1. #31
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Toppunt van religieuze arrogantie, een mens die andere mensen "heilig" verklaard.
    laten we aapjes onze voorouders noemen en homosexualiteit legaliseren en faciliteren aan onze jeugd, nog niet over de nieuwste hype in Nederland: voltooid leven



    Al 7amdulilah ben ik moslim

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015


  3. #33
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    laten we aapjes onze voorouders noemen en homosexualiteit legaliseren en faciliteren aan onze jeugd, nog niet over de nieuwste hype in Nederland: voltooid leven



    Al 7amdulilah ben ik moslim
    Jij mag natuurlijk onze voorouders aapjes noemen. Zoals al zo vaak aangegeven, evolutiebiologen doen dat niet.
    Maar al vanaf de tijd van Darwin wisten gelovigen die de evolutie als groot gevaar voor hun geloof zagen niets beters te verzinnen door dat te stellen.
    Dus een leugen en ook niet echt origineel.

    De in de hersens vastgelegde seksuele voorkeur legaliseren?
    Hoe de hersens werken is pas in de 20e eeuw helemaal duidelijk geworden.
    Zo ook waar in de hersens het gehele proces van het voortplantingsproces, seksuele opwinding wordt aangestuurd, mens geen enkele invloed op kan uitoefenen.
    Het zou net zo gek zijn om te stellen dat heteroseksualiteit is gelegaliseerd.

    Faciliteren? Nou nee, er wordt niet meer gedaan dat het duizenden jaren geldende taboe gebaseerd op het grote gebrek aan medische kennis ter zake van de mensen aangeven.
    De kinderen die enorm lijden onder dat taboe en bijbehorend uit te worden gekotst in sommige groeperingen, wordt alleen duidelijk gemaakt dat het verhaal; jouw seksuele geaardheid is een keuze totale onzin is.

    Voltooid leven? Gelovigen denken dat er een god bestaat. Dat beslissen over leven en dood alleen aan hem toekomt.
    Mensen die niet geloven, hebben natuurlijk ook niets met deze god te maken.
    Beslissen over hun eigen leven.
    Wanneer het leven voor hen klaar is op basis van verschillende situaties.

    Natuurlijk mag jij jouw levensvisie, zienswijze hebben.

    Ach als jij was geboren in een Joods gezin b.v. was je nu dolgelukkig geweest dat je Joods bent.

  4. #34
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    En dan de hele dag tegen een boom zitten en filosoferen.
    Heerlijk toch!?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  5. #35
    Krulletjessssss

    Reacties
    841
    05-01-2011

    Interessant weetje!

    Uw vuile was niet buiten hangen.


  6. #36
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Wink

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Dus jouw leven heeft geen reden?
    Moet dat dan?Ik geniet volop van het leven en laat me vooral niet beperken door allerlei absurde "religieuze" regeltjes en bangmakerijen die mensen duizenden jaren geleden verzonnen hebben.

    Wil en doe jij dat wel? Ook prima, veel geluk ermee. Ik ben van mening dat dat zinloze en verspilde moeite is. Maar ik wil je er allerminst van weghouden of in beperken.


    Ik wens je er nogmaals veel geluk mee.


    Maar wil jij ook respecteren dat ik er niks mee te maken wil hebben en dat je mij niet hoeft te wijzen op de regeltjes die jij persoonlijk wel wilt volgen. Maar waar ik geen enkele boodschap aan heb?
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Moet dat dan?Ik geniet volop van het leven en laat me vooral niet beperken door allerlei absurde "religieuze" regeltjes en bangmakerijen die mensen duizenden jaren geleden verzonnen hebben.

    Wil en doe jij dat wel? Ook prima, veel geluk ermee. Ik ben van mening dat dat zinloze en verspilde moeite is. Maar ik wil je er allerminst van weghouden of in beperken.


    Ik wens je er nogmaals veel geluk mee.


    Maar wil jij ook respecteren dat ik er niks mee te maken wil hebben en dat je mij niet hoeft te wijzen op de regeltjes die jij persoonlijk wel wilt volgen. Maar waar ik geen enkele boodschap aan heb?
    Wow rustig, jij hebt jouw overtuiging en ik heb die van mij.

    Mag ik je soms geen vragen stellen? Ik ben je helemaal niks aan het opleggen.

    Ik vraag me alleen af waarom jouw leven geen reden heeft terwijl alles wel een reden heeft.
    Heavy

  8. #38
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wow rustig, jij hebt jouw overtuiging en ik heb die van mij.

    Mag ik je soms geen vragen stellen? Ik ben je helemaal niks aan het opleggen.

    Ik vraag me alleen af waarom jouw leven geen reden heeft terwijl alles wel een reden heeft.

    Heeft alles een reden/doel?
    Vertel. Filosofeer.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  9. #39
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Alles is wel heel veel.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Heeft alles een reden/doel?
    Vertel. Filosofeer.
    Zelfs een zakdoek heeft een reden/doel. Wat is jou reden?
    Heavy

  11. #41
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Zelfs een zakdoek heeft een reden/doel. Wat is jou reden?
    Het zal de zakdoek worst wezen waarvoor 'm gebruikt wordt.
    Wij geven die zakdoek een doel. Zonder die 'zingeving' blijft het een onbeduidend vodje.

    En zo gaat dat ook met een mensenleven. Met eender welk leven.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Het zal de zakdoek worst wezen waarvoor 'm gebruikt wordt.
    Wij geven die zakdoek een doel. Zonder die 'zingeving' blijft het een onbeduidend vodje.

    En zo gaat dat ook met een mensenleven. Met eender welk leven.
    Zeg je nou dat een zakdoek hersens heeft zodat die wat kan vinden? Wauw grappig haha.

    Nee Hobbit ik zeg zelfs een zakdoek heeft een reden/doel. Met andere woorden een zakdoek is een creatie dat gecreëerd is met een doel.
    Heavy

  13. #43
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Zeg je nou dat een zakdoek hersens heeft zