1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Wat heftig om te lezen.. Mag ik vragen met welke dingen je te maken kreeg?

    Als dat te prive is snap ik dat. Allah ie 3awnek.
    Mijn schoonmoeder heeft het slechtste bij mij naar boven gehaald. Bijna 3 scheidingen in gewerkt. Ik vergeef haar niet tot youm el qajama. Ze stookte en in tussen tijd deed ze poeslief. Ze speelde mij tegen een andere schoonzus waar ik het heel goed mee kon vinden uit. Omdat ze niet wilde dat wij met elkaar optrokken destijds. Ze maakte mijn man wijs dat ik een keer na terugkomst van een weekendje mijn ouders door een Hollandse man afgezet was. Ze heeft veel kapot gemaakt. Een schoonzus van mij had een knobbel in haar borst. Ze maakte ervan dat ik haar verteld heb dat ze 'kanker' had allah i7fed. Ze is knetter gek. Ze heeft mij letterlijk verteld dat ze mij vanaf dag 1 heeft gehaten. Dat ik uit goede huize kom. Maar troep ben in vergelijking met mijn zussen. Wat ik nu vertel is niets. Zelfs mijn oudste zoon die een hoop heeft mee gekregen. Zegt mama ik heb niets met oma ze maakt onderscheid tussen haar klein kinderen. 3 van mijn zoons dragen een bril. Ze maakt ze uit voor een schele/blinde. Ik heb nog nooit zo een hekel gehad aan iemand als zij. Mijn vader waar ik zielsveel van hou. Zij weet dat de dood van mijn vader heel gevoelig ligt bij mij. Ze heeft een keer in.mijn afwezigheid afgegeven op mij. En ze noemde mij dochter van een jood. Dat was de druppel die de emmer deed overlopen. O zied o zied.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  2. #47
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Mijn schoonmoeder heeft het slechtste bij mij naar boven gehaald. Bijna 3 scheidingen in gewerkt. Ik vergeef haar niet tot youm el qajama. Ze stookte en in tussen tijd deed ze poeslief. Ze speelde mij tegen een andere schoonzus waar ik het heel goed mee kon vinden uit. Omdat ze niet wilde dat wij met elkaar optrokken destijds. Ze maakte mijn man wijs dat ik een keer na terugkomst van een weekendje mijn ouders door een Hollandse man afgezet was. Ze heeft veel kapot gemaakt. Een schoonzus van mij had een knobbel in haar borst. Ze maakte ervan dat ik haar verteld heb dat ze 'kanker' had allah i7fed. Ze is knetter gek. Ze heeft mij letterlijk verteld dat ze mij vanaf dag 1 heeft gehaten. Dat ik uit goede huize kom. Maar troep ben in vergelijking met mijn zussen. Wat ik nu vertel is niets. Zelfs mijn oudste zoon die een hoop heeft mee gekregen. Zegt mama ik heb niets met oma ze maakt onderscheid tussen haar klein kinderen. 3 van mijn zoons dragen een bril. Ze maakt ze uit voor een schele/blinde. Ik heb nog nooit zo een hekel gehad aan iemand als zij. Mijn vader waar ik zielsveel van hou. Zij weet dat de dood van mijn vader heel gevoelig ligt bij mij. Ze heeft een keer in.mijn afwezigheid afgegeven op mij. En ze noemde mij dochter van een jood. Dat was de druppel die de emmer deed overlopen. O zied o zied.
    Omg omg zij is gewoon evil. Wat een supernaar mens Allahja7fedh!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Mijn schoonmoeder heeft het slechtste bij mij naar boven gehaald. Bijna 3 scheidingen in gewerkt. Ik vergeef haar niet tot youm el qajama. Ze stookte en in tussen tijd deed ze poeslief. Ze speelde mij tegen een andere schoonzus waar ik het heel goed mee kon vinden uit. Omdat ze niet wilde dat wij met elkaar optrokken destijds. Ze maakte mijn man wijs dat ik een keer na terugkomst van een weekendje mijn ouders door een Hollandse man afgezet was. Ze heeft veel kapot gemaakt. Een schoonzus van mij had een knobbel in haar borst. Ze maakte ervan dat ik haar verteld heb dat ze 'kanker' had allah i7fed. Ze is knetter gek. Ze heeft mij letterlijk verteld dat ze mij vanaf dag 1 heeft gehaten. Dat ik uit goede huize kom. Maar troep ben in vergelijking met mijn zussen. Wat ik nu vertel is niets. Zelfs mijn oudste zoon die een hoop heeft mee gekregen. Zegt mama ik heb niets met oma ze maakt onderscheid tussen haar klein kinderen. 3 van mijn zoons dragen een bril. Ze maakt ze uit voor een schele/blinde. Ik heb nog nooit zo een hekel gehad aan iemand als zij. Mijn vader waar ik zielsveel van hou. Zij weet dat de dood van mijn vader heel gevoelig ligt bij mij. Ze heeft een keer in.mijn afwezigheid afgegeven op mij. En ze noemde mij dochter van een jood. Dat was de druppel die de emmer deed overlopen. O zied o zied.
    Goh.

