1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    182
    23-02-2005

    Kifash welke cafe is dagelijks open tot 03.00?? dit zijn wel heel duistere zaakjes
    Mister Positivo

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    1.317
    29-01-2009

    Vraag me af of hij het zou accepteren als jij 's avonds de hort op zou gaan met je vriendinnen. Zijn gedrag wordt opzij geschoven omdat het een voorhuwelijkse gewoonte is. Hij is echt niet qiyaam al layl te doen en geroddel in die hasj zalen is gewoon niet goed te praten. Ik zou denken: ja, het is mijn fout dat ik ingestemd heb om zo'n man te huwen, maar daarmee is zijn zondig gedrag niet goed gepraat. Ja, ik was naief om te denken dat hij zou veranderen als we eenmaal zouden samenleven, maar hij heeft geen verbetering laten zien. Is dit een praktiserende man, is hij in islamitische opzichte goed voor mij? Zie ik hem als vader van onze kinderen? Neem dat allemaal in overweging, betrek zijn familie hierin. Zoek bemiddeling. Want je wilt niet over 5 jaar met kids nog steeds in dezelfde situatie zitten.

  3. #18
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Citaat Geplaatst door Groene_Kreeft Bekijk reactie
    Vraag me af of hij het zou accepteren als jij 's avonds de hort op zou gaan met je vriendinnen. Zijn gedrag wordt opzij geschoven omdat het een voorhuwelijkse gewoonte is. Hij is echt niet qiyaam al layl te doen en geroddel in die hasj zalen is gewoon niet goed te praten. Ik zou denken: ja, het is mijn fout dat ik ingestemd heb om zo'n man te huwen, maar daarmee is zijn zondig gedrag niet goed gepraat. Ja, ik was naief om te denken dat hij zou veranderen als we eenmaal zouden samenleven, maar hij heeft geen verbetering laten zien. Is dit een praktiserende man, is hij in islamitische opzichte goed voor mij? Zie ik hem als vader van onze kinderen? Neem dat allemaal in overweging, betrek zijn familie hierin. Zoek bemiddeling. Want je wilt niet over 5 jaar met kids nog steeds in dezelfde situatie zitten.
    Dankkrwel voor je advies!!
    Ik zal er zeker wat mee dorn, ik wacht het nog even af voor ik de fam inshakel

