1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.487
    26-05-2018

    Hoe oud is de aarde volgens islam?

    Als de aarde, de hemelen, en alles daar tussenin in 6 dagen zijn geschapen.
    Dan zou dat toch betekenen dat alles(aarde, sterren, het universum) even oud zijn, op max 6 dagen verschil?
    Had het hier over met AtlasLions_ en hij vertelde mij dat alles 10300 jaar oud zou moeten zijn op basis van de schepping van Adam en dan alle leeftijden bij elkaar oprekenen. Verder heeft hij de topic verwijderd dus kon ik helaas geen antwoord krijgen op verdere vragen.
    Ik ben geen moslim(meer), maar geen reden om raar te antwoorden, als je het weet laat het me weten, als je het niet weten kan je het ook laten weten, maar hoef geen kaffir reacties ditdat.

    Verder word in deze hadith:
    https://sunnah.com/muslim/52/10
    Verteld dat pas op woensdag licht werd gecreeerd. Met andere woorden de sterren, want dat is waar licht vandaan komt. Maar hoe kom het uberhaupt van Maandag overgaan naar dinsdag, en van dinsdag naar woensdag, als ee nog geen sterren zijn. De zon bepaalt onze dagen en tijden. Tijd bestaat pas sinds het moment dat sterren bestaan. Geen sterren betekend ook geen tijd. Hoe kon het dan de volgende dag worden als er nog geen sterren zijn?

    Hoor graag t antwoord op de 2 vragen.
    God is an ever receding pocket of scientific ignorance

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Jouw vraag en redenatie slaan kant noch wal
    Voor de rest nog alles goed met je?
    Have a break have a pilletje!

  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    6 letterlijke dagen of 6 perioden. Allaahu a3lam welke interpretatie de correcte is. Gezien Allaah de mens en de dieren en de natuur ook in fases schept, zegt mijn verstand dat Hij de Hemelen en aarde in 6 perioden heeft geschapen. Hoelang elke periode heeft geduurd? Allaahu a3lam.

    Verder kennen we leden die “geen” moslim meer zijn. Nieuwe accounts aanmaken en opnieuw een frisse begin starten om moslims twijfels in te blazen.

    Zwak.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.487
    26-05-2018

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Jouw vraag en redenatie slaan kant noch wal
    Voor de rest nog alles goed met je?
    Have a break have a pilletje!
    that’s it? kom je niet verder dan dat? “neem een pilletje”?
    God is an ever receding pocket of scientific ignorance

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    735
    25-04-2016

    Het probleem is dat de islam letterlijk de joodse creatiemythe heeft overgenomen en die is bepaald niet wetenschappelijk bewezen. In tegendeel.

    De joden hadden het over 6 letterlijke dagen dus ik denk dat de zesde eeuwse Arabieren dit ook dachten.
    pride, greed, lust, envy, gluttony, wrath, sloth

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.487
    26-05-2018

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    6 letterlijke dagen of 6 perioden. Allaahu a3lam welke interpretatie de correcte is. Gezien Allaah de mens en de dieren en de natuur ook in fases schept, zegt mijn verstand dat Hij de Hemelen en aarde in 6 perioden heeft geschapen. Hoelang elke periode heeft geduurd? Allaahu a3lam.

    Verder kennen we leden die “geen” moslim meer zijn. Nieuwe accounts aanmaken en opnieuw een frisse begin starten om moslims twijfels in te blazen.

    Zwak.
    Heb nog nooit in mn leven een imam of geleerde horen zeggen “6 periodes”.
    Verder word ook het woord “yamn” gebruikt. Wat ook vaker in de koran word gezegd. En al die keren betekend het ook gwn “dag”.
    Yamn al-qiyamah is toch echt Dag des Oordeels en niet Periode des Oordeels.
    Verder word er in de Hadith ook echt aangegevn; “Op maandag gebeurde dit, op woensdag gebeurde dat”
    Ook word er gezegd: “and created Adam (peace be upon him) after 'Asr on Friday; the last creation at the last hour of the hours of Friday, i. e. between afternoon and night.”
    Hiermee word zelf duidelijk dat een dag niet alleen 24uur is, het is zelfs van zonsopgang tot zonsondergang.
    En dan kom ik weer bij hoe kon het dan ooit van Maandag naar Dinsdag overgaan als er geen Zon is, aangezien licht pas werd gecreeerd op woensdag.

