1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    14-06-2017

    Dagje ramadan uit het leven van een bekeerling

    Salaam aleikum broeders en zusters,

    Graag wil ik met jullie mijn ervaringen delen hoe het is om als bekeerling deel te nemen aan de ramadan. Om te beginnen is uiteraard de meest gestelde vraag aan mij, huh, hoezo doe jij mee met de ramadan als Nederlander? Na mijn standaard uitleg dat ik 2 jaar geleden bekeerd ben komt de focus al snel te liggen op, is het niet zwaar, wat doe je jezelf aan, dat is toch slecht voor je, en af en toe hoor je ook wel eens van vrienden en collega's goh wat knap. Nou laat ik voorop stellen, ik vind de ramadan een prachtig iets. Daarnaast mag ik van dichtbij meemaken hoe het is om te vasten binnen de Marokkaanse gemeenschap, geweldig Samen iftar, naar de moskee, kennis opdoen etc. Ik zou zo graag ook in mijn dagekijks leven zoals met collega's het mooie van de ramadan willen benadrukken. Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe jullie dit ervaren, hier mee omgaan en of jullie tips hebben om je omgeving er meer bij te betrekken.
    Shukran voor het meedenken en stuur mij gerust een persoonlijk bericht.

    Wa aleikum Salaam

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Assalamoe aleikom Jeroen,

    welkom als eerst

    Hoe doe je dat als je op bezoek gaat bij familie bijvoorbeeld want ik neem aan dat die (nog niet) moslim zijn

    En woon je in een grote stad dat je de ramadan echt goed kunt meemaken?

    Aleikom salaam,

    MR Utrecht