1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Families van gedetineerde Rif-demonstranten overwegen Eid al-Adha niet te vieren

    Verschillende families van vastgezette Rif-demonstranten hebben besloten om de komende Eid al-Adha niet te vieren als reactie op de voortdurende detentie van hun familieleden, een aantal heeft nog niet besloten.



    Verschillende Marokkaanse nieuwssites hebben gemeld dat de families hebben ingestemd om Eid niet te vieren, tenzij hun familieleden uit de gevangenis worden vrijgelaten.

    De vader van Nasser Zafzafi, momenteel in de gevangenis in Casablanca, vertelde de Marokkaanse nieuwswebsite Lakome2 dat zijn familie nog niet heeft besloten. Hij legde uit dat hij het nog niet met zijn zoon heeft besproken.

    Familie van de gedetineerden hadden gehoopt dat hun familieleden op 26 juni tijdens Eid al-Fitr zouden worden vrijgelaten, maar waren teleurgesteld toen dit niet gebeurde. Ze hadden daarna nieuwe hoop in afwachting van Troondag op 30 juli. 41 demonstranten kregen toen wel een Koninklijk pardon, maar ongeveer 178 Rif-demonstranten zitten nog steeds in detentie.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    1.479
    08-02-2017

    Het azulisme gaat boven het geloof voor de azulisten dat is al heel lang bekend nou is het nog een keer bevestigd .

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Lkker belangrijk man, vier het wel of vier het niet, nobody gives a fuck
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Nieuwsgiereg,

    Moge Allah swt je leiden inshaAllah.

    Mohcin Fikri was pas een echte man. Hij onderhield zijn familie en was oprecht en vriendelijk. Dat hij zijn brood verdiende door illegaal vis te vangen is niet zijn schuld (werkkwestie). Het probleem was dat de politie al het vis in de vuilniswagen dumpte, terwijl er zat mensen zijn die honger leiden in dat gebied.

    Zolang Al Hoceima een militaire zone blijft en er geen (internationale) bedrijven mogen vestigen, zal het nog vaak voorkomen dat mensen hun heil zullen zoeken in het vangen van vis, omdat er domweg geen andere industrieën zijn om in te werken.

    NB: Dat Mohcin in de perscontainer sprong om zijn lading vis eruit te halen, zegt al genoeg hoe het gesteld is met de welvaart in het Rifgebied.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Wat zou ik het jammer vinden als die families Eid Al-Adha niet zouden vieren. Maar ik respecteer wel hun keus, want wat valt er te vieren als iedereen op de bank zit, behalve je zoon, broer, neef of oom, omdat deze nog vast zit.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    424
    26-09-2014

    Regering moet terug gedreven worden naar Jemen. Land terug veroveren amanakoidem

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    324
    15-06-2017

    boeie of ze het wel of niet vieren ze doen het voor zichzelf, het aanpakken en berechten van separatisme en azulisme gaat door

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door Nieuwsgiereg Bekijk reactie
    Deze mensen zijn echt gestoord.
    Marokko is door en door verrot. Geheid dat veel van die demonstranten niks op hun kerfstok hebben. Ik kan me daardoor wel voorstellen dat de familie van de gedetineerden zo reageren.

    Citaat Geplaatst door Karam991 Bekijk reactie
    boeie of ze het wel of niet vieren ze doen het voor zichzelf, het aanpakken en berechten van separatisme en azulisme gaat door
    De zolder-autist van m.nl die helemaal niks van het onderwerp begrijpt is weer vrijgelaten. Ik ben benieuwd hoe lang deze troll het dit keer gaat volhouden eer die weer wordt verbannen.

  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    verschillende Eid al-Adha werden in marokko verboden door de koning en niemand hoor je daarover nu een paar gezinnen dat niet willen vieren komen deze 3iasha met de woorden van..
    Deze mensen zijn echt gestoord.Het azulisme gaat boven het geloof.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    10.003
    28-10-2003

    Moeten ze toch zelf weten slaap er niet slechter door

    zijn niet boeiend zulke demonstraties op voor ons el hemdulilah heilige dagen

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    938
    12-06-2014

    Doet me niks, lekker belangrijk of ze het vieren

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.840
    05-03-2015

    Echt hajawan hersenloos tuig, voor wie is EID voor zich zelf of voor iemand anders dom tuig Wallah echt daroom ABAHACH

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Deze mensen zijn zwaaar gestoord. ,,,,,,

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    938
    12-06-2014

    Zou me niets verbazen als deze zieke gasten hierna gaan roepen niet meer te gaan bidden voordat Zefzafi vrijkomt

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door Karam991 Bekijk reactie
    boeie of ze het wel of niet vieren ze doen het voor zichzelf, het aanpakken en berechten van separatisme en azulisme gaat door
    Je had je mening al gegeven hier.

    Citaat Geplaatst door Kadem_el_Saher Bekijk reactie
    Doet me niks, lekker belangrijk of ze het vieren
    Citaat Geplaatst door Kadem_el_Saher Bekijk reactie
    Zou me niets verbazen als deze zieke gasten hierna gaan roepen niet meer te gaan bidden voordat Zefzafi vrijkomt
    Dus waarom je dan uitlogt en weer inlogt op een ander account en 2 reacties plaatst is bijzonder vreemd.