1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Ik ben geen shaykha Romais. Voor dergelijke vragen moet je bij mufti Mouwaysie zijn.
    De Almachtige zegt in de koran dat we geschapen zijn om Hem te aanbidden. Klopt dit of niet? Want je bent zo gestudeerd dus basis moet je toch kennen

  2. #17
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    De Almachtige zegt in de koran dat we geschapen zijn om Hem te aanbidden. Klopt dit of niet? Want je bent zo gestudeerd dus basis moet je toch kennen
    Wat is eigenlijk basis? Kun je dat ook hier in het Arabisch in jouw woorden voor mij toelichten aan de hand van de Qur'an en Sunnah?
    Umm Hurairah.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Wat is eigenlijk basis? Kun je dat ook hier in het Arabisch in jouw woorden voor mij toelichten aan de hand van de Qur'an en Sunnah?
    Basis is tawheed. Tawheed komt van muwahida, het eenmaken van iets. Dus het eenmaken van Allah sub7anahu wa ta3ala. Dus Hij is de enige die het recht heeft om aanbeden te worden. Er zijn 3 soorten tawheed al oeloehiyyah, roebubiyah en asmaa wa sifaat. Dit is slechts basiskennis.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    https://youtu.be/2YzO5mopwuI

    Vers 55 en 56. Beluister eens. Er is ook een vertaling in het engels feminist

  5. #20
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Basis is tawheed. Tawheed komt van muwahida, het eenmaken van iets. Dus het eenmaken van Allah sub7anahu wa ta3ala. Dus Hij is de enige die het recht heeft om aanbeden te worden. Er zijn 3 soorten tawheed al oeloehiyyah, roebubiyah en asmaa wa sifaat. Dit is slechts basiskennis.
    Zegt dus iemand die geen woord Arabische kan schrijven. En dan heb jij nog het lef om mijn zus te bekritiseren?

  6. #21
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Vind ik ook fuqaha zeggen je moet met je vrouw leven zoals het normaal is... Want Allah heeft gezegd leeft met hen op een gepaste wijze... Als zij daardoor een afkeer van hem krijgt, tjah dan mag ze gwn scheiden....
    Afkeer krijg ik al bij schimmel voeten...

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Zegt dus iemand die geen woord Arabische kan schrijven. En dan heb jij nog het lef om mijn zus te bekritiseren?
    Waarom zou ik? Ik schrijf het zo dus waar is het probleem?

  8. #23
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Waarom zou ik? Ik schrijf het zo dus waar is het probleem?
    De basis is de Quraan. En die is in het Arabisch sukkel

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Je bedoelt de achterkant, die wordt hier toch vollop gepromoot en bediscussieerd?
    Nee, de andere kant van het verhaal.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  10. #25
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    De man hoort tegen te zeggen:

    انت الشعر وانا القلم

  11. #26
    M.&F.

    Reacties
    3.826
    23-02-2011

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Vind ik ook fuqaha zeggen je moet met je vrouw leven zoals het normaal is... Want Allah heeft gezegd leeft met hen op een gepaste wijze... Als zij daardoor een afkeer van hem krijgt, tjah dan mag ze gwn scheiden....

    Zoals het normaal is, vind ik best vaag. Wat voor de een normaal is, is voor de ander niet per definitie normaal. Ik begrijp jouw punt dat je aangeeft dat vrouwen meer rechten hebben dan vele mannen ze willen laten geloven. Ik ben er ook een enorme voorstander van om vrouwen hierin te onderwijzen, maar niet in vorm van een strijd. Het punt is en blijft, we leven samen met mannen op deze aardbol. We hebben ze op bepaalde vlakken ook nodig want we kunnen veel, op 1 of 2 dingen na.. Daar hebben we mannen voor nodig.

    In ieder geval is het belangrijk om vrouwen te onderwijzen zodat deze vrouwen ook hun kinderen zullen onderwijzen. Hun dochters onderwijzen wat hun rechten en plichten zijn en hun zonen ook. Deze rechten en plichten zijn niet hetzelfde. Er zitten verschillen in.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    De basis is de Quraan. En die is in het Arabisch sukkel
    Is dat echt het probleem? Dat ik het in het nederlands zeg? Is dat nu echt het probleem?

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    De man hoort tegen te zeggen:

    انت الشعر وانا القلم
    Ik ben geen pen. Ben een saif

  14. #29
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Is dat echt het probleem? Dat ik het in het nederlands zeg? Is dat nu echt het probleem?
    Nog een keer!

    Quraan is in het Arabisch. En dat is de basis.

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    1.483
    30-12-2015

    Vergeet niet dat de aanrecht ook rechten heeft over de vrouw