dat de aarde niet rond kan zijn. En ik, ik geloof niet in de afbeeldingen van Nasa en co noch in een pannekoek aarde. Ik vind het onderwerp interessant vanwege de vervalsingen zoals de maanlanding en de geheimzinnigheid over Antarctica enz en vanwege de zwaartekracht die ik niet vind kloppen.

    https://youtu.be/lbgpX_g1YVc?list=PL...gmc1-YlGFaTann


    https://youtu.be/gI_0IhJxRwA


    https://youtu.be/SGP6Y0Pnhe4

    internet doet wonderen

  14. #104
    nish teta emzer

    Reacties
    2.320
    08-05-2007

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Wat is er bewezen zuster, NASA die claimt op de maan te zijn geweest en claimen fotos te maken vanuit de ruimte? Ik zie dat niet als bewijs. Ik geloof niet dat mensen op de maan zijn geweest, absoluut niet. Allaahu a3lam of de aarde rond is of plat of hoe dan ook, het is geen aqida kwestie en vind dat er eigenlijk beste zwakke bewijzen zijn van wetenschap dat de aarde rond is en dat er zwaarte kracht is.
    Ok.

    Heel veel Jappaners gaan naar Hawaii. Omdat de aarde plat is vliegen zij dus richting het westen over heel Azië, Europa en de VS om in Honolulu te geraken.
    Ik kom tot de conclusie dat de kennis der mensen tweedelig is, en dat is al: een waarheid die men niet kan achterhalen en onzin waarvan kennis u niet baten zal.

    Abu-l-Walid al-Waqqashi

  15. #105
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Zo een makkelijke oplossing regel met z'n alle een vliegtuig met piloot en tank.
    Zal vast niet moeilijk zijn je moet er ooit af vallen toch?
    Heavy