1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    7
    08-08-2017

    Ameen. Barak Allah Feek. Ik heb het al eerder geprobeerd via een moskee hier in de buurt maar hij wil niet mee gaan. Zegt dat hij niet wil dat anderen zich met ons huwelijk bemoeien. Ik voel soms dat hij gebruik maakt van het feit dat ik bekeerling ben en denkt alles maar te kunnen maken. Een vriendin van mij wil met een vriend van hem trouwen en dan zegt ie dat zijn vriend wel heel netjes met haar moet zijn aangezien ze Marokkaanse is en een grote familie heeft.

  2. #17
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Misschien kun je nu ook even beter alleen advies inwinnen bij een geleerde met de info die je hebt.

    Tracht te doen wat mogelijk is zonder je kindjes onrecht aan te doen, vraag advies aan geleerden, bid istikhara doe dua en leg je vertrouwen in Allahswt.

    Insha Allah zal hij tot inkeer komen en indien hij een plan heeft dat jou en je kinderen schaadt dan zal Allah swt hem uit jouw buurt houden...

    Want zo werkt dat. Alles is Gair Insha Allah.

  3. #18
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door AishaAmsterdam Bekijk reactie
    Ameen. Barak Allah Feek. Ik heb het al eerder geprobeerd via een moskee hier in de buurt maar hij wil niet mee gaan. Zegt dat hij niet wil dat anderen zich met ons huwelijk bemoeien. Ik voel soms dat hij gebruik maakt van het feit dat ik bekeerling ben en denkt alles maar te kunnen maken. Een vriendin van mij wil met een vriend van hem trouwen en dan zegt ie dat zijn vriend wel heel netjes met haar moet zijn aangezien ze Marokkaanse is en een grote familie heeft.
    Daarom heeft een vrouw bescherming nodig. Een vrouw staat sterker met mannen/familie achter zich. Jammer dat er mensen zijn die misbruik maken van een verzwakte positie (in hun ogen niet in Allah's aanzien)

    De mens is helaas niet rechtvaardig en waar er een deur tot misbruik zou kunnen zijn, zou een gelovige deze sluiten.

    Ik kan me niet indenken dat ik op de zwakte van een ander een plan maak of daar misbruik van maak. Waar is de Taqwa en vrees voor Allah swt?

    Onbegrijpelijk, maar velen die zich zo schaamteloos opstellen helaas maar weet Allah swt Ziet alles en elke stap elke daad elk woord wordt genoteerd

    Insha Allah zal het onrecht van de onrechtvaardigen terug in hun schoten worden geworpen of komen zij tot inkeer.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    59
    12-12-2016

    zowiezo is jouw kwestie te groot voor de onbenullige leden van m.nl
    Daarnaast heeft geen enkel advies die jij krijgt geen nut.
    Jij bent namelijk niet degene die advies moet krijgen.
    Het is jouw man die advies moet krijgen en IETS MEE MOET DOEN.
    Jouw man staat dan ook uiteraard niet open voor advies want hij weet dondersgoed dat hij fucking zwaar FOUT bezig is.
    Niet voor niks geeft hij aan dat anderen zich niet hoeven te bemoeien met het huwelijk, duh, ik zou ook hetzelfde zeggen als ik mijn vrouw zoiets onmenselijks vraag.
    En ik herhaal dat jouw kwestie te groot is voor ons.
    Ik wens jou veel sterkte.
    Voorgoed afgekickt.......!!!!!

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2
    23-10-2017

    Salaam zuster. Is er in sha Allah al een oplossing ? Zo niet pm mij aub wasalaama

  6. #21
    In love

    Reacties
    3.252
    21-12-2004

    Ga aub advies vragen aan geleerde.tfoe sommige reacties hier !

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1
    09-01-2018

    Salaam alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu, In een Hadith van 'Abdullaah bin 'Umar wordt vermeld dat de geliefde Profeet Mohammed saw heeft gezegd:

    De Boodschapper van Allah Subhan'Allah wa ta'Allah heeft gezegd: 'Een ieder van jullie is een herder en een ieder van jullie is verantwoordelijk (voor zijn kudde). Dus de leider is een herder en hij is verantwoordelijk, en de man is de herder van zijn familie en hij is verantwoordelijk, en de dienaar is de herder van de rijkdom van zijn eigenaar en hij is verantwoordelijk. Een ieder van jullie is een herder, en een ieder van jullie is verantwoordelijk (voor zijn kudde).'

    Als één van de ouders de verantwoordelijkheid verwaarloost, dan zal één kant gebrekkig worden, behalve voor wat Allah wil.

    Het is niet aan mij om te oordelen, dat laat ik over aan Allah Subhana wa ta'Allah. Ik wil slechts vanuit mijn nederige positie raad schenken.
    Je kinderen zijn jouw kudde, bescherm ze zoals Allah Subhana wa ta'Allah Zijn kudde beschermt. Kinderen verdienen ouders die hun beschermen, waar ze zich veilig voelen, waar ze steun en liefde vinden. Als er één in gebreke blijft dan moet de ander tenminste de kinderen dat veilige gevoel geven.
    Je mag nooit je man boven de liefde van je kinderen zetten. En een man mag dit niet vragen aan een moeder van haar kinderen. Iedereen is hierin gelijkwaardig.
    Vertrouw op Allah Subhana wa ta'Allah en bescherm jouw kudde, jouw kinderen.

