1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    11-11-2017

    Question Onderzoek naar social media gebruik binnen de Marrokaanse cultuur

    Dag allemaal

    In het kader van het vak interculturele communicatie van mijn opleiding aan de hogeschool KdG te Antwerpen, heb ik de opdracht gekregen
    het social media gedrag van een bepaalde cultuur te onderzoeken. Ik heb gekozen voor de Marokkaanse cultuur.

    Ik zou jullie willen vragen of jullie mij willen helpen door de volgende vragen te beantwoorden. Ik dank je alvast voor de moeite.

    VRAGEN

    1. Welke sociale media platforms gebruik je?

    2. Waarvoor gebruik je deze platforms?

    3. Hoe gebruikt u deze platforms? (bv. hoe communiceer je, eerder met veel emoticons of tekst)

    4. Zijn er speciale groepen voor familie of vrienden die je hebt?

    5. Post uzelf ook? Zoja, wat?

    6. Zou u zonder deze social media kunnen? Waarom wel/niet?

    7. Hoe zou u uw lokale en internationale relaties (bv familie) onderhouden moest er geen social media zijn?

    8. Zorgt het gebruik van social media ervoor dat de internationale relaties (bv familie) sterker zijn ? Op welke manier?

    9. Wat zou u eventueel willen veranderen aan social media platform X zodat het nog beter wordt in het onderhouden van uw internationale relaties?

    10.Worden belangrijke gebeurtenissen binnen familie in het buitenland eerder eerst gedeeld via social media of wordt er toch nog naar de telefoon gegrepen?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    68
    25-01-2012

    Ik denk niet dat je op Marokko.nl reacties krijgt op jouw vragenlijst. Ik zou je adviseren om bv. via SurveyMonkey een vragenlijst aan te maken, waarbij we antwoordopties kunnen aanklikken en dan de link te versturen onder bekenden, studenten van je opleiding, vrienden, familie en andere social media. Anders krijg je een wildgroei aan antwoorden (en niemand voelt zich gemotiveerd om echt lang te denken over een antwoord).

    Succes.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Antwoord op al je vragen is ja we gebruiken alle mogelijke Kanalen om onszelf te promoten (voorschut te zetten) en de Marokkanen die hier geen interesse in hebben gebruiken letterlijk geen social media


    So aub dank u wel