1. #106
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Wie heeft de macht over de Tempelberg?

    Toen Israël in 1967 de oude stad van Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever op Jordanië veroverde, bleef het bestuur van Haram-al Sharif in handen van de Waqf, een congregatie van islamitische geestelijken in Jordanië. Sindsdien houdt Israël controle over de toegang tot de berg; de Waqf bepaalt de regels binnen de Al-Aqsamoskee en de Rotskoepel. Zo mogen niet-moslims Haram-al Sharif wel bezoeken, maar niet in het complex bidden.

    Weinig mensen begrijpen hoe de Waqf precies werkt. De besluitvorming en machtsdynamiek binnen de organisatie is ondoorgrondelijk. De samenwerking tussen Israël en de Waqf, dat zetelt in de Jordaanse hoofdstad Amman, verloopt vaak zeer moeizaam, ook al stellen beide partijen steevast dat zij niets aan de status quo op de Tempelberg willen veranderen.
    https://www.ad.nl/buitenland/waarom-...alem~a5d47127/

  2. #107

  3. #108
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    als je goed de topic leest gaat het over de heilige plaatsen en niet de hele stad al quds,

    de tempelberg zoals jij hebt geleerd op school wordt bestuurd door arabieren, al waqf
    De islam beschouwd de gehele stad Jeruzalem (Al Quds) als een heilige STAD en daarom heet het ook ‘heilige Stad’ en NIET alleen de heilige moskee,.... ou safi...de rest mogen ze houden

  4. #109
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    De islam beschouwd de gehele stad Jeruzalem (Al Quds) als een heilige STAD en daarom heet het ook ‘heilige Stad’ en NIET alleen de heilige moskee,.... ou safi...de rest mogen ze houden
    haha , daar gaat het nu ff niet over,zeg eerlijk je bent high of dronken

  5. #110
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    haha , daar gaat het nu ff niet over,zeg eerlijk je bent high of dronken
    Uitgepraat yekh? Nu zeker weer schelden?

    Hier nog wat bewijzen dat de GEHELE STAD van Jeruzalem als HEILIG wordt beschouwd binnen de islam.
    https://islamqa.info/en/7726
    Onderwijs jezelf!

    Morgen weer vroeg op...je weet wel werken. Jij ook? Of morgen weer de hele dag M.nl?

  6. #111
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Eerst schreef hij alleen “haha”...maar toen hij pijn voelde, vulde hij zijn comment aan en beschuldigde hij mij van High of dronken zijn.

    Yal kedaab yal moefsiedien fil Ard. Jouw tijd komt nog wel.

  7. #112
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Uitgepraat yekh? Nu zeker weer schelden?

    Hier nog wat bewijzen dat de GEHELE STAD van Jeruzalem als HEILIG wordt beschouwd binnen de islam.
    https://islamqa.info/en/7726
    Onderwijs jezelf!

    Morgen weer vroeg op...je weet wel werken. Jij ook? Of morgen weer de hele dag M.nl?
    ja volgens je salafist mohand almunajid, nog ff en ze worden uit oemma getrapt.

    als je echt werkt zeg je dat hier niet, das ook een leugen je werkt niet je zit in de bijstand,

    ik ben opa zoals je vaker zegt, ben met pensioen . als je morgen niet achter je gestolen pc zit, laat je omaatje met me lekker chatten

  8. #113
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Eerst schreef hij alleen “haha”...maar toen hij pijn voelde, vulde hij zijn comment aan en beschuldigde hij mij van High of dronken zijn.

    Yal kedaab yal moefsiedien fil Ard. Jouw tijd komt nog wel.
    mofsidien is meervoud a le7mar, ga eerst arab leren, niet onze mooi taal verkrachten

  9. #114
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    toch ben je iets anders aan het proberen, geef gewoon toe dat je fout zat over het besturen van heilige plaatsen in al quds,

  10. #115
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door HaKeem Bekijk reactie
    haha , daar gaat het nu ff niet over,zeg eerlijk je bent high of dronken
    Dat betekent dat niet het Vaticaan het kleinste staatje ter wereld is maar Al quds. Ben ik gewoon voorgelogen op school.

    Of bedoel je dat al quds gedeeltelijke autonomie heeft zoals de staten in de VS?
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  11. #116
    Verbannen

    Reacties
    4.530
    21-04-2007

    Zoek al waqf op en hou op met mijn reacties te verdraaien separatist