1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Shia zijn dommer dan Joden en Christenen - ابن تيمية

    Ibn Taymiyah Hanbali zegt ("Minhaj al-Sunnah", 1/24):



    سئلت اليهود: من خير أهل ملتكم؟ قالوا: أصحاب موسى
    وسئلت النصارى : من خير أهل ملتكم ؟ قالوا: حواريِّ عيسى
    وسئلت الرافضة : من شر أهل ملتكم؟ قالوا: أصحاب محمد


    Ik vroeg aan de Joden: "Wie zijn de BESTE mensen in jullie natie?" Zij zeiden: "De metgezellen van Mozes."

    Ik vroeg aan de Christenen: "Wie zijn de BESTE mensen in jullie natie?" Zij zeiden: "De metgezellen van Jezus."

    Ik vroeg aan de Shia: "Wie zijn de SLECHTSTE mensen in jullie natie?" Zij zeiden: "De metgezellen van Muhammad."

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Grappige is nog steeds vele niet zo zijn. Ik ben zelf een iranier, maar iraq was het helaas een andere verhaal. Mijn familie is helemaal niet zo.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Grappige is nog steeds vele niet zo zijn. Ik ben zelf een iranier, maar iran was het helaas een andere verhaal. Mijn familie is helemaal niet zo.
    Dat klopt , de meeste leken zijn dicht bij de Fitrah en schoon van de meeste vuil/innovaties van de Shia geleerden .

    Zelfs onder de Shia geleerden zijn mening verschillen ...ze zijn niet allemaal gelijk.

    Een groep Fuqahaa geloven dat 'Ijmaa' van de Ummah' niet tot stand kan komen over een bepaalde kwestie, als de Shia geleerden het oneens zijn met ons daarin, ook al zijn ze dwalenden, ze vallen nog steeds onder de Ummah.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Dat klopt , de meeste leken zijn dicht bij de Fitrah en schoon van de meeste vuil/innovaties van de Shia geleerden .

    Zelfs onder de Shia geleerden zijn mening verschillen ...ze zijn niet allemaal gelijk.

    Een groep Fuqahaa geloven dat 'Ijmaa' van de Ummah' niet tot stand kan komen, als de Shia geleerden het oneens zijn met ons over die kwestie, ook al zijn ze dwalenden, ze vallen nog steeds onder de Ummah.
    Plus het moet hun duidelijk nog gemaakt worden als ze fout zitten. Maar ik ben eerlijk met je ik heb weinig maar dan ook echt heel weinig van die mensen in iran gezien. Maar in iraq andere verhaal. Mijn familie zijn lichte 12ers.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Plus het moet hun duidelijk nog gemaakt worden als ze fout zitten. Maar ik ben eerlijk met je ik heb weinig maar dan ook echt heel weinig van die mensen in iran gezien. Maar in iraq andere verhaal. Mijn familie zijn lichte 12ers.
    Moge Allaah ons allen leiden , amien

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Moge Allaah ons allen leiden , amien
    Amien

  7. #7
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Plus het moet hun duidelijk nog gemaakt worden als ze fout zitten. Maar ik ben eerlijk met je ik heb weinig maar dan ook echt heel weinig van die mensen in iran gezien. Maar in iraq andere verhaal. Mijn familie zijn lichte 12ers.
    Wat is dat toch met de cijfer 12? Komt namelijk ook bij de Joden en christenen voor.
    Umm Hurairah.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Wat is dat toch met de cijfer 12? Komt namelijk ook bij de Joden en christenen voor.
    De 12 leiders.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4
    03-01-2018

    Exclamation Grappig

    Haha, soennieten komen altijd met dit argument.

    De 'metgezellen' van Mosez hebben wel na zijn dood de torah corrupt gemaakt en het hele jodendom.
    De 'metgezellen' van Jezus hebben het Christendom diep verpest en een van hun heeft jezus verklikt bij de joden en de romeinen wat eindigde in zijn 'dood'.
    Nou.... wat zullen de 'metgezellen' hebben gedaan met het geloof van de Zegel der Profeten . (Met nadruk op zegel, sommige onwetenden denken nogsteeds dat Imam Ali profeet is, goed bezig!)
    En als jullie echt de sunnah volgen van onze geliefde profeet, accepteer zijn khutbah die hij heeft afgelegd in ghadier khumm waar Abu Bakr, omar en othman bij waren en Imam Ali bay'ah gaven.