    En over dat account, je kan toch gewoon zien dat ik al 355 reacties heb. 10 jaar geleden toen jij je account al had was ik zelfs nog gewoon moslim.
    Er komen gwn elke dag nieuwe leden op de site, denkje dat iedereen tzelfde is en dezelfde ideeen heeft.
    God is an ever receding pocket of scientific ignorance

  7. #7
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door abus Bekijk reactie
    Heb nog nooit in mn leven een imam of geleerde horen zeggen “6 periodes”.
    Verder word ook het woord “yamn” gebruikt. Wat ook vaker in de koran word gezegd. En al die keren betekend het ook gwn “dag”.
    Yamn al-qiyamah is toch echt Dag des Oordeels en niet Periode des Oordeels.
    Verder word er in de Hadith ook echt aangegevn; “Op maandag gebeurde dit, op woensdag gebeurde dat”
    Ook word er gezegd: “and created Adam (peace be upon him) after 'Asr on Friday; the last creation at the last hour of the hours of Friday, i. e. between afternoon and night.”
    Hiermee word zelf duidelijk dat een dag niet alleen 24uur is, het is zelfs van zonsopgang tot zonsondergang.
    En dan kom ik weer bij hoe kon het dan ooit van Maandag naar Dinsdag overgaan als er geen Zon is, aangezien licht pas werd gecreeerd op woensdag.

    En over dat account, je kan toch gewoon zien dat ik al 355 reacties heb. 10 jaar geleden toen jij je account al had was ik zelfs nog gewoon moslim.
    Er komen gwn elke dag nieuwe leden op de site, denkje dat iedereen tzelfde is en dezelfde ideeen heeft.
    Heel simpel: Yawm al Qiyama, staat deze gelijk aan 1 wereldse dag of staat deze Yawm hier gelijk aan 50.000 wereldse jaren?

    Hieruit zien wij duidelijk dat Yawm niet hoeft te betekenen een dag zoals wij die hier kennen want het kan duizenden aardse jaren in houden.

    Vervolgens staat er ook dat een dag bij Allaah als 1000 jaren zoals wij die kennen (op aarde).

    Verder zoals ik zei worden ze op verschillende manieren geïnterpreteerd.

    Een Yawm staat dus niet specifiek voor een dag zoals wij die gewent zijn op aarde. Want het kan staan voor 1000 jaren zoals in Soerah al-Hajj of het kan staan voor 50.000 jaren zoals staat in Soerah al-Ma’arij.

    Hoeveel er bedoelt wordt met 6 dagen, Allaah weet het het beste. Dus hou maar op met je eigen mening om de Islam belachelijk te maken. Yawm kan meer betekenen dan 24 aardse uren. Dit heb ik al bewezen.

    Je kunt dan de schepping van de mens naar voren halen maar dit heeft niets te maken met de schepping van de hemelen en de aarde want de mens was geschapen erna. Toen Adam alayhi salam werd geschapen toen waren de hemelen en de aarde er al en scheppingen op aarde en toen was de zon er al enz.

    Verder zal het mij een worst wezen wat jij claimt over je account. Je hebt een nieuwe account zoals andere zoals jij, en ik geloof zeer zeker dat al die accounts van 1 of 2 dwaze leugenaars zijn die hier komen met het doel moslims te bedriegen.

    Maar je begraaft je zelf door je gebrek aan kennis zoals je vaker hebt gedaan.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Door de hadith boeken worden vele moslims atheisten jammer genoeg. De soennieten en sjiieten breken onze religie af.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    735
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Door de hadith boeken worden vele moslims atheisten jammer genoeg. De soennieten en sjiieten breken onze religie af.
    Hoe verklaar je het scheppingsverhaal van de islam volgens een koranische gezichtspunt? Ik ben geen soenniet noch koraniet dus ik ben niet uit op een debat. Ik ben gewoon benieuwd.
    pride, greed, lust, envy, gluttony, wrath, sloth

  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Door de hadith boeken worden vele moslims atheisten jammer genoeg. De soennieten en sjiieten breken onze religie af.
    Moslims die naast de Qur’aan ook Ahadith claimen te volgen zijn ruim 99,99 van de gehele moslim gemeenschap. En dan heb je de koranieten die 0,001% uitmaken van de moslim gemeenschap.

