1. #106
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Beter van niet geloof me. Politiekorps is geen prettige plek voor Moslims.
    Dat weet ik maar een vrij keuze moet er zijn, en niet hokjes duwen om een hoofddoek, dat aanvaard ik gewoon niet.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  2. #107
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    We leven wel in een multi culturele samenleving, we willen moslims erbij betrekken, we willen ze in het korps, maar gaan dan een simpel probleem lijk een hoofddoek niet aanvaarden, alles lijkt een probleem te zijn, doch de problemen zijn wij die het niet aanvaarden.
    In mijn beroep moet ik niet selectief zijn, zo leer je ook mensen aanvaarden om wie ze zijn, om wat ze zijn, ongeacht.
    Van dat standpunt ga ik altijd uit. Een mens is een mens ... ik zie graag alle mensen. Sorry.
    Ik zie ook graag alle mensen (die het verdienen althans) en dit is ook geen diskwalificatie van de mens die zich religieus wil uiten.
    Deze mens heeft echt precies dezelfde rechten en plichten als elk ander mens in Nederland.

    Ik snap je punt heus wel, zeker wat betreft het betrekken van moslims, maar ik vind niet dat dat ten koste moet gaan van neutraliteit bij de overheid.
    Dat vind ik net een tikje belangrijker en nogmaals, elke moslima mag werken bij de politie.
    Het is echt dat degene die een hoofddoek willen dragen zichzelf diskwalificeren en niet andersom.

    Misschien zijn er manieren te verzinnen om vrouwen die per se hun hoofddoek willen dragen maar wel willen bijdragen aan de veiligheid, die mogelijkheid te bieden maar dan niet in dienst van de politie of andere overheidsorganen waar dit niet mag?

  3. #108
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Dat weet ik maar een vrij keuze moet er zijn, en niet hokjes duwen om een hoofddoek, dat aanvaard ik gewoon niet.
    Toch gebeurt het. Je weet toch ook wel dat het term vrije keuze in Nederland een illusie is. Iets wat wordt gepredikt aan ieder maar toch schuilt er een addertje onder het gras.
    Heavy

  4. #109
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik zie ook graag alle mensen (die het verdienen althans) en dit is ook geen diskwalificatie van de mens die zich religieus wil uiten.
    Deze mens heeft echt precies dezelfde rechten en plichten als elk ander mens in Nederland.

    Ik snap je punt heus wel, zeker wat betreft het betrekken van moslims, maar ik vind niet dat dat ten koste moet gaan van neutraliteit bij de overheid.
    Dat vind ik net een tikje belangrijker en nogmaals, elke moslima mag werken bij de politie.
    Het is echt dat degene die een hoofddoek willen dragen zichzelf diskwalificeren en niet andersom.

    Misschien zijn er manieren te verzinnen om vrouwen die per se hun hoofddoek willen dragen maar wel willen bijdragen aan de
    veiligheid, die mogelijkheid te bieden maar dan niet in dienst van de politie of andere overheidsorganen waar dit niet mag?
    Dat zou ik echt heel graag zien, de maatschappij plaatst moslims altijd in een onderdrukte functie, daar Moeten we van af stappen, echt ik kan er zo boos om worden, mensen verdienen kansen, telkens is het omdat ze een godsdienst aanhangen dat ze langs de netten vangen. Ze worden al op voorhand afgeschreven.
    Ben je man vrouw, , geef kansen aan de samenleving, zoveel te meer krijg je er ook van terug. Dat is wat er al jaren verkeerd is gelopen.
    Komen ze wel bij uit.....zegt mijn vader die moslim is.....ben er fier op om zijn dochter te zijn.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  5. #110
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Dat zou ik echt heel graag zien, de maatschappij plaatst moslims altijd in een onderdrukte functie, daar Moeten we van af stappen, echt ik kan er zo boos om worden, mensen verdienen kansen, telkens is het omdat ze een godsdienst aanhangen dat ze langs de netten vangen. Ze worden al op voorhand afgeschreven.
    Ben je man vrouw, , geef kansen aan de samenleving, zoveel te meer krijg je er ook van terug. Dat is wat er al jaren verkeerd is gelopen.
    Komen ze wel bij uit.....zegt mijn vader die moslim is.....ben er fier op om zijn dochter te zijn.
    De maatschappij plaatst moslims beslist niet altijd in een onderdrukte functie, Ma-at.
    Er zijn moslims in vooraanstaande posities (gekomen), mannen zowel als vrouwen.Het
    Als moslims niet willen voldoen aan de gestelde functie eisen, en functies niet krijgen daardoor komt dat omdat zij dat zij meer belang hechten, vasthouden aan bepaalde zaken die tegen de cultuur, mores, regels, in NL zijn.
    De levensvisie van welk persoon ook speelt in principe geen rol.
    Te meer daar in onze landen dat als een privé zaak wordt beschouwd.