    Moge Allah Subhana wa ta'Allah mij vergeven voor elk woord wat ik verkeerd heb gezegd.
    Moge Allah Subhana wa ta'Allah jou en je kinderen beschermen tegen de was was van Sjaitaan, boze ogen en boze tongen en moge Hij jou wijsheid en taqwa schenken.

    Allah Hafiez

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    62
    26-01-2015

    Je komt uit amsterdam? Zuster vraag de imam alamrani te bemiddelen tussen jullie of een ander imam
    Moge Allah ons leiden tot het goede

  9. #24
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door AishaAmsterdam Bekijk reactie
    Ameen, Barak Allah Feek oghti, ik zal even kijken. Het is altijd inderdaad beter een onpartijdig iemand erbij te betrekken. Ya Rabb geef ons een uitweg uit deze moeilijke situatie. Ameen
    Ik zal je mee nemen in mijn dua's oukhti.
    Allah swt belast zijn dienaren niet boven hun vermogen


    Heb sabr, overal zit goed heid (wijsheid) achter. Dit zijn allemaal beproevingen fi dounya. La 7awla wala qawata illa billah

    Kheir inchaAllah
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #25
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ameen op alle ad3ya
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #26
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door zsreps Bekijk reactie
    Salaam alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu, In een Hadith van 'Abdullaah bin 'Umar wordt vermeld dat de geliefde Profeet Mohammed saw heeft gezegd:

    De Boodschapper van Allah Subhan'Allah wa ta'Allah heeft gezegd: 'Een ieder van jullie is een herder en een ieder van jullie is verantwoordelijk (voor zijn kudde). Dus de leider is een herder en hij is verantwoordelijk, en de man is de herder van zijn familie en hij is verantwoordelijk, en de dienaar is de herder van de rijkdom van zijn eigenaar en hij is verantwoordelijk. Een ieder van jullie is een herder, en een ieder van jullie is verantwoordelijk (voor zijn kudde).'

    Als één van de ouders de verantwoordelijkheid verwaarloost, dan zal één kant gebrekkig worden, behalve voor wat Allah wil.

    Het is niet aan mij om te oordelen, dat laat ik over aan Allah Subhana wa ta'Allah. Ik wil slechts vanuit mijn nederige positie raad schenken.
    Je kinderen zijn jouw kudde, bescherm ze zoals Allah Subhana wa ta'Allah Zijn kudde beschermt. Kinderen verdienen ouders die hun beschermen, waar ze zich veilig voelen, waar ze steun en liefde vinden. Als er één in gebreke blijft dan moet de ander tenminste de kinderen dat veilige gevoel geven.
    Je mag nooit je man boven de liefde van je kinderen zetten. En een man mag dit niet vragen aan een moeder van haar kinderen. Iedereen is hierin gelijkwaardig.
    Vertrouw op Allah Subhana wa ta'Allah en bescherm jouw kudde, jouw kinderen.

    Moge Allah Subhana wa ta'Allah mij vergeven voor elk woord wat ik verkeerd heb gezegd.
    Moge Allah Subhana wa ta'Allah jou en je kinderen beschermen tegen de was was van Sjaitaan, boze ogen en boze tongen en moge Hij jou wijsheid en taqwa schenken.

    Allah Hafiez

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    ❤ Allahoma baarik
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    Dat heb je met die egyptenaren ze hebben vaak van dit soort smerige streken. Knoop dit in je oren: laat je kinderen nooit vallen aan hem zul je nooit wat hebben.lijkt mij een duidelijke zaak dit

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Er was hier een marokkaanse meid die met een egyptenaar is/was getrouwd en vol lof over egypetaneren kwam trollen en marokkaanse mannen neerhaalde ...ik vraag me af waar ze nu is
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door AishaAmsterdam Bekijk reactie
    Je hebt gelijk. Het is zo laag dat hij me nu op deze manier voor het blok zet na een huwelijk van zes jaar samen. Hij heeft zelf gekozen voor een vrouw met kinderen.

    '

    Islam gaat voor en jouw plicht is om een goeie moeder te zijn en islam te onderwijzen aan je kinderen. Stel je voor dat je aan ALLAH moet uitleggen over je kinderen.
    Stel je voor als je kinderen iets ouder zijn en ze gaan zeggen mijn moeder heeft me in de steek gelaten. Dat gaan je kinderen nooit vergeten. Wat voor moeder denk je dan dat je dan bent ? stel vraag aan jezelf.
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    571
    12-04-2011

    Ik begrijp het probleem echt niet want er is geen probleem. Voordat ie klaar was met zijn zin had ik zijn teringkop bij het grofvuil gezet.
    Er komt een punt in je leven dat je je realiseert;
    Wie belangrijk is, wie nooit belangrijk was, wie niet meer belangrijk is en wie nooit belangrijk zal zijn. Maak je geen zorgen om mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet hebben gered in jouw toekomst.