1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    473
    07-04-2006

    Het vasten kent geen gelijke.... delen aub!

    Het vasten kent geen gelijke...

    Geliefde broeders en beste zusters,

    Ik wil jullie herinneren aan een poort in het paradijs die we kunnen binnentreden als wij onze dagen goed benutten. Er zal naar jullie gevraagd worden, “Waar zijn degenen die het vasten in acht genomen hebben?” Weet dat de dagen kort zijn en ideaal zijn om te vasten. Laten we elkaar herinneren aan de gunsten van Allah en daarnaar streven. Motiveer elkaar om goede daden te verrichten zodat we het paradijs zullen binnentreden in sha Allah.

    Ik wil jullie herinneren aan de woorden van onze geliefde profeet vrede zij met hem;

    “Ik kwam bij de Boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) en zei:
    “Beveel mij een goede daad waardoor ik het Paradijs zal kunnen binnentreden.”

    Hij (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) zei:
    “Houd je aan het vasten, want er is geen gelijke.”

    Daarna kwam ik weer naar hem en hij zei weer:
    “Houd je aan het vasten.”

    Deze hadith werd overgeleverd door Abu Umaamah (moge Allah tevreden met hem zijn). Hij kreeg dit advies van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem). De hadith is overgeleverd door Ahmad, An-Nasaa’i en Al-Hakim die het sahih verklaarden.

    “Wie een dag vast omwille van Allah, zijn gezicht zal door Allah voor een afstand van zeventig jaren van het Vuur afgehouden worden.”

    Delen barakallahoe fiekoem en motiveer elkaar met het verrichten van het goede.

    Geef mijn boodschap door aan de mensen, al is het maar één zin.”

  2. #2
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Djazaaka allah oegairan

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Yazaak Allah gairan

    fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    473
    07-04-2006

    Citaat Geplaatst door Riffia_Kebdania Bekijk reactie
    Djazaaka allah oegairan
    Wa iyakoem

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    473
    07-04-2006

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum

    Yazaak Allah gairan

    fi amaani Allah
    Walaikoemoe assalaam,
    Wa iyakoem.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Allahouma ameen.
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