1. #106
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Wat de beweegredenen ook zijn dat is tussen hun en hun schepper. En Allah swt weet het beste

    Ik zeg jou eerlijk en uit de grond van mijn hart

    De enigste reden (als ik een man zou zijn) om te huwen met een tweede,derde,vier de vrouw is om onze ummah te redden.
    En voor de tevredenheid van Allah swt

    Weet je hoeveel jonge wedude vrouwen er zijn? Hoeveel gescheiden vrouwen met jonge opgroeiende kinderen waar niemand naar om kijkt? Dat zouden dan mijn vrouwen (en kinderen) zijn! Bij Allah swt dan zou ik gezegend zijn hamduliallaah

    Wat jullie beweegredenen ook zijn wees altijd rechtvaardig.
    En wees bewust van het feit dat jullie harmonieeuze gezins leven( door het nemen van een tweede,derde en vierde vrouw) ernstig verstoord kan worden wanneer je om de verkeerde redenen trouwt
    Als iemand trouwd met een weduwe of gescheiden vrouw of oudere vrouw enz is dit alleen maar goed. Maar daarnaast dient men niet slecht te spreken over degenen die trouwen uit lust of welke reden dan ook zolang ze rechtvaardig zijn en de vrouwen hun rechten geven en hun verplichtingen nakomen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #107
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Als iemand trouwd met een weduwe of gescheiden vrouw of oudere vrouw enz is dit alleen maar goed. Maar daarnaast dient men niet slecht te spreken over degenen die trouwen uit lust of welke reden dan ook zolang ze rechtvaardig zijn en de vrouwen hun rechten geven en hun verplichtingen nakomen.
    Ik zal never en te nimmer slecht spreken over iemand. Een ieder is vrij om vorm te geven aan zijn / haar leven. Ieder zijn Graf.

    Ik geef enkel mijn mening en kijk op de zaak.
    Ik zou liever vasten en hiermee mijn lust (en) onder controle te houden. Zou om deze reden never mijn gemoedsrust en dat van mijn gezin op het spel zetten.

    Een tweede,derde,vierde vrouw daarentegen huwen omdat haar man overleden is of omdat ze alleenstaande moeder is (waar ik ook mijn lusten kan bevredigen) zou mijn inzien een win win situatie zijn. Want zo help ik mijn ummah echt!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #108
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Wat is de essentie van polygamy ?! Zoek dat maar even op en je hebt je antwoord mensen.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #109
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Ik zal never en te nimmer slecht spreken over iemand. Een ieder is vrij om vorm te geven aan zijn / haar leven. Ieder zijn Graf.

    Ik geef enkel mijn mening en kijk op de zaak.
    Ik zou liever vasten en hiermee mijn lust (en) onder controle te houden. Zou om deze reden never mijn gemoedsrust en dat van mijn gezin op het spel zetten.

    Een tweede,derde,vierde vrouw daarentegen huwen omdat haar man overleden is of omdat ze alleenstaande moeder is (waar ik ook mijn lusten kan bevredigen) zou mijn inzien een win win situatie zijn. Want zo help ik mijn ummah echt!
    Wat als vasten niet helpt wat dan

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #110
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Wat is de essentie van polygamy ?! Zoek dat maar even op en je hebt je antwoord mensen.
    polygamy bestaat niet in de Islaam. In de Islaam bestaat Polygynie en Polygynie is een gunst voor vele zaken, niet enkel om gescheiden en weduwe vrouwen te helpen maar ook om zina tegen te gaan. Dit lees je in alle Fatawa hierover en het huwelijk zelf is er om kuis te zijn. Of het nu een eerste huwelijk is of een vierde. Polygynie is een medicijn voor vele problemen en van de grootste probleem is zina

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #111
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Wat als vasten niet helpt wat dan
    Ik wil niet teveel in details treden maar ik wil jou dit zeggen

    Net als dat mannen lusten hebben zo hebben wij vrouwen dat ook. De een heeft hier meer "last" van dan de ander. Shaytaan Allah na3lo gzir probeert je te pakken op je zwakker plek. Wees standvastig is mijn advies. Ik weet is géén makkelijke opgave...het is en blijft een dagelijkse strijd met je nefs
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #112
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Men vergeet dat Mohammed sallallaahoe alayhi wa sallam zei degenen die kunnen trouwen trouw, en degenen die niet kunnen trouwen vast. Hij spoort degenen die kunnen trouwen dus om te trouwen om hun verlangens te vervullen in halal en degenen die niet kunnen trouwen dienen te vasten want dit helpt de kuisheid te beschermen. Het huwelijk is er onderandere voor om de kuisheid te beschermen

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #113
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Wa 3alaihi salaam
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #114
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Toen de Islam in de 7e eeuw (jaar 610) voor het eerst zijn intrede deed, bracht zij verbeteringen en veranderingen in het sociale en individuele stelsel met zich mee.

    Dit gebeurde door nieuwe wetten toe te passen en bestaande wetten aan te passen of af te schaffen. Het uitoefenen van gereguleerde polygamie valt in de categorie van aanpassen. De Islam heeft polygamie niet geïntroduceerd, maar aangepast. Voorafgaand aan de islam kon een man met zoveel vrouwen trouwen als hij wilde of zich kon veroorloven.

    De Islam beperkte het aantal vrouwen waarmee een man kon trouwen en voegde daar een aantal strenge voorwaarden aan toe.

    Het vers dat moslimmannen toestaat met meer dan één vrouw te trouwen, is als volgt:

    “Trouw met de vrouwen van uw keus, twee of drie of vier; maar als u vreest dat u niet in staat zult zijn (hen) rechtvaardig te (be)handelen, huw er dan slechts één.” (4:3).

    Dit vers uit de heilige Koran staat moslimmannen toe met maximaal vier vrouwen te trouwen, maar op voorwaarde dat de echtgenoot al zijn vrouwen rechtvaardig zal behandelen, waardoor deze in praktijk wordt ontmoedigd.

    Het dient duidelijk te zijn, dat het geen verplichting is voor een moslimman om met meerdere vrouwen te trouwen; het is slechts toegestaan. In de praktijk is een overgrote meerderheid van de moslimmannen slechts met één vrouw getrouwd of zal slechts met één vrouw trouwen.

    Het toestaan ervan is een poging een praktische oplossing te bieden voor bepaalde sociale problemen.

    Sommige vrouwen kunnen geen kinderen krijgen. Wanneer dit het geval is en de man kinderen wil, zonder van zijn eerste vrouw te scheiden, kan hij opnieuw trouwen. Wanneer dit niet toegestaan zou zijn, zou het voor een vrouw in een dergelijke situatie moeilijk kunnen zijn te trouwen.

    Samenvattend, heeft de Islam de ongecontroleerde praktijk van polygamie aan banden gelegd en enkele strenge voorwaarden gesteld aan mensen die daarvoor kozen.

    Dit heeft het voorkomen van polygamie in grote mate doen afnemen en het meer tot uitzondering dan regel gemaakt. De Islam heeft het gebruik niet volledig afgeschaft, omdat dat tot sociaal onrecht als overspel, prostitutie en economische vervreemding van vrouwen had kunnen leiden.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #115
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Polygynie (het trouwen met meerdere vrouwen)

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5328066&

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #116
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah swt mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd. Ik hoop dat een ieder van jullie gelukkig word met de tevredenheid van Allah swt

    Ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #117
    The one and only!

    Reacties
    887
    30-04-2015

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dus met andere woorden beweer je dat ik een drugsdealer ben? Verder: dat iemand het ene haram verricht maakt het hem de toegestane zaken niet verboden om te volgen dus ik snap niet wat voor waarde jouw reactie heeft
    Ik heb nergens gezegd dat jij een drugsdealer bent. Ik zeg alleen dat je drugsdealen niet goed moet praten.
    ~ How Poor Are They That Have No Patience ~

  13. #118
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door vlinderA Bekijk reactie
    Ik heb nergens gezegd dat jij een drugsdealer bent. Ik zeg alleen dat je drugsdealen niet goed moet praten.
    Waar praat ik drugsdealen goed?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #119
    Alhamdolilah

    Reacties
    1.111
    08-01-2010

    Ya subhana Allah, wat een reacties..Allah musta’aan..
    Als moslim/moslima hoor je alle wetten van Allah swt te accepteren, en anders zwijg gewoon als een ander geen problemen heeft met het volgen van de sunah van onze profeet salalahi alyhi wa salem..
    Allah swt heeft de man deze recht gegeven met de voorwaardes ze te kunnen onderhouden en gelijkwaardig te behandelen. Want als hij dat niet doet dan hangt ie letterlijk in het hiernamaals..
    Er is zoveel onwetendheid hier en men verward ook altijd de wetten van Marokko en de wetten van Allah swt.

  15. #120
    MVC Lid

    Reacties
    1.537
    27-12-2015

    De man tot vrouw ratio in Marokko is: 1,04 man/vrouw

    Dus er zijn meer mannen dan vrouwen in Marokko. Perfect om meerdere vrouwen te huwen. En als alleenstaande mannen hierdoor aan sodomie beginnenn worden ze netjes gestraft.