1. #151
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    IS zit op haqq en de mensen die blaffen zitten op een bbq plaat.
    Mensen dringen om te geloven anders koppie eraf. Dat is geen Haqq maar Munkar.

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    Wat probeer je nou? Denk je ik voel me beledigd wanneer je koerd zegt? Ha. Wallaahi mijn man staat ver boven jou en je kent ons niet. Je weet niet wie mijn man is. dus stop met praten en zomaar dingen te verzinnen.

    Om eerlijk te zijn geloof ik die nieuws van de kuffar nooit. Dus die tunnel verhaal hou die maar voor je
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  3. #153
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    Niet dringt niemand aan om iets te geloven. Jullie mogrn doen en laten wat jullie willen ik doe zoizo mij beklaag bij Allāh over hen die lasteren en praten over mij en mijn man en over onze broeders.
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  4. #154
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    wat doe je hier nog KOERD,,,kom ze tegen je man dat hij naar die vieze kalifaat van jullie op gaat rotten ,,,of wil hij nog van de uitkering van de kuffar genieten,,,,,,,,,
    Niet zo netjes van je dat je op zo'n manier tegen een zuster praat.
    Hou je in en praat met wijsheid is beter voor je en je gesprekspartner. Islam is niet moeilijk maar mensen maken het moeilijk.

  5. #155
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Zeg dat maar tegen Isa 3alaihi salaam wannneer hij terugkomt en de jizya zal verbannen. Dan zullen zelfs de joden en gristenen geen keuze meee hebben.
    Wat wil je nu hiermee zeggen? Dat er dwang is in onze mooie geloof "Islam"?

  6. #156
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Zeg dat maar tegen Isa 3alaihi salaam wannneer hij terugkomt en de jizya zal verbannen. Dan zullen zelfs de joden en gristenen geen keuze meee hebben.
    Dus met andere woorden koppensnellen om iemand naar de ware Islam te bekeren is toegestaan volgens jou?
    Kun je ons bewijzen tonen uit de Koran en Sunnah?

  7. #157
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    nee je kan kiezen of bekeren of je leven onzeker zijn.
    En dat vind je Haqq en 'Adl? Is dat wat de Koran zegt? Hou jezelf niet voor de gek broeder en wees consequent.

  8. #158
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Als de vijand opgeeft en we zijn baas over hen en ze willen niet bekeren, dan nemen we hun vrouwen en kinderen als slaven. De mannen kunnen beter verstoppen.
    Dus weer ga je indirect dwang in de religie goedpraten.
    Overtuig me met bewijzen uit de Koran als je waarachtig wilt zijn.

  9. #159
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Ik hoef je niet te overtuigen de koran en sunnah is duidelijk hierover.
    Laat es wat zien broeder, de verduidelijkingen.

  10. #160
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Ik ben hier niet om mensen te overtuigen nogmaals. Zet jezelf aan het werk.
    Ewa 1 aya maar broeder.
    Ik zelf ben er overtuigd dat er geen dwang is in de Islam.
    Kan een waslijst aan bewijzen met je overleggen.
    Vraag het en je krijgt het. Safi ...

  11. #161
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Nee. Loop gewoon door je hoeft niks van mij aan te nemen.
    Ewa 1 aya maar broeder.
    Ik zelf ben er overtuigd dat er geen dwang is in de Islam.
    Kan een waslijst aan bewijzen met je overleggen.
    Vraag het en je krijgt het. Safi ...

  12. #162
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Kurdi Bekijk reactie
    Niet dringt niemand aan om iets te geloven. Jullie mogrn doen en laten wat jullie willen ik doe zoizo mij beklaag bij Allāh over hen die lasteren en praten over mij en mijn man en over onze broeders.
    je noemt ke zelf toch KURDI a aanhanger van moslim moordenaars ,,,,dus ik noem je ook KOERD

  13. #163
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Kurdi Bekijk reactie
    Niet dringt niemand aan om iets te geloven. Jullie mogrn doen en laten wat jullie willen ik doe zoizo mij beklaag bij Allāh over hen die lasteren en praten over mij en mijn man en over onze broeders.
    je zou toch weg blijven a aanhanger van isis

  14. #164
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Smerige mensen welke elke maand genieten can de kinderbijslag en uitkering ,,,,,, lekker veillig in nedeland ,,,,lafaards

  15. #165
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Deen Bekijk reactie
    Om bepaalde discussie op te kunnen lossen.. Horen we specifiek te praten over onderwerpen. Anders raakt alles door de war en zal er nooit een eind aan komen.
    Dat wanneer we over iets bijv ISIS praten dat je dan een specifiek onderwerp aanhaalt.. Het raakt allemaal door de war en komt er nooit een einde aan.. Eentje praat over A de andere reageert met C.

    Want bijv. als je het specifiek over IRAQ hebt, en ISIS in IRAQ. Dan kan het alweer een hele andere discussie worden. De Sunni Iraqezen staan achter ISIS, en hebben zelf willen strijden voor (islamitische) vrijheid in IRAQ. Als dat een discussie punt is dan moet je terug naar je jaren 2000 gaan. Hoe IS toen ontstaan was en waarom.
    Als je het specifiek over IRAQ zal hebben dan zal je ook weten dat Mosul niet het einde is, maar juist weer een nieuw begin. Waarom denk je dat IS altijd zo sterk is geweest in IRAQ? Omdat zij het volk achter hen hebben, hoe denk jij dat de broeders van Iraq de amerikanen hun levens zuur hebben gemaakt voor jaren lang? Omdat het volk hun steunt en niet verraad.
    Iedereen heeft liever IS dan de shia.

    Zo heb je meerdere punten waar je specifiek over moet praten als je het over de manhaj wilt hebben, dit is dan ook weer een groot onderwerp. De fouten ( of juist niet?) die zij hebben gemaakt.. Aqeedah is weer een ander onderwerp. De redenen van takfeer en of deze correct zijn of niet?

    Het is veel verder dan het knip en plak van stukken tekst ( waarvan het meeste niet klopt). En het heeft NIKS te maken met de nieuws die jullie lezen op internet over hen.

    Wij nemen onze religie niet van iedereen. Het is niet toegestaan om naar iedereen te luisteren. Laat je niet bedriegen door zijn overdreven zachtaardigheid naar vrouwen toe, wat zeker niet gepast is. Er is maar één juiste weg die is vrij van dwalingen en het volgen van begeerte. Je zou jezelf moeten beschermen en niet luisteren naar valsheden die de harten schaden. De geleerden herken je aan hun Kennis, bescheidenheid, godsvrees en hun leeftijd. Deze internetgeleerden moet je geen kans geven om te praten en te discussiëren, want ze praten zonder kennis en hebben geen vrees voor Allah.