1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.337
    26-02-2016

    Extreme vermoeidheidsklachten

    Salaam mensen,

    Heeft er iemand (ooit last gehad van) extreme vermoeidheidsklachten?
    Daar kamp ik nu een poosje mee en vind het enorm vervelend.
    Ik was altijd erg actief en energiek. Aan een paar uurtjes slaap had ik voldoende, maar nu ben ik niet vooruit te branden.

    Iemand die dit herkend en tips heeft?
    Dinsdag heb ik een afspraak staan om een bloedformulier op te halen bij de huisarts en bloed te prikken.

    Gisteren heb ik wel onderstaand potje gekocht bij de Tuinen. Ben er vandaag mee begonnen, ben benieuwd.

    http://www.hollandandbarrett.nl/shop...lease-60002812

  2. #2
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Zal zowiezo niks halen bij dat hollandandbarrett winkeltje, mocht je er toch wat halen dan zou ik met jouw klachten gaan voor een kruiden elixer, daar pept je ijzer in je bloed mee op, aangezien vrouwen daar vaker last van hebben aan ijzer tekort, kan dat helpen.
    Van het merk Floradix en dan mixen met wat vruchtensap of wat jij wilt, wordt je zeer sterk van en doet wonderen voor je weerstand, ben je zo een hele winter niet ziek, maar je mag het eigenlijk maar een maandje gebruiken
    Maar als het zo extreem is als jij zegt zou ik eerder bloed laten prikken, en zelf ook de uitslagen willen zien, en dan kan je altijd online kijken of je afwijkt, en misschien zegt een dokter het zelf wel als hij/zij niet een koude kikker is.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.337
    26-02-2016

    Ja ga dinsdag sowieso bloedprikken. Weet wel dat m'n vitamine D extreem laag is. Heb ik langer dan een jaar ampullen voor gehad om 1 keer per maand te drinken. Gedaan, heeft niks geholpen en ben daarna niet meer terug gaan testen en ook geen herhaalrecept gevraagd. Stom.

    Had vit D waarde van 13
    Ijzer etc was toen allemaal goed. Kreeg het uitgeprint mee van m'n huisarts, blaadje met al die waardes. Maar heb het niet meer. Ben benieuwd dit keer.

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Shopverslaafde Bekijk reactie
    Ja ga dinsdag sowieso bloedprikken. Weet wel dat m'n vitamine D extreem laag is. Heb ik langer dan een jaar ampullen voor gehad om 1 keer per maand te drinken. Gedaan, heeft niks geholpen en ben daarna niet meer terug gaan testen en ook geen herhaalrecept gevraagd. Stom.

    Had vit D waarde van 13
    Ijzer etc was toen allemaal goed. Kreeg het uitgeprint mee van m'n huisarts, blaadje met al die waardes. Maar heb het niet meer. Ben benieuwd dit keer.
    Een waarde van 50 nmol/l is minimaal.
    aangezien er verwarinng kan ontstaan is het belangrijk te weten of je 13 nmol/L(liter) of 13 ng/ml)

    nmol/L= is nanamoles per liter
    ng/ml = is nanogram per mililiter.

    Blanke huidskleur: 15 min in de zon zitten met alleen handen en gezicht ontbloot levert algauw 1000IE=25mcg = 500% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid.
    Vitamine D tekort gaat altijd geleidelijk aangezien je lichaam veel vitamine d kan opslaan in vet( het is een vetoplosbare stof).
    Je merkt ook niet dat je een tekort hebt aangezien je lichaam pas signalen geeft als je een tekort hebt.

    Als je gaat prikken, laat je dan ook testen of zink, magnesium een goede waarde hebben.
    En altijd proberen 8 uur slaap te hebben.

  5. #5
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Ik heb daar ook heel veel last van zelfs nu mijn vit D 25 is, was 2 jaar geleden - 19 [emoji52]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  6. #6
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    927
    20-10-2010

    19 is extreem laag echt heel erg ernstig

    Bij 120 voelen mensen zich pas normaal en dat is zogenaamds de max
    Love HIM <3

  7. #7
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Weeswaarachtig Bekijk reactie
    19 is extreem laag echt heel erg ernstig

    Bij 120 voelen mensen zich pas normaal en dat is zogenaamds de max
    Was min 19 (nog lager dan 0)...je wilt niet weten hoe ik me dag in dag uit voelde en me futloos door de dag sleepte.
    Maar 120 lijkt me wel veel, ik kom met moeite aan 45 met een vit D kuur.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  8. #8
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Shopverslaafde Bekijk reactie
    Ja ga dinsdag sowieso bloedprikken. Weet wel dat m'n vitamine D extreem laag is. Heb ik langer dan een jaar ampullen voor gehad om 1 keer per maand te drinken. Gedaan, heeft niks geholpen en ben daarna niet meer terug gaan testen en ook geen herhaalrecept gevraagd. Stom.

    Had vit D waarde van 13
    Ijzer etc was toen allemaal goed. Kreeg het uitgeprint mee van m'n huisarts, blaadje met al die waardes. Maar heb het niet meer. Ben benieuwd dit keer.
    Misschien eerst achterhalen waarom je lichaam niet voldoende vit. D heeft ondanks de kuur.
    Heb je nog andere symptomen buiten de vermoeidheid?
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  9. #9
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Loop zelf door omstandigheden en werkdruk ook tegen een opkomende burn-out aan te hikken.
    Geen eetlust, extreem vermoeid en niet kunnen slapen.
    Zal ook maar eens een kuurtje openen.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    salam, misschien heb je magnesium tekort magnesium tabletten zouden echt kunnen helpen.
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  11. #11
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Goldenlocks Bekijk reactie
    salam, misschien heb je magnesium tekort magnesium tabletten zouden echt kunnen helpen.
    Heb vandaag bij ons in het ziekenhuis even bloed laten prikken.
    Ben op de hoogte van het nut van magnesium denk niet dat dit op zijn eigen voldoende is. Stress van het werk en nog wat bijkomende onprettige zaken, soms heeft men het gevoel leeg te lopen, ondanks.
    Maar toch bedankt om mee te denken erg lief.
    Morgen ontvang ik uitslag.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  12. #12
    niet18♥

    Reacties
    2.924
    09-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Heb je geprobeerd vitamine D in te nemen in combinatie met magnesium?

    One day your life will flash before your eyes.
    Make sure it's worth watching...


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    dames hijama zou ook kunnen helpen trouwens
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  14. #14
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    @ de leden, bedankt voor de hulp en de vele pb’s..
    #heefttijdnodig#.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  15. #15
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah swt genezing schenken,ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna