1. #31
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door Najib26
    Ik wil met een meisje van 17 jaar trouwen. Dan kan ik haar opvoeden. Verschil van 12 jaar dus.


    Grapje
    hou het wel effe netjes he Najib alleen vanaf 18 jaar...

    Misschien is ze al opgevoed en kan ze jou nog wat leren...

  2. #32
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door MetalsaLadY


    Selaam 'aleikOum,

    Ik zelf vind 5 jaar verschil maar Ghayr. Hoger dan dat kan ook

    Wa Selaam 'aleikOum
    Aleykum Salaam

    is ook mooi..

    @ noumidia1980 heel netjes

    @ NisreN Inshallah zul je hem vinden...binnen die leeftijdsgrens..

    Thallah

  3. #33
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door nadorhalfbloed
    Ja inderdaad, mektab is mektab. Ik moet zeggen dat mijn ouders het er in het begin heel erg moeilijk mee hadden, ze vonden het leeftijdsverschil te groot. Maar nu ze mijn aanstaande beter kennen en zien dat we gelukkig zijn met zn tweetjes vinden ze het goed. Maar ze hebben het constant tegen me gezegd, waarom zo iemand die zo oud is, je kunt toch ook iemand krijgen die jonger is?? Mijn antwoord was dan altijd: Het is mektoeb, Het is nou eenmaal zo, en mijn aanstaande is alhamdulilah een zeer goede praktiserende moslim en dat is voor mij duizendmaal belangrijker als leeftijd. Leeftijd is nooit een belemmering geweest voor ons. we kunnen het hamdulilah heel goed met elkaar vinden...

    Van mijn omgeving is de reactie wisselend. Mijn marokkaanse familie in marokko zegt dat het een mooie leeftijd is, zodat je tenminste een volwassen iemand hebt. En mijn nederlandse familie (heb namelijk een nederlandse moeder) reageert vooralsnog normaal, maar ja allahoe a3lam wat ze achter mijn rug zeggen. Mijn collega's op het werk vinden het absoluut geen probleem, ze zijn heel erg blij voor me, en er zijn meerdere meiden daar die een leeftijdsverschil van meerdere jaren hebben met hun partner dus dat scheelt ! En mijn schoonouders schelen ook 10 jaar dus dat is heel toevallig.

    Maar hamdulilah ik moet zeggen dat ik zeer blij ben dat mn ouders het toch hebben geaccepteerd.

    En over ongeveer 3 weekjes gaan we trouwen. Ya rabbi schenk ons een gezegend huwelijk, en voor alle moslims insha allah.... Amien

    Wa salaam alikoum, sorry voor mn lange verhaaltje
    Allahoema Ameen

    haha zeker een lang verhaaltje maar wel leuk hoor

    Ouders weten natuurlijk ook nog niet wat voor bedoelingen iemand met hun dochter heeft... maar ja dit weten ze ook niet als er een jongen van 22 je hand komt vragen..dus het zegt niks...

    Alhamdoulilah dat iedereen een beetje normaal reageert... wat is nu 10 jaar...
    als hij 60 is ben jij 50 prima toch...!

    Asalaam Aleykum

  4. #34
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door Miss_Magrebia
    bij ons zit er 3 jaar tussen....

    Het maximale verschil? is er niet... liefde/geluk is niet gebonden aan het verschil in leeftijd..

  5. #35
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door Haniefa
    Heb nog geen trouwplannen. Hij is me de hand komen vragen, en moet nog een bevestigend antwoord krijgen inchallah.
    Heb toch nog m'n twijfels, terwijl ik heeeeeeeeeeeeeel graag wil trouwen
    Spannend..!

    Doe salat el istikhara Inshallah...

  6. #36
    Oprecht

    Reacties
    962
    16-02-2004

    Als je volwassen bent en hij ook dan maakt het niet uit als er een verschil van 8,9 of 10 jaar in zit ja tog

  7. #37
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door bentayeb_beauty
    Als je volwassen bent en hij ook dan maakt het niet uit als er een verschil van 8,9 of 10 jaar in zit ja tog
    je hebt helemaal gelijk (vind ik) vanaf 18 maakt het niet meer uit...

    tenzij iemand zelf heel kinderlijk is dan niet....


  8. #38
    Oprecht

    Reacties
    962
    16-02-2004

    Citaat Geplaatst door lilmizz
    je hebt helemaal gelijk (vind ik) vanaf 18 maakt het niet meer uit...

    tenzij iemand zelf heel kinderlijk is dan niet....


    Nee precies, want je hebt sommige meiden zijn nog zo jong en trouwen met iemand die veel oouder dan hen is bijv. een leeftijdsverschil van 8 jaar dat vind ik weer te.

  9. #39
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door bentayeb_beauty
    Nee precies, want je hebt sommige meiden zijn nog zo jong en trouwen met iemand die veel oouder dan hen is bijv. een leeftijdsverschil van 8 jaar dat vind ik weer te.
    klopt..en sommige meiden zijn juist heel volwassen en staan met beiden benen op de grond..dus het ligt er maar net aan inderdaad...

  10. #40
    Oprecht

    Reacties
    962
    16-02-2004

    Citaat Geplaatst door lilmizz
    klopt..en sommige meiden zijn juist heel volwassen en staan met beiden benen op de grond..dus het ligt er maar net aan inderdaad...


    Precies vind ik ook ben het met je eens

  11. #41
    ....

    Reacties
    1.179
    05-10-2003

    Mijn verloofde en ik schelen 6 jaar.

    Ik wens iedereen die gaat trouwen of getrouwd is een gezegend huwelijk met vol geluk, liefde, gezondheid en verstandhouding!!
    De taak om over mensen te oordelen is ALLEEN aan Allah toebesteed en niet aan ons leken.

    "Geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg, zoals de bladeren van een boom."

  12. #42
    Bijna Lid

    Reacties
    28.290
    13-03-2005

    men ex was 9 jaar ouder dan mij en eerlijk gezegd was dat juist een van de redenen dat het uit is gegaan.....je hebt andere doelen in je leven en als de een dat al heeft geahd en de ander moet nog..tjah dan loopt het niet zo....ik hou het voortaan bij jongens die meer van men leeftijd zijn...ik ben 22 dus max 26

  13. #43
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door Kaatje
    Mijn verloofde en ik schelen 6 jaar.

    Ik wens iedereen die gaat trouwen of getrouwd is een gezegend huwelijk met vol geluk, liefde, gezondheid en verstandhouding!!
    netjes

    ja dat wens ik ook iedereen toe Inshallah..

    bentayeb_beauty

  14. #44
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door Zina-Sabrina
    by ons zit er jaar tussen
    Maar leeftijd maakt niks uit...
    en hoe oud zijn wij...?

  15. #45
    bijna afgekicked

    Reacties
    4.580
    25-06-2004

    Citaat Geplaatst door Nysha
    men ex was 9 jaar ouder dan mij en eerlijk gezegd was dat juist een van de redenen dat het uit is gegaan.....je hebt andere doelen in je leven en als de een dat al heeft geahd en de ander moet nog..tjah dan loopt het niet zo....ik hou het voortaan bij jongens die meer van men leeftijd zijn...ik ben 22 dus max 26
    ja het kan ook mislopen inderdaad als je beiden andere doelen hebt..of als 1 zich veel jonger gedraagt dan de ander...