    Als ik jou goed begrijp, meen je dat voor die moslims een uitzondering moet worden gemaakt.
    Dat een niet-moslimland, waar religie op zich al door meer van de mensen als niet echt belangrijk wordt gezien, obsoleet, de algemene regels zouden moeten worden aangepast aan de uiterlijke kenmerken van een groep - niet alle! moslims
    Dat is toch niet reëel?

    Bedenk daarbij ook, dat zoveel mensen godsdienst de rug hebben toegekeerd omdat zij het totaal niet eens waren/zijn met de geboden en verboden gebaseerd op een de cultuur en omstandigheden van duizenden jaren geleden.
    Waarom zouden zij daar wel respect voor moeten hebben, deze faciliteren nu deze visie in de kern in de jaren '60 weer via een ander geloof - maar met dezelfde basis - in ons land ook Belgie terug zijn gekomen?

  6. #111
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    [QUOTE=TDM;132476835]Toch gebeurt het. Je weet toch ook wel dat het term vrije keuze in Nederland een illusie is. Iets wat wordt gepredikt aan ieder maar toch schuilt er een addertje onder het gras.[/QUOTE

    Er zit geen addertje onder het gras. Alleen logica. Als tientallen miljoenen mensen bij elkaar wonen dan kan de vrijheid van de één inbreuk maken op de vrijheid van een ander.
    Zo ook een (grondrecht) dat kan doen. Derhalve is het altijd een kwestie van zorgvuldigheid.
    Niet voor niets dat alle grondrechten in het tweede lid de mogelijkheid geeft om deze bij wet in te perken.
    O.a. om de rechten van anderen te beschermen!

    Er wordt naar mijn mening verstandig met al die verschillende belangen en rechten omgegaan.
    Ingeval grondrechten botsen, dat wordt - zoals dat bij alle grondrechten geldt - ook bij dat van vrijheid van godsdienst en levensovertuiging de verschillende belangen/grondrechten in casu tegen elkaar afgewogen.

    Ondanks dat bepaalde onderdelen van de cultuur/geboden en verboden naar ons land zijn gekomen die botsen met de cultuur/mores in NL en omgeving, zie ik toch veel vrouwen met hoofddoek.
    Ook in winkels.

    Er worden steeds allerlei zaken genoemd, maar ik krijg langzamerhand het gevoel dat in feite wordt bedoeld, onze geloof is superieur aan alle andere regels en wetten.
    Dus ook in een niet moslimland, waar men een hele kleine minderheid vormt moet iedereen zich schaken naar de regels van de islam.
    Dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn.
    Zeker niet omdat in ons land zo enorm veel mensen zich hebben afgekeerd van het christendom, religie.

  7. #112
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Dat zou ik echt heel graag zien, de maatschappij plaatst moslims altijd in een onderdrukte functie, daar Moeten we van af stappen, echt ik kan er zo boos om worden, mensen verdienen kansen, telkens is het omdat ze een godsdienst aanhangen dat ze langs de netten vangen. Ze worden al op voorhand afgeschreven.
    Ben je man vrouw, , geef kansen aan de samenleving, zoveel te meer krijg je er ook van terug. Dat is wat er al jaren verkeerd is gelopen.
    Komen ze wel bij uit.....zegt mijn vader die moslim is.....ben er fier op om zijn dochter te zijn.
    Het is minstens net zo vaak zo dat gelovigen zichzelf buiten de maatschappij plaatsen om hun religieuze principes geen geweld aan te doen. Dat is prima, maar daardoor beperk je ook je mogelijkheden. Die gevolgen moeten ze zelf dragen, niet de maatschappij

  8. #113
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door hellofklitty Bekijk reactie
    Het is minstens net zo vaak zo dat gelovigen zichzelf buiten de maatschappij plaatsen om hun religieuze principes geen geweld aan te doen. Dat is prima, maar daardoor beperk je ook je mogelijkheden. Die gevolgen moeten ze zelf dragen, niet de maatschappij
    Inderdaad Nederland is nu eenmaal in basis een seculier land. Religie is een privé zaak die op sommige plaatsen niet (volledig) mee kan worden genomen naar het werk.