    Ga je bezig houden met zaken waar jij jezelf niet vernederd, want jouw geloofsleer is werkelijk misgeschoten.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Door de hadith boeken worden vele moslims atheisten jammer genoeg. De soennieten en sjiieten breken onze religie af.
    Hahha waar bid je eigenlijk in de ramadan
    In je enige moskee in Arizona,
    Heb je een prive jet waar je heen en weer gaat om te bidden.
    Grappenmaker

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.487
    26-05-2018

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Heel simpel: Yawm al Qiyama, staat deze gelijk aan 1 wereldse dag of staat deze Yawm hier gelijk aan 50.000 wereldse jaren?

    Hieruit zien wij duidelijk dat Yawm niet hoeft te betekenen een dag zoals wij die hier kennen want het kan duizenden aardse jaren in houden.

    Vervolgens staat er ook dat een dag bij Allaah als 1000 jaren zoals wij die kennen (op aarde).

    Verder zoals ik zei worden ze op verschillende manieren geïnterpreteerd.

    Een Yawm staat dus niet specifiek voor een dag zoals wij die gewent zijn op aarde. Want het kan staan voor 1000 jaren zoals in Soerah al-Hajj of het kan staan voor 50.000 jaren zoals staat in Soerah al-Ma’arij.

    Hoeveel er bedoelt wordt met 6 dagen, Allaah weet het het beste. Dus hou maar op met je eigen mening om de Islam belachelijk te maken. Yawm kan meer betekenen dan 24 aardse uren. Dit heb ik al bewezen.

    Je kunt dan de schepping van de mens naar voren halen maar dit heeft niets te maken met de schepping van de hemelen en de aarde want de mens was geschapen erna. Toen Adam alayhi salam werd geschapen toen waren de hemelen en de aarde er al en scheppingen op aarde en toen was de zon er al enz.

    Verder zal het mij een worst wezen wat jij claimt over je account. Je hebt een nieuwe account zoals andere zoals jij, en ik geloof zeer zeker dat al die accounts van 1 of 2 dwaze leugenaars zijn die hier komen met het doel moslims te bedriegen.

    Maar je begraaft je zelf door je gebrek aan kennis zoals je vaker hebt gedaan.
    Yawm al Qiyama begint wanneer alle mensen en djinns gestorven zijn, en het is de dag dat iedereen zijn plaats toegewezen krijgt (hel/paradijs).
    Het staat zelfs bekend als Het Uur.
    Verder word duidelijk aangegeven in de Hadith dat een dag duurt van zonsopgang tot zonsondergang, dus het is zelfs minder dan 24 uur.
    Verder word nogmaals toch echt verteld dat pas op woensdag licht werd gecreerd. Dus al duurt een dag 200 miljard jaar, het zou nooit van maandag over kunnen gaan op dinsdag als je geen licht hebt. De zon zorgt voor de tijden. De 24 uurse dagen die we kennen, de 365dagen voor een jaar. Je hebt er allemaal de Zon voor nodig. Geen sterren betekend geen Tijd.
    Btw. al zou n dag 1.000 of 50.000 of zelf 500.000dagen duren, klopt er nog niks van.
    Een hemel en aarde en alles daartussen in dat geschapen is in 6 dagen, betekend dus ook dat alles even oud zou moeten zijn op 6 dagen verschil.
    Dus de mensheid en de aarde en het universum en de sterren zouden even oud moeten zijn op een verschil van 6dagen, zelfs 6 periodes zou niet kloppen maar er word niet gesproken over 6 periodes.
    Dus heb nog steeds geen antwoord op de vragen, Hoe oud is de aarde volgens de Islam?
    En hoe kom het de volgende dag worden zonder licht(sterren)?
    God is an ever receding pocket of scientific ignorance

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    11
    12-06-2018

    Tijd is relatief
    Iedereen kent de uitdrukking "de tijd vliegt als je lol hebt". Dit komt omdat onze hersenen langzamer werken wanneer we lol hebben, en juist sneller wanneer er gevaar dreigt. Dat beïnvloedt onze perceptie van tijd. Je zou dus kunnen zeggen: tijd hangt van je emoties af. Maar Einstein heeft iets veel belangrijkers ontdekt. Tijd is inderdaad niet absoluut, maar relatief. Dat betekent dat de tijd voor u misschien sneller gaat dan voor mij, maar niet vanwege het feit dat ik geconcentreerd aan het schrijven ben, maar omdat u misschien op zolder zit en ik op de begane grond.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.487
    26-05-2018