    Salam Aleykom, fijne dag

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door lookback Bekijk reactie
    Haha, soennieten komen altijd met dit argument.

    De 'metgezellen' van Mosez hebben wel na zijn dood de torah corrupt gemaakt en het hele jodendom.
    De 'metgezellen' van Jezus hebben het Christendom diep verpest en een van hun heeft jezus verklikt bij de joden en de romeinen wat eindigde in zijn 'dood'.
    Nou.... wat zullen de 'metgezellen' hebben gedaan met het geloof van de Zegel der Profeten . (Met nadruk op zegel, sommige onwetenden denken nogsteeds dat Imam Ali profeet is, goed bezig!)
    En als jullie echt de sunnah volgen van onze geliefde profeet, accepteer zijn khutbah die hij heeft afgelegd in ghadier khumm waar Abu Bakr, omar en othman bij waren en Imam Ali bay'ah gaven.

    Salam Aleykom, fijne dag
    Wa 3alaykoum sallam

    Kun je ons bewijs tonen van je laatste zin?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Ibn Taymiyah Hanbali zegt ("Minhaj al-Sunnah", 1/24):



    سئلت اليهود: من خير أهل ملتكم؟ قالوا: أصحاب موسى
    وسئلت النصارى : من خير أهل ملتكم ؟ قالوا: حواريِّ عيسى
    وسئلت الرافضة : من شر أهل ملتكم؟ قالوا: أصحاب محمد


    Ik vroeg aan de Joden: "Wie zijn de BESTE mensen in jullie natie?" Zij zeiden: "De metgezellen van Mozes."

    Ik vroeg aan de Christenen: "Wie zijn de BESTE mensen in jullie natie?" Zij zeiden: "De metgezellen van Jezus."

    Ik vroeg aan de Shia: "Wie zijn de SLECHTSTE mensen in jullie natie?" Zij zeiden: "De metgezellen van Muhammad."
    Nee sorry ik vind Christenen echt dom in de bijbel staat duidelijk

    Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is ONE.
    Deuteronomy 6:4*

    Toch zeggen ze nee God is 3 en toch 1. Bedoel hoe dom kun je zijn haha.
    Heavy

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Nee sorry ik vind Christenen echt dom in de bijbel staat duidelijk

    Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is ONE.
    Deuteronomy 6:4*

    Toch zeggen ze nee God is 3 en toch 1. Bedoel hoe dom kun je zijn haha.
    Niet dom maar super dom.
    Alle drie de groepen overigens, geen 1 is beter of slimmer als de ander

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Niet dom maar super dom.
    Alle drie de groepen overigens, geen 1 is beter of slimmer als de ander
    Klopt Shia zijn toch het lastigst te overtuigen denk ik om tot inkeer te komen.
    Velen zitten echt sterk op hun ideologie en blijven zelfs hameren op verkettering. Maar het is mogelijk ken velen broeders die geen Shia meer zijn en tot inkeer zijn gekomen hamdoulilah.
    Heavy

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Klopt Shia zijn toch het lastigst te overtuigen denk ik om tot inkeer te komen.
    Velen zitten echt sterk op hun ideologie en blijven zelfs hameren op verkettering. Maar het is mogelijk ken velen broeders die geen Shia meer zijn en tot inkeer zijn gekomen hamdoulilah.
    Dat is dan weer een goede zaak dat ze het licht hebben gezien, zeer zeker waar. Alhamdulillah

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Dat is dan weer een goede zaak dat ze het licht hebben gezien, zeer zeker waar. Alhamdulillah
    Zit vaak in een dilemma betreft de Shia. Vaak hoor ik dat dawah doen bij Christenen en Joden goed is maar zodra het bij Shia komt dat het niet hoort eigenlijk. Begrijp echt niet waarom vind juist dat we ook hun moeten overtuigen van het belang in plaats van ons distantiëren.
    Heavy