1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    als antwoord op de topic; nog steeds moeite met mijzelf. Maar ik ben onderweg, In Sha Allah naar de liefde en zegeningen van Allah swt.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Sam7 Bekijk reactie
    Baraka Allahu feekom.

    Overgave aan Allah swt. Zien dat wij gewoon machteloos zijn. Punt.

    Bij elke gebeurtenis jezelf afvragen; wat wil Allah swt mij leren op dit moment? Op wat voor manier brengt dit mij dichter bij U?

    Khair, geen weerstand zag ik staan. Inderdaad geen weerstand, niet vechten, niet proberen er zelf uit te komen. Lukt niet. Enkel Allah swt heeft die macht. Dus vraag Hem.

    Khair moge Allah swt liefde voor Hem in onze harten plaatsen
    Mashallah zus, Djazaak Allahoe Ghairan goede adviezen.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Je moet het overlaten aan Allah shwt. Maar niet achterover leunen tot alles vanzelf goed komt. Je moet wel sebab doen. En Allah shwt houdt van degenen die hun vertrouwen in hem stellen.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Vertrouwend op al mektab. Het Plan. Allah swt laat zich op een mysterieuze wijze vinden. Zijn Liefde is niet iets van deze wereld. Het Is Goddelijke Liefde die zich laat zien op manieren die pijnlijk zijn. Maar het is Liefde. Het is Zijn Roep. Aan ons of we antwoorden. Of boos op afstand blijven. Maar hoe beantwoorden wij het? Op praktisch niveau? Als je door onbewuste patronen tegen gehouden wordt? Onbegrijpelijk. Aan de Genade van Allah swt over geleverd. Waarlijk machteloos. La ilaha ila Allah. La ilaha ila Allah. Niemand naast Hem. Niemand.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Mijn Reis. Dit is mijn Reis. Voor altijd een reiziger. Een Reiziger van dit leven.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Sam7 Bekijk reactie
    Mijn Reis. Dit is mijn Reis. Voor altijd een reiziger. Een Reiziger van dit leven.
    iedereen is een reiziger: inna lillahi wa inna ilaihi raji3oen.

    Wij zijn gekomen van Allah, en tot Allah is de terugkeer.

    Wij zijn onderweg naar Allah, tijdens dit leven (deze reis) moet je zoveel mogelijk goede daden pakken. Check mijn andere topics heb er veel over geschreven.

    Net een reis naar Marokko.
    Onderweg krijg je misschien een lekke band, slecht wegdek, file, regen, gladde wegen etc.

    Als er een ongeluk plaatsvindt, dan blijf je daar toch niet haken? Als je je weg weer oppakt, dan blijf je niet in de achteruitkijkspiegel kijken naar wat er is gebeurt, je moet JUIST naar voren kijken, met de recente gebeurtenis in je achterhoofd.

    Je gaat dan (na die ongeluk) juist meer alert zijn.


    Zo is dat met het leven. Je stopt (onderweg naar een bestemming) toch ook niet met reizen als er file is of slecht weer?

    Het is vervelend, maar als je stopt met rijden, dan kom je er helemaal niet!

    Neem dit allemaal niet te letterlijk aub, is maar een voorbeeld.

    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Als je in de file zit, dan moet het maar, het gaat erom hoe je ermee omgaat!

    Die file is er nou eenmaal, de rest is aan jou!

    Jij bepaalt of het voor jou een rust moment is (om van het landschap te genieten) of juist een moment om boos te worden, wat het alleen maar erger maakt!

    Maak het beste ervan. In Afrika hebben ze geen speelgoed zoals wij hier in Europa, maar ze spelen met wat ze hebben. Ze doen het met wat ze hebben en ze maken er het beste van.

    Ze spelen met takken en zand en modder, en ze zijn gelukkig. Omdat ze tevreden zijn met wat ze hebben.

    En niet kijken naar wat ze NIET hebben.




    Dat doen wij hier in Europa namelijk wel! Wij hebben (vergeleken met anderen) meer dan genoeg (en luxe).

