1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    14-07-2017

    Strenge marokkaanse ouders

    Salam allemaal!

    Ik ben een meisje van 17 die sinds kort het niet meer zo leuk vind thuis,
    Mijn ouders zijn altijd heel vrij geweest in bijvoorbeeld hoe ik me kleed en of ik make up draag etc.
    Maar sinds kort of nou ja eigenlijk altijd al hebben mijn ouders en ik regelmatig discussies over 'mijn vrijheid' dit is sinds kort zo, omdat ik nooit echt vriendinnen heb gehad ik ging namelijk altijd om met mijn nichtjes en mijn familie, maar nu ik wat ouder ben heb ik steeds meer vriendinnen die natuurlijk afspreken enzo waar ik eigenlijk nooit aan mee deed omdat ik nooit hield van afspreken enzo ik was liever thuis aan het netflixen of bij mijn familie. Maar sinds dit jaar ben ik veranderd en vind ik het bv leuk om met mijn vriendennen iets te doen bv naar de stad gaan of bij een vriendin slapen, maar mijn ouders blijken dat niet te accepteren ik mag serieus helemaal niks van mijn ouders ik mag niet eens afspreken met vriendinnen en al helemaal niet met jongens maar daar ben ik ook niet mee bezig ik bedoel dat ik dat zou snappen natuurlijk maar als ik vraag of ik naar de stad mag met vriendinnen mag dat niet? en als het mag moet ik om 17:00 thuis zijn en slapen bij een vriendin mag al helemaal niet, ik rook niet ik drink niet ik ga niet met jongens om en mijn moeder zegt regelmatig dat ze trots op mij is dat ik dat niet doe en segt dat ze me vertrouwt maar ze laat me niet los? ik mag nooit naar buiten na 17:00 en als ik wel ga mag het alleen met mn familie, me moeder en ik hebben vaak discussies erover omdat ik niet begrijp waarom het niet mag waarop zij zegt dat het is omdat ze niet wilt dat er dingen gebeuren ze beschermt me en ik snal dat wel, maar ook weer niet. Mijn moeder zei laatst ook dat ik geen vrieninnen nodig heb en met mijn nichtjes moet omgaan maar iedereen heeft toch wel vriendinnen nodig?? ik snap er helemaal niks van en zit heel vaak allleen in mijn kamer omdat ik niks kan en mag doen ik ga altijd van school naar huis omdat ik ook nooit afspreek ik weet gewoon niet wat ik koet doen , praten erover helpt totaal niet hoewel ik me altid ristig en kalm houd eindigt mijn moeder altijd boos eat moet ik doen( want ik wil dingen niet stiekem doen maar ik ben -7 en vergeleken met mijn nichtjes bijvoordbeeld die een stuk jonger zijn (14) mag ik veeeel minder en als ik daarover begin zegt ze dat dat hun regels zijn en wij inze hebben wat moet ik doen?

  2. #2
    *****

    Reacties
    1.805
    28-11-2010

    Stel aan je ouders voor of je je vriendinnen eens thuis mag uitnodigen. Hierdoor kunnen jouw ouders zien hoe jouw vriendinnen zijn.
    Als ze inzien dat het goede meiden zijn (net als jouw nichten) dan worden ze misschien losser en mag je hetzelfde met je vriendinnen doen als
    met je nichten zoals shoppen, iets gaan eten etc...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    naar je ouders luisteren

    of niet luisteren


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  4. #4
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Luister naar je ouders, wanneer je niet naar je ouders gaat luisteren zal jij een hele grote fout maken in het leven.
    En dan moet je zeker hoe dan ook voorkomen.

    Je ouders hebben je grootgebracht en willen het beste voor je.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    710
    27-04-2003

    Selemoheleikom,lieve zuster.Gehoorzaam je ouders.Zij zijn degene die het aller beste voor jou willen en die zich altijd zorgen om jou maken.Betere vrienden zul je nooit vinden.Gair in shaa Allah.

  6. #6
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door Riffia_Kebdania Bekijk reactie
    Luister naar je ouders, wanneer je niet naar je ouders gaat luisteren zal jij een hele grote fout maken in het leven.
    En dan moet je zeker hoe dan ook voorkomen.

    Je ouders hebben je grootgebracht en willen het beste voor je.
    ouders kunnen het ook fout hebben
    vooral ouders die op culturele gronden hun beslissingen maken
    en dat heb je vaak bij islamitische allochtonen
    vaak is het niet gericht op de islam, dat is 1 ding wel duidelijk!
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  7. #7
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    in geval van TS
    is dit een gevalletje die nu al bezig is om te ontsporen
    ik zou zeggen: ga lekker ontsporen...of doen dingen waar je zo zin in hebt...
    dat is vrijheid....

    ik heb geleerd om mensen nooit tegen te houden
    maar juist dat laten te doen wat ze heel graag willen
    jij bent nu 17
    dat is de leeftijd om uit te gaan
    relaties aan te gaan
    seks te hebben
    drank, drugs en de beest uit te hangen

    jij bent zo een type die zich aangetrokken voelt door die dingen
    dus vroeg of laat zal jij het toch doen....
    dus begin er alvast maar mee....samen met je vriendjes en vriendinnetjes dan heb je nog een beetje steun van ze
    wanneer je straalbezopen door de straten zal lopen terwijl je tegen je ouders zei: dat je bij je Maria een nachtje ging slapen
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    zoek een vriendje op m.jnl


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    234
    18-11-2012

    Wat je moet doen? Spreek toch met vriendinnen af
    geleende account

  10. #10
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Om welke reden zou je geen vriendin mogen van je ouders? Niet alle vriendinnen zijn slecht of helpen je op het slechte pad.
    Om welke reden zou jij een vriendin willen? [emoji848]



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    1.715
    12-05-2014

    Jammer voor je, dat komt door je medesoort die lopen te flik flooien met alles en iedereen stiekem. Daarom zijn je ouders zo, ze willen niet dat je ook zulke dingen gaat doen.

  12. #12
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Luister ten allen tijden naar je ouders. Je zal ze als je ouder bent dankbaar zijn lieverd.. vrienden komen en gaan je ouders niet...

    Kies voor je dien je school... keihard presteren en keihard trainen...

    Als je bewijst dat je serieus bezig bent dan krijg je de gepaste vrijheid...

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    16
    07-08-2017

    Luister naar je moeder ze heeft het beste voor je.
    Leer je ouders je eigen vertrouwen, door op tijd thuis te komen,
    Je vriendinnnen langs je huis te gaan om je op te halen. Of laat ze op bezoek komen.
    Insch allah komt het goed x