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Salaam dames,

    Momenteel sta ik voor een lastige keus. Ik ben een paar maanden verloofd, maar ik voel me totaal niet welkom bij mijn schoonfamilie. Ze hebben mijn hand gevraagd en dat is het. Contact moet via mij gebeuren, en dan komt het vaak voor dat ik korte reacties keijg of zelfs word genegeerd. Daarnaast merk ik in deze verlovingsperiode dat mijn schoonmoeder en ik elkaar niet goed liggen. Er is nu al het een en ander voorgevallen en er zijn dingen gedaan en gezegd die mij heel erg pijn doen.

    Mijn verloofde doet erg zijn best voor mij. Dit (en andere problemen) zorgen voor vele spanningen. Ik weet niet of ik dit huwelijk aan moet gaan, puur omdat ik bang ben dat ik ongelukkig ga zijn met mijn aanstaande schoonfamilie. Mijn verloofde wil ik daarentegen niet los laten, alleen ben ik bang dat we veel ruzies gaan krijgen en het huwelijk gaat stranden. Hij zegt weer je gaat met mij leven en kom jouw verplichtingen naar hun toe na en ik zal er voor je zijn bij onrecht.

    Zijn er dames die hetzelfde hebben meegemaakt? Heb jij je huwelijk doorgezet of niet?
    Huh? Waarom plak je zo aan je schoonfamilie dan?

    In mijn verlovingperiode zocht ik nooit contact met hen en ik verwachtte ook niks van hen. Zelfs nu ik getrouwd ben verwacht ik weinig van hun, want zij hebben hun leven en wij het onze. Lijkt me heel moeilijk als de relatie met iedereen zo hecht zou moeten zijn.

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Ik heb dit uitgelegd aan hem. De ene keer pakt hij het goed op, de andere keer krijgen we weer heel erg ruzie. Hij heeft me in grote lijnen wel gelijk.

    Ik weet niet meer mijn gevoel zegt. Op dit moment ben ik niet gelukkig, maar ik wil de stekker er niet uit trekken. Ik voel me totaal niet gewaardeerd en loop echt op mijn tenen. Ik zit heel erg tussen twee dingen: enerzijds denk ik neem het met een korreltje zout en ga je huwelijk aan, zit daar beleefd 1 x per week en doe je plicht, anderzijds ben ik bang dat ze me het heel erg moeilijk gaan maken en dit voor veel spanningen tussen ons gaat zorgen. Ik ben nu al elke dag gestresst en ben mezelf niet meer. Hij zegt je leeft met mij en alles komt goed.