    Maar ondertussen Letten we op de tekortkomingen ipv genieten van wat je hebt, ookal is het niet veel. Beter iets dan niets!

    Je zult je nooit gelukkig voelen als je kijkt naar degenen die meer hebben. Sowieso is het raar om te kijken naar wat anderen hebben (vind ik).

    Mensen voelen zich zelfs arm als ze €100,- minder verdienen dan iemand anders.


    Nogmaals, maak er het beste van met wat je hebt.

    Mensen hebben meer dan ze denken alleen beseffen ze het niet.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Als je in de file zit, en je focust je op die vertraging en de nadelen ervan etc. Dan is het extra moeilijk.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Ibnoe cOmar overlevert: “De Boodschapper van Allah greep mij bij de schouders waarop hij zei:



    “Wees in de wereld als een vreemde of een reiziger.”



    Ibnoe cOmar pleegde in verband hiermee het volgende te zeggen:



    “Als je de avond haalt, verwacht dan niet de ochtend te halen en als je de ochtend haalt, verwacht dan niet de avond te halen. Als je gezond bent, maak hier dan gebruik van voordat je ziek wordt (en je niet meer in staat bent goede daden te verrichten) en zolang je nog leeft, moet je jezelf op de dood voorbereiden.”
    (Overgeleverd door al-Boekhaari)

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Sam7 Bekijk reactie
    Ibnoe cOmar overlevert: “De Boodschapper van Allah greep mij bij de schouders waarop hij zei:



    “Wees in de wereld als een vreemde of een reiziger.”



    Ibnoe cOmar pleegde in verband hiermee het volgende te zeggen:



    “Als je de avond haalt, verwacht dan niet de ochtend te halen en als je de ochtend haalt, verwacht dan niet de avond te halen. Als je gezond bent, maak hier dan gebruik van voordat je ziek wordt (en je niet meer in staat bent goede daden te verrichten) en zolang je nog leeft, moet je jezelf op de dood voorbereiden.”
    (Overgeleverd door al-Boekhaari)

    Precies dit! Djazaak Allahoe Ghairan zus .
    Er is geen tijd om wraak te nemen, of om het slechte te doen. Of om tijd te verspillen. Of ergens mee te zitten. Vergeef, verwerk en vergeet!

    “vijanden” verdienen JOU tijd niet! Geen seconde!

    Als je op de finish focust zul je daar naartoe gaan. Focus je op negativiteit dan krijg je dat.

    Focus dus op het goede!
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Juist nu is het belangrijk om op het rechte pad te blijven. Het pad dat je naar Jannat Al Firdaus zal brengen.

    De tekenen van het einde der tijden zijn er al. Geen Hadj etc.

    De laatste loodjes wegen het zwaarst. Je hebt (tijdens de Ramadan) het meeste honger, vlak voordat je mág eten.

    Het is zonde om dan je vasten te verbreken, want dan heb je de hele dag honger geleden, zonder de beloning van het vasten te krijgen. Snapje?


    Zo is het ook met geduld. Je hele leven heb je geduld en dan ga je dat verpesten? De beloning “weggooien” voor al dat geduld?

    Soms moet je niet alles serieus nemen. Soms moet je het gewoon laten gaan en accepteren hoe het loopt.

    Met de moeilijkheid komt gemak. Koran 94:6

    Salam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Zo is het ook met geduld. Je hele leven heb je geduld en dan ga je dat verpesten? De beloning “weggooien” voor al dat geduld?

    Met deze heb je me echt laten denken

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Sam7 Bekijk reactie
    Zo is het ook met geduld. Je hele leven heb je geduld en dan ga je dat verpesten? De beloning “weggooien” voor al dat geduld?

    Met deze heb je me echt laten denken
    Mashallah. Ewa dat is ook zo? Stel je staat in de ring te boksen. Je krijgt klappen van de tegenstander, en dan laat je diegene, (na al die klappen die je hebt gekregen) ook nog eens met de prijs wegkomen?

    Stel je hebt een wedstrijd verloren, dan kan je de tweede wedstrijd dat nog goedmaken. .
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!