    Citaat Geplaatst door falso Bekijk reactie
    Tijd is relatief
    Iedereen kent de uitdrukking "de tijd vliegt als je lol hebt". Dit komt omdat onze hersenen langzamer werken wanneer we lol hebben, en juist sneller wanneer er gevaar dreigt. Dat beïnvloedt onze perceptie van tijd. Je zou dus kunnen zeggen: tijd hangt van je emoties af. Maar Einstein heeft iets veel belangrijkers ontdekt. Tijd is inderdaad niet absoluut, maar relatief. Dat betekent dat de tijd voor u misschien sneller gaat dan voor mij, maar niet vanwege het feit dat ik geconcentreerd aan het schrijven ben, maar omdat u misschien op zolder zit en ik op de begane grond.
    En wat wil je hiermee zeggen? Ik heb letterlijk elke docu van Einstein bekeken ik weet heus wel wat de relativiteitstheorie inhoud.
    Maar ik neem dus aan dat je wilt zeggen dat een dag voor Allah langer zou duren dan voor ons. Dus heeft Allah ook een zon waarbij het speciaal voor hem zonsopgang en zonsondergang word?
    Wat heeft de theorie van relativiteit nou weer te maken met het feit dat je licht nodig hebt voor tijd. Datzelfde artikel dat je zojuist stuurde geeft zelfs aan dat de tijd stil staat in zwarte gaten omdat licht er niet aan kan ontsnappen.
    Dus nogmaals kan het nooit van maandag overgaan naar dinsdag, als licht pas werd gecreeerd op woensdag.
    En heb nogsteeds geen antwoord op de vraag hoe oud de aarde is.
    God is an ever receding pocket of scientific ignorance

  15. #15
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door abus Bekijk reactie
    Yawm al Qiyama begint wanneer alle mensen en djinns gestorven zijn, en het is de dag dat iedereen zijn plaats toegewezen krijgt (hel/paradijs).
    Het staat zelfs bekend als Het Uur.
    Verder word duidelijk aangegeven in de Hadith dat een dag duurt van zonsopgang tot zonsondergang, dus het is zelfs minder dan 24 uur.
    Verder word nogmaals toch echt verteld dat pas op woensdag licht werd gecreerd. Dus al duurt een dag 200 miljard jaar, het zou nooit van maandag over kunnen gaan op dinsdag als je geen licht hebt. De zon zorgt voor de tijden. De 24 uurse dagen die we kennen, de 365dagen voor een jaar. Je hebt er allemaal de Zon voor nodig. Geen sterren betekend geen Tijd.
    Btw. al zou n dag 1.000 of 50.000 of zelf 500.000dagen duren, klopt er nog niks van.
    Een hemel en aarde en alles daartussen in dat geschapen is in 6 dagen, betekend dus ook dat alles even oud zou moeten zijn op 6 dagen verschil.
    Dus de mensheid en de aarde en het universum en de sterren zouden even oud moeten zijn op een verschil van 6dagen, zelfs 6 periodes zou niet kloppen maar er word niet gesproken over 6 periodes.
    Dus heb nog steeds geen antwoord op de vragen, Hoe oud is de aarde volgens de Islam?
    En hoe kom het de volgende dag worden zonder licht(sterren)?
    Ik heb jouw djahl niet nodig, niemand hier die versteld staat van jouw gebakken stof. De overlevering waar jij over spreekt staat in Muslim, waarin staat dat de aarde geschapen werd op zaterdag, de bergen op zondag, de bomen op maandag en het licht pas op woensdag enz. Deze overlevering is bekritiseerd door grotere Hadith geleerden dan Muslim.

    Daarnaast is de eerste dag in de Islam niet zaterdag maar zondag dus dit is sowieso in conflict met die overlevering gezien het wereldwijd in de islamitische wereld is geaccepteerd dat zondag de eerste dag is want het heet niet voor niets op zijn Arabisch de eerste dag.

    Yawm staat niet enkel voor 24 uren zoals wij die hier kennen, dit heb ik aangetoond. En het heeft niet enkel betrekking op de Dag des Oordeels die gelijk staat aan duizenden aardse jaren. Er zijn meer Ayaat die een periode van 1000 jaar Yawm noemen. Galas.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”