    Baz wat een amnoes. Je aanstaande heeft gelijk. Het huwelijk is in eerste instantie met hem en welke plek je jouw schoonfamilie geeft daar ben je zelf bij. Gewoon vriendelijk blijven is niet hetzelfde als hun centraal stellen in je eigen leven.

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Huh? Waarom plak je zo aan je schoonfamilie dan?

    In mijn verlovingperiode zocht ik nooit contact met hen en ik verwachtte ook niks van hen. Zelfs nu ik getrouwd ben verwacht ik weinig van hun, want zij hebben hun leven en wij het onze. Lijkt me heel moeilijk als de relatie met iedereen zo hecht zou moeten zijn.
    Wauw ochtendhumeurtje? Ik plak niet aan hun geloof me. Ik vind dat bepaalde dingen moeten worden gedaan vanuit beleefdheid. Als er bijvoorbeeld sprake is van ziekenhuisopname. Bel eventjes of laat je gezicht zien. En daarnaast zou ik er prima mee kunnen leven dat we niet hecht zijn, maar wat mij irriteert is dat ze wel van mij verwachten dat ik contact opzoek met hun en hun bel etc anders krijg ik gezeik mee en zelf doen ze niks.

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Mijn schoonmoeder heeft het slechtste bij mij naar boven gehaald. Bijna 3 scheidingen in gewerkt. Ik vergeef haar niet tot youm el qajama. Ze stookte en in tussen tijd deed ze poeslief. Ze speelde mij tegen een andere schoonzus waar ik het heel goed mee kon vinden uit. Omdat ze niet wilde dat wij met elkaar optrokken destijds. Ze maakte mijn man wijs dat ik een keer na terugkomst van een weekendje mijn ouders door een Hollandse man afgezet was. Ze heeft veel kapot gemaakt. Een schoonzus van mij had een knobbel in haar borst. Ze maakte ervan dat ik haar verteld heb dat ze 'kanker' had allah i7fed. Ze is knetter gek. Ze heeft mij letterlijk verteld dat ze mij vanaf dag 1 heeft gehaten. Dat ik uit goede huize kom. Maar troep ben in vergelijking met mijn zussen. Wat ik nu vertel is niets. Zelfs mijn oudste zoon die een hoop heeft mee gekregen. Zegt mama ik heb niets met oma ze maakt onderscheid tussen haar klein kinderen. 3 van mijn zoons dragen een bril. Ze maakt ze uit voor een schele/blinde. Ik heb nog nooit zo een hekel gehad aan iemand als zij. Mijn vader waar ik zielsveel van hou. Zij weet dat de dood van mijn vader heel gevoelig ligt bij mij. Ze heeft een keer in.mijn afwezigheid afgegeven op mij. En ze noemde mij dochter van een jood. Dat was de druppel die de emmer deed overlopen. O zied o zied.
    Oh mijn god dit is al heftig om te lezen, laat staan meemaken.. Meskina. Moge Allah je belonen voor je beproeving!

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door citroencake Bekijk reactie
    Zijn ouders vinden jou niet goed genoeg voor hun zoon, omdat er misschien dingen zijn gebeurd in het verleden dat hun pijn heeft gedaan. Is dat zo ? Dan is het een normale reactie van zijn ouders hun zoon te beschermen tegen jou. Wil de situatie veranderen dan moeten ze vertrouwen in jou hebben. Dat kan, wanneer jij laat zien dat je je best doet goed met hun omgaat en met je verloofde/man. Dus betekent geduld hebben als je wilt dat het goedkomt.
    Nee, niet dat ik weet.. Shokran voor je advies. Je hebt gelijk!

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door Foxy Bekijk reactie
    Het belangrijkste is je man.
    De rest is bijzaak.

    Maar van je verwachten dat je elke week naar hun toegaat, en voor hun gaat zorgen.. zal je niet lang volhouden als je je niet op je plek voelt bij hun. Dit moet je goed beseffen, en begrijpen.
    Wat is je verwachting, wat verwacht je man.. en kun je aan deze verwachting voldoen.

