1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Wetenschap: leven na de dood ’is onmogelijk’

    FLORIDA - Voor eenieder die er tóch in gelooft is dit een hard gelag: volgens wetenschapper Sean Carroll is er toch écht geen ’leven na de dood’, omdat het volgens de wetten der natuur simpelweg onmogelijk is. Carroll zegt dat je bewustzijn dan compleet gescheiden van je lichaam moet worden. En dat kan dus niet.

    „Bewustzijn is een serie van atomen en elektronen die ons onze geest geeft”, aldus professor Carroll van de universiteit van Californië. Volgens ’de wetten van het universum’ staan deze atomen en elektronen het niet toe om door te gaan als onze lichamen het hebben begeven. „Er is absoluut geen enkele kans binnen de fysicawetten dat informatie die in onze hersenen zijn opgeborgen, nog blijft bestaan als we sterven”, schreef hij in de Scientific American.

    Hij vervolgt tegenover Metro: „Als het echt alleen en puur om atomen en elektronen gaat en de bekende andere krachtenvelden, dan is er klaarblijkelijk op geen enkele wijze een manier voor onze ziel om te overleven.”

    Bron


    Aldus de wetenschapper

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Ik denk niet dat gelovigen er moeiten mee hebben als er een kans zou zijn dat er geen leven zou zijn na de dood. En dan???

    in tegenstelling tot de ongelovige wetenschappers en hun gelovigen die er wel moeite mee hebben dat er een kans is dat er leven zou zijn na de dood...

    Wie is nou beter af? de gelovige heeft rust in zijn hart en leeft zelfs beter dan de ongelovige... en de ongelovige rent uitgeput achter zijn wereldse leven aan om er alles uit te halen wat er uit te halen valt en zal nooit tot rust komen, en daar boven op komt nog eens de vrees voor een hiernamaals, als ontkent de wetenschap in alle toon, zonder onomstootelijk bewijs zal de ongelovige er niet van gerust zijn... om toch van het vreselijk gevoel af te komen gaat hij zich zat zuipen om het maar te vergeten....

    wat een leven.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Ik denk niet dat gelovigen er moeiten mee hebben als er een kans zou zijn dat er geen leven zou zijn na de dood. En dan???
    Dan heb je jezelf een hoop aardse geneugten ontzegd. Voor niks. Maar goed, je bent dan dood, dus daar merk je niks meer van.

    in tegenstelling tot de ongelovige wetenschappers en hun gelovigen die er wel moeite mee hebben dat er een kans is dat er leven zou zijn na de dood...
    Van iedere gelovige is het maar de vraag of ze wel het juiste geloof hebben gekozen. Daar lig jij toch ook niet wakker van?

    Wie is nou beter af? de gelovige heeft rust in zijn hart en leeft zelfs beter dan de ongelovige... en de ongelovige rent uitgeput achter zijn wereldse leven aan om er alles uit te halen wat er uit te halen valt en zal nooit tot rust komen,
    Terwijl de gelovige voor zijn huis zit te wachten op een uitkering? Ofzo?

    en daar boven op komt nog eens de vrees voor een hiernamaals, als ontkent de wetenschap in alle toon, zonder onomstootelijk bewijs zal de ongelovige er niet van gerust zijn... om toch van het vreselijk gevoel af te komen gaat hij zich zat zuipen om het maar te vergeten....

    wat een leven.
    De gelovige vreest denk ik net wat meer dan de ongelovige.. Maar goed, uit ervaring kan ik je zeggen dat ik me echt niet druk maak als er wel een hiernamaals blijkt te zijn. Ik kom echt wel binnen, puur en alleen omdat ik altijd een goed mens ben geweest.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Ik denk niet dat gelovigen er moeiten mee hebben als er een kans zou zijn dat er geen leven zou zijn na de dood. En dan???

    in tegenstelling tot de ongelovige wetenschappers en hun gelovigen die er wel moeite mee hebben dat er een kans is dat er leven zou zijn na de dood...

    Wie is nou beter af? de gelovige heeft rust in zijn hart en leeft zelfs beter dan de ongelovige... en de ongelovige rent uitgeput achter zijn wereldse leven aan om er alles uit te halen wat er uit te halen valt en zal nooit tot rust komen, en daar boven op komt nog eens de vrees voor een hiernamaals, als ontkent de wetenschap in alle toon, zonder onomstootelijk bewijs zal de ongelovige er niet van gerust zijn... om toch van het vreselijk gevoel af te komen gaat hij zich zat zuipen om het maar te vergeten....

    wat een leven.
    wat een aannames over de ongelovigen..
    ga leven gelovige

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Dan heb je jezelf een hoop aardse geneugten ontzegd. Voor niks. Maar goed, je bent dan dood, dus daar merk je niks meer van.



    Van iedere gelovige is het maar de vraag of ze wel het juiste geloof hebben gekozen. Daar lig jij toch ook niet wakker van?



    Terwijl de gelovige voor zijn huis zit te wachten op een uitkering? Ofzo?



    De gelovige vreest denk ik net wat meer dan de ongelovige.. Maar goed, uit ervaring kan ik je zeggen dat ik me echt niet druk maak als er wel een hiernamaals blijkt te zijn. Ik kom echt wel binnen, puur en alleen omdat ik altijd een goed mens ben geweest.
    wil je echt dat ik hier op in ga?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    wat een aannames over de ongelovigen..
    ga leven gelovige
    jouw reactie spreekt boekdelen... en zo niet, vanwaar al die vijandigheid naar moslims?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    jouw reactie spreekt boekdelen... en zo niet, vanwaar al die vijandigheid naar moslims?
    vanwaar al die aannames naar ongelovigen?
    daar startte het mee..

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    vijandigheid naar moslims waar haal je trouwens die aanname weer weg..

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    vanwaar al die aannames naar ongelovigen?
    daar startte het mee..
    Ik weet hoe het is om ongelovig te zijn. Weet jij hoe het is om moslim te zijn?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    vijandigheid naar moslims waar haal je trouwens die aanname weer weg..
    alleen al op de forum... je hoeft niet eens zo ver te zoeken.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Ik weet hoe het is om ongelovig te zijn. Weet jij hoe het is om moslim te zijn?
    ik weet hoe het is om ongelovig te zijn en dat zonder alcohol.
    Dood gaan we allemaal pop..das het enige zekere in het leven.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    alleen al op de forum... je hoeft niet eens zo ver te zoeken.
    laat eens zien dan...

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Is dat niet inherent aan de definitie van "dood"?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Is dat niet inherent aan de definitie van "dood"?
    en heb jij dan de dood meegemaakt om dat vast te stellen? ja je lichaam gaat dood, en als jouw lichaam dood is dan spreken we niet meer over Joosje, maar over het lichaam van Joosje... waar is Joosje dan?

    niemand is ooit terug gekeerd van de dood om het na te vertellen. Dus of hij is dood foetsie... of hij kan geen terugkeer vinden omdat zijn lichaam weg is en gehinderd is om terug te keren.


    Weet jij het?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    ik weet hoe het is om ongelovig te zijn en dat zonder alcohol.
    Dood gaan we allemaal pop..das het enige zekere in het leven.

    ja, tuurlijk weet je dat, maar weet je hoe het is om een moslim te zijn?