1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.821
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    VAE: Blinde Marokkaanse vrouw verzekert eindelijk burgerschap voor haar zoon

    De vrouw en haar zoontje waren door haar (inmiddels ex-)man verlaten.



    Sameera Al Zaher, een 35-jarige blinde Marokkaanse vrouw die al 15 jaar in de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) woont, heeft negen jaar moeten vechten om burgerschap te verkrijgen voor haar zoontje die door zijn vader werd verlaten.

    En dat is nu gelukt dankzij de kroonprins van Ajman, één van de zeven emiraten waaruit de Verenigde Arabische Emiraten bestaat, die tussenbeide kwam om Sameera te helpen. Haar zoon kreeg eindelijk een Marokkaans paspoort, aldus The National, een lokale online krant.

    In 2007 trouwde Sameera Al Zaher met een Egyptische man die ze ontmoette in de Verenigde Arabische Emiraten en zij kreeg hun zoon in februari 2008. Haar man is na de geboorte van hun zoon zijn vaderlijke plichten niet nagekomen en verliet hen beide, ook liet hij zijn zoon achter zonder een geboortecertificaat.

    'Ik was in die tijd aan het werk en kon mijn zoon en mijzelf onderhouden, maar ik kon geen officiële documenten voor hem krijgen, hoewel ik alle mogelijke manieren had geprobeerd, maar ik was niet succesvol, daarom kon hij niet naar school", zei Al Zaher , die privé-leerkrachten voor haar zoon had ingehuurd om ervoor te zorgen dat hij toch onderwijs kreeg.

    Met de hulp van haar vrienden en donateurs die hebben ingestemd met het betalen van haar huur- en maandelijkse facturen, slaagde de Marokkaanse erin om zekerheid te creëren.

    Tijdens de strijd die negen jaar duurde, probeerde Al Zaher voortdurend een paspoort te krijgen voor haar zoon, zodat hij legaal in de VAE kan leven en naar school kan gaan.

    In 2015 heeft zij contact opgenomen met het kantoor van de kroonprins van Ajman, die voor de noodzakelijke documenten heeft gezorgd. Sheikh Ammar nam ook de studies van de jongen voor zijn rekening en heeft hem ingeschreven in een privé-school genaamd 'Al Hikma'.

    "Moge God hem zegenen, de kroonprins luisterde naar mijn verhaal en beloofde me dat mijn probleem zou worden opgelost, " zei ze.

    Photocredit: The National

  2. #2
    life is beatifull

    Reacties
    863
    11-02-2005

    Zo kan het ook Meneer M6!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    Hoe kom je bij m6 .. hahaha damn

  4. #4
    life is beatifull

    Reacties
    863
    11-02-2005

    Hoe kom je bij m6 .. hahaha damn
    Sameera Al Zaher, een 35-jarige blinde Marokkaanse vrouw

    Omdat ze Marokkaans is en dus onder de Marokkaanse wet valt slimmerik!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    Nee haar zoon is Egyptisch .. en ze woont in VAE ... en het kind is ook daar geboren ... slimmerik ... nogmaals hoe kom je bij mo6 ...

  6. #6
    life is beatifull

    Reacties
    863
    11-02-2005

    Nee haar zoon is Egyptisch .. en ze woont in VAE ... en het kind is ook daar geboren ... slimmerik ... nogmaals hoe kom je bij mo6 ...
    Al is haar zoon Egyptisch en daar geboren zijn moeder is Marokkaans en blijft Marokkaans tot ze dood gaat. Dus met andere woorden ze zou in eerste instantie aan moeten kloppen bij de Marokkaanse overheid gezien haar man ervandoor is gegaan. Dus in dit geval zou M6 hier iets in kunnen beteken vandaar...

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Egyptenaren zijn de negers van de arabische wereld wie dat nog niet wist

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    Egyptenaren zijn de negers van de arabische wereld wie dat nog niet wist
    Ze eten veel al foul

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Ze eten veel al foul
    Ik heb altijd gezegd van ruilen komt huilen

    Wie niet wil begrijpen komt er vanzelf achter

  10. #10
    prrrt.

    Reacties
    1.145
    05-12-2014

    Citaat Geplaatst door mysterieman Bekijk reactie
    Al is haar zoon Egyptisch en daar geboren zijn moeder is Marokkaans en blijft Marokkaans tot ze dood gaat. Dus met andere woorden ze zou in eerste instantie aan moeten kloppen bij de Marokkaanse overheid gezien haar man ervandoor is gegaan. Dus in dit geval zou M6 hier iets in kunnen beteken vandaar...
    wat een bullshit. het gaat altijd via de vader. als je halfbloedje bent wordt je automatisch gecategoriseerd naar de afkomst van je vader.

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door ghaisai1200 Bekijk reactie
    ".... haar man is de echtelijke verplichtingen niet nagekomen en heeft haar verlaten..."

    Dit gebeurt toch heel veel in Moslimlanden. Het is een echt mannengeloof, mannen kunnen doen wat ze willen, met een religieus wetje op zak dat ze van een vrouw mogen weggaan en compleet aan haar lot overlaten als zij hem niet meer "behaagt"

    Ja, die mohammed heeft het wel eenzijdig voor elkaar gekregen.....
    hey let op volgens de bijbel mag jij als vrouw niet communiceren.
    Oh ja je dient ook je hoofd kaal te scheren.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    Amir van VAE ken tegenwoordig dus Marokkaanse paspoorten uitdelen ... gaap