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    182
    23-02-2005

    est jezelf, Allah zegt: "En goede vrouwen zijn er voor goede mannen, en goede mannen zijn er voor goede vrouwen" [al-Noor 24:26] Hoe heb jij tot nu toe je vrouw behandelt?Wist je dat Allah elke traan telt die zij heeft gelaten?Jij bent een man,jij bent verantwoordelijk over haar en je kinderen.Zoals een herder verantwoordelijk voor zijn schapen is,zo zul jij over hen beide moeten waken.De Wolf is de shaytan.Dus pas op voor hem. Ruzie met elkaar maken Jullie zullen vast ruzie maken om de kleinste dingen,weet dat het begint met een kleine zonde,en dan wordt het een domino, dan beginnen de steentjes te vallen,zonde na zonde na zonde na zonde,tot de bestraffing zal vallen.Is het waard? Soms ben jij ergens niet mee eens, en je wilt je vrouw het zwijgen opleggen of haar laten zien dat jij GELIJK hebt en zij ONGELIJK, zal ik je zeggen wat Allah zegt? “…En wanneer julie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft.” (4:19) Tawakkoel Allah Beste man,tawakkoel Allah,vetrouw Allah dat Hij weet wat Hij doet, en vertrouw je vrouw,een relatie zonder vertrouwen leid alleen naar het haram,en het haram leid naar de Hel. Jij dient 100% te vertrouwen op Allah,en wanneer je vrouw jou iets verteld of zegt,vertrouw erop,en laat het aan Allah over.Wanneer zij tegen jou zou liegen dan zal zij er verantwoording voor moeten afleggen op de Dag des Oordeels,wanneer jij tekeer gaat zal jij tot de verliezers behoren. Je vrouw uitschelden Weet dat Allah het HAAT als je iemand uitscheld,laat staan je eigen vrouw, jou vrouw is net als je moeder , scheld jij je moeder uit?De Profeet Mohammed heeft ons opgedragen om de vrouw GOED te behandelen. En wanneer jij haar uitscheld zal al het kwade wat uit je mond komt jou op een dag omringen,net als een groep wolven.Hoe kwaad je ook bent, zoek hulp bij Allah,en scheld niet.Jou goede daden nemen namelijk af,het is een zonde. Goedmaken omwille van Allah Wanneer er irritaties ontstaan,vraag Allah om hulp,wanneer je problemen heeft,los het op,en doe het goede,want weet dat Allah jullie beiden beproeft ,het is een test, wanneer je het goed doorstaat zal Allah jullie belonen. Kijk wat Hij zegt: “Wie goed doet, man of vrouw, en hij gelooft: Voorwaar, aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste van wat zij plachten te doen.” (Soerah An Nahl: 97) Ruzie met de schoonfamilie,en je verbied haar Beste man,de schoonfamilie is familie,wanneer jij dit haar verbied of jij de contact verbreekt is er kans dat je vervloekt kunt worden. Allah heeft de Wet zo bepaald dat je de familie banden NIET mag verbreken anders zal Hij de band met JOU verbreken. "Het kan zijn dat als jullie je afwenden, jullie verderf zaaien op de aarde en jullie familiebetrekkingen verbreken. Zij zijn degenen die Allah vervloekt heeft en die Hij doof heeft gemaakt en hun ogen heeft verblind." (Mohammed:23-24 Dus laat haar de familie opzoeken,ookal heb jij er afkeer van, en jij hoeft geen beste vriendjes te worden,maar toon berouw aan Allah en zoek hulp bij Hem.En gun haar het recht. Je kinderen verwaarlozen Beste man,voed je kinderen op volgens de Wet van Allah,weet dat Hij er afkeer van heeft wanneer jij je eigen kinderen slecht behandelt. Wanneer jij liever je met andere dingen bezig houdt en je eigen kinderen verwaarloosd,pleeg je onrecht en er staat een zware bestraffing op.Jij bent verantwoordelijk voor ze,je kinderen zijn een Geschenk van Allah wanneer jij ze verwaarloosd en alles aan de vrouw overlaat zul je bestraft worden behalve als je NU berouw toont en Allah jou vergeeft. Overspel plegen,vreemd gaan Weet dat Allah alles weet,wanneer jij je vrouw bedriegt zal je op een dag jezelf aantreffen.De Waarheid komt namelijk altijd naar boven.En je pleegt zeker een zonde waarvan je hele leven spijt zult krijgen.je vrouw is een Geschenk van Allah.Zou jij een Geschenk van Allah inruilen voor een Geschenk van de Duivel?Toon berouw aan Allah wanneer je dit doet of deed en keer terug op Zijn Pad en heb je vrouw lief Tenslotte Tenslotte beste man, op een dag zul jij terug keren naar Allah en dan zal Hij jou precies vertellen wat je deed,en dan zul je of beloond worden of gestraft worden,toon berouw aan Allah mocht jij je vrouw slecht hebben behandelt en bied je excuus aan haar aan OMWILLE van Allah.Denk na,hoelang heb jij nog te leven?Mischien nog 30jr? Mischien nog 40jr?Of minder?De tijd tikt,en jou vrouw en jou kinderen zullen op de Dag des Oordeels jou NIETS baten,maar de daden die je hebt gepleegt wel. Moge Allah jullie allemaal Leiden en Verzoenen en het Beste geven amin
    Mister Positivo

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Salaam akaykum

    Lamis heftig en moedig jou verhaal subhana'Allah

    ts
    Ik zou proberen op een motiverende manier praten met jou man .
    Bv spoor hem aan om te minderen omdat het indd tijd verlies is hangen in cafe subhanaAllah.
    Sterkte

    fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  6. #21
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam akaykum

    Lamis heftig en moedig jou verhaal subhana'Allah

    ts
    Ik zou proberen op een motiverende manier praten met jou man .
    Bv spoor hem aan om te minderen omdat het indd tijd verlies is hangen in cafe subhanaAllah.
    Sterkte

    Salam,

    Jaa dat heb ik aangegeven, maar hij geeft aan dat ik hem ook tijd moet gunnen om te ontspannen en dat hij niks verkeerds doet

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Salam,

    Jaa dat heb ik aangegeven, maar hij geeft aan dat ik hem ook tijd moet gunnen om te ontspannen en dat hij niks verkeerds doet
    ontspannen in cafe, kan ook thuis met zijn vrouw filmpje kijken of samen iets leuks doen snap zulke mannen echt niet. moeilijk meid, hoop dat die het doorkrijgt.

  8. #23
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    ontspannen in cafe, kan ook thuis met zijn vrouw filmpje kijken of samen iets leuks doen snap zulke mannen echt niet. moeilijk meid, hoop dat die het doorkrijgt.

    Dat gebeurt ook wel, alleen erna... wanneer ik ga slapen, gaat hij de deur uit, met als reden: ik ga even weg en je gaat toch slapen

  9. #24
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Jst_s Bekijk reactie
    Dan komt de vraag: Zou jij een man accepteren die frequent koffieshops bezoekt? Ik weet niet wat vrouwen denken dat als ze eenmaal trouwen dat het allemaal anders is. Wake up!

    Als ik persoonlijk zelf voor heb gekozen om met zo'n vent te trouwen dan zou ik echt niet aan z'n kop zeuren. Sorry, maar hij ziet toch zelf wel dat jij alleen thuis bent. Je gaat toch niet je eigen man vragen om je te vergezellen? Ewa mlih! En met zeuren of ruzie maken maak je het alleen maar erger want hij blijft dan juist zijn ding doen. Ts, zou juist gewoon haar eigen dingenen moeten doen en minder bellen.
    Ja inderdaad. Ze wist het van tevoren. Vind dat wel echt een afknapper. Je moet dan niet verwachten dat hij na de bruiloft ineens niet meer gaat.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  10. #25
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Dat gebeurt ook wel, alleen erna... wanneer ik ga slapen, gaat hij de deur uit, met als reden: ik ga even weg en je gaat toch slapen
    En dit gewoon bijna elke dag? Hij hoort sws niet naar cafe te gaan wat kun je daar doen? Heb altijd t idee dat daar nietsnutten komen om te roken en blowen.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Het is zeker niet normaal. Het enige wat je kan doen is rustig met hem blijven praten dat jij daar last van hebt. Het is nu zo een gewoonte geworden dat hij niet zo makkelijk gaat stoppen ermee. Ik denk dat je gewoon ermee moet leren leven tot hij het zelf inzit waar hij mee bezig is.

    Probeer ook achter te komen of hij ook echt naar de cafe gaat om gezellig met zijn vrienden te zijn. Hij zegt wel café...maar het kan ook makkelijk iets anders zijn. Wat ik wel weet van sommigen in de directe omgeving is dat ze dealen en ook zo laat thuis komen. De eerste aanwijzing is veel contant geld hebben.

  12. #27
    Alhamdulillah♡

    Reacties
    646
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam akaykum

    Lamis heftig en moedig jou verhaal subhana'Allah

    ts
    Ik zou proberen op een motiverende manier praten met jou man .
    Bv spoor hem aan om te minderen omdat het indd tijd verlies is hangen in cafe subhanaAllah.
    Sterkte

    fi amaani Allah
    Dankjewel. Onze moeders hebben echt veel sbar vergeleken met ons. Wat ik heb gezegd is slechts maar een ding van de velen wat er vooral aan het begin speelde. Uiteindelijk is het allemaal hamdoelilah goedgekomen maar duurde jaren.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Dat gebeurt ook wel, alleen erna... wanneer ik ga slapen, gaat hij de deur uit, met als reden: ik ga even weg en je gaat toch slapen
    ihahaha mlih mlih

  14. #29
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    Jantje gaat vreemd. Toen hij naar huis wilde pakte hij een krijt en deed dat over zijn gezicht en handen.
    Thuis aangekomen,

    Waar was je de hele nacht?

    hij: -Ik ging een beetje vreemd.
    zij:- leugenaar, je bent de hele nacht met vrienden wezen biljarten..

    terug naar jouw verhaal...

    Wat zit je precies dwars??

    Uit je tekst lijkt alsof het enige probleem is, dat hij je niet gehoorzaamt..

    Er zijn genoeg mensen die in de nacht werken.

    ''je zegt op zich geen probleem, maar toch liever tv kijken''..dit geldt misschien voor jou, voor hem blijkbaar niet..
    Thuis is er blijkbaar niets interessants te beleven, waardoor hij naar buiten gaat..

    ''je hebt gepraat, ruzie gemaakt, genegeerd''...
    Blijkbaar heeft dit niet gewerkt, had ik ook niet anders verwacht.. Deze dingen zorgen juist ervoor dat hij vaker en langer wegblijft..

    Besef dit goed..hem kan je niet veranderen, jezelf kan je wel veranderen..

    ben je misschien een strijd aangegaan met vrouw x die vertelt dat haar man alles doet waar ze om vraagt??
    Doet het een inbreuk op je ego, dat hij jou niet gehoorzaamt??

    Neem af en toe vrij..vraag hem om mee te gaan..dan kan jij het plezier van hem ook ervaren..als het goed is, zal hij niet toestaan dat je meegaat..dan zal hij een bepaalde vorm van pijn voelen..
    dan zeg je dat je die pijn elke dag voelt..

    probeer niet met ''jij'' te praten..komt beschuldigend over..dat zal de kloof alleen maar vergroten..

    ''ik ben te lang alleen thuis''..
    ''ik ben bang''
    ''ik schrik van elk geluid dat ik hoor''

    En niet: waarom laat JIJ mij alleen thuis..
    Door JOU ben ik bang..

    Vermijd dus ''jij''..Als je hem erbij wil betrekken..gebruik dan we..

    Zullen we morgen samen de boodschappen doen..
    Zullen morgen eventjes samen wandelen..

    Genoeg tips

    Succes

    Enige zinnige reactie in deze topic
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Lamiss_ Bekijk reactie
    Dankjewel. Onze moeders hebben echt veel sbar vergeleken met ons. Wat ik heb gezegd is slechts maar een ding van de velen wat er vooral aan het begin speelde. Uiteindelijk is het allemaal hamdoelilah goedgekomen maar duurde jaren.
    Allahi galihalna onze moeders zwz bikkels TbarkeAllah.
    Jaah man ,Alhamdoulillah ..geduld inderdaad en handelen met wijsheid.
    Allahi hfad djamee3 almouslimien allahouma ameen.

    fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