    Blijf bidden meid, Allah i3awen
    Ja, dat besef ik ook. Ik zal dit met hem bespreken en bidden blijf ik sowieso. Shokran!

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Wauw ochtendhumeurtje? Ik plak niet aan hun geloof me. Ik vind dat bepaalde dingen moeten worden gedaan vanuit beleefdheid. Als er bijvoorbeeld sprake is van ziekenhuisopname. Bel eventjes of laat je gezicht zien. En daarnaast zou ik er prima mee kunnen leven dat we niet hecht zijn, maar wat mij irriteert is dat ze wel van mij verwachten dat ik contact opzoek met hun en hun bel etc anders krijg ik gezeik mee en zelf doen ze niks.
    Nee gewoon onbegrip. Ze kijken niet naar je om, maar je bent er elke dag mee bezig.

    Hoe krijg je dan terug dat zij verwachtingen van je hebben als zij nooit contact zoeken? Sorry ik begrijp het gewoon echt niet. Zij leven hun leven en jij moet dat gewoon ook doen.

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Ik denk persoonlijk dat het moeilijk is om nu al te zeggen dat jullie elkaar niet liggen, omdat je nog niet getrouwd bent. Veel relaties hebben tijd nodig en soms kom je er na een tijd achter dat het gewoon bagger is zoals je intuïtie je al vertelde en soms kom je er juist achter dat je zelf verkeerd zat en dat je je onzekerheden op hen hebt geprojecteerd. Ik zou geen overhaaste conclusies trekken als je nog zo weinig hebt gezien.

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Nee gewoon onbegrip. Ze kijken niet naar je om, maar je bent er elke dag mee bezig.

    Hoe krijg je dan terug dat zij verwachtingen van je hebben als zij nooit contact zoeken? Sorry ik begrijp het gewoon echt niet. Zij leven hun leven en jij moet dat gewoon ook doen.
    Ja, en dit snap ik dus ook niet. Ik krijg bijvoorbeeld vanuit mijn partner te horen wat zijn ouders vinden dat ik niet goed doe, of een keer heb ik zelfs een boze moeder aan de lijn gehad.

    Zoals ik al zei, ik vind dat bij bepaalde omstandigheden je gewoon contact op dient te nemen. Als er wat ergs gebeurd met de moeder van je schoondochter bijvoorbeeld, neem ff contact op. Ik hoef ze niet elke dag te spreken of iets. Daarom ben ik erg bang dat ze, als we eenmaal samen leven, ook onredelijk blijven. Ik hoop dat je het een beetje snapt.

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ik denk persoonlijk dat het moeilijk is om nu al te zeggen dat jullie elkaar niet liggen, omdat je nog niet getrouwd bent. Veel relaties hebben tijd nodig en soms kom je er na een tijd achter dat het gewoon bagger is zoals je intuïtie je al vertelde en soms kom je er juist achter dat je zelf verkeerd zat en dat je je onzekerheden op hen hebt geprojecteerd. Ik zou geen overhaaste conclusies trekken als je nog zo weinig hebt gezien.
    Ja, ik begrijp je. Daardoor vind ik het nu ook lastig om te kiezen: doorgaan of stoppen. Juist omdat het alle kanten op kan gaan.

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Sorry dat ik het zeg en vraag maar kan het niet dieper liggen en aan jou liggen?

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Ja, ik begrijp je. Daardoor vind ik het nu ook lastig om te kiezen: doorgaan of stoppen. Juist omdat het alle kanten op kan gaan.
    Dat is bij alle huwelijken zo en eerlijk gezegd is het advies om te kijken naar je man. Als hij een gelovige man is met een goed karakter dan ben je best wel een beetje gek om iets wat je niet weet zo zwaar mee te laten wegen.