    Met name bij politie en justitie (in de rechtzaal) wordt iedereen die daar werkt geacht om een neutrale uitstraling te hebben. En daar horen geen uitzonderingen op gemaakt te worden. Voor niemand.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  9. #114
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    neutrale uitstraling bestaat niet
    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Inderdaad Nederland is nu eenmaal in basis een seculier land. Religie is een privé zaak die op sommige plaatsen niet (volledig) mee kan worden genomen naar het werk.

    Met name bij politie en justitie (in de rechtzaal) wordt iedereen die daar werkt geacht om een neutrale uitstraling te hebben. En daar horen geen uitzonderingen op gemaakt te worden. Voor niemand.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  10. #115
    MVC Lid

    Reacties
    1
    22-05-2017

    Hallo, ik ben opzoek naar dames die een hoofddoek dragen en graag bij de politie zouden willen. Ben of ken jij zo iemand neem dan contact met mij op! Ik ben redacteur voor een actualiteitenprogramma. We willen hier graag aandacht aan besteden.

  11. #116
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Ik blijf nog steeds achter me positie dat Moslima's de Nederlandse politie korps maar beter kunnen ontwijken.
    Er heerst een schandalige cultuur waar zij zich niet thuis zullen voelen zoals velen ex agenten zelf verklaren.

    Maar besef dit zijn de soort onderwerpen waar mensen als Peej op hun achterste poten van gaan staan. De schrik van een dreigende wereld die hun o zo geweldige maar toch onrealistische seculiere onderdrukking laat zien.









    Oh nee toch wat een horror. Wat een wereld van verschil.
    Maar zoals ik al zei het is beter dat ze geen agenten mogen worden. Werken bij een stel corrupte blauwe kakkerlakken is nooit fijn.
    Heavy

  12. #117
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik blijf nog steeds achter me positie dat Moslima's de Nederlandse politie korps maar beter kunnen ontwijken.
    Er heerst een schandalige cultuur waar zij zich niet thuis zullen voelen zoals velen ex agenten zelf verklaren.

    Maar besef dit zijn de soort onderwerpen waar mensen als Peej op hun achterste poten van gaan staan. De schrik van een dreigende wereld die hun o zo geweldige maar toch onrealistische seculiere onderdrukking laat zien.









    Oh nee toch wat een horror. Wat een wereld van verschil.
    Maar zoals ik al zei het is beter dat ze geen agenten mogen worden. Werken bij een stel corrupte blauwe kakkerlakken is nooit fijn.
    Klopt, mochten ze wel toestemming krijgen zullen ze zeker gediscrimineerd kunnen worden. Dus daarom hoop ik dat de idealisten het wel durven.

  13. #118
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    beter dat politie het niet doet


    hijab is maar een klein onderdeel van de keuze van een vrouw
    er komt zoveel bij kijken

    lkker huisvrouw worden beste
    kinderen opvoeden
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  14. #119
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    neutrale uitstraling bestaat niet
    Wellicht niet.
    Maar een racisme vrij land bestaat ook niet, dat betekent dan toch niet dat je er niet naar moet streven?

    Iemand met een zichtbare tatoeage van de SP of VVD of wat dan ook zal ook niet aangenomen worden.

  15. #120
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Wellicht niet.
    Maar een racisme vrij land bestaat ook niet, dat betekent dan toch niet dat je er niet naar moet streven?

    Iemand met een zichtbare tatoeage van de SP of VVD of wat dan ook zal ook niet aangenomen worden.
    Zolang ik niet kan zien dat Henk de PVV lover in zijn uniform me lastig valt dan is het er niet. Toch Mike?
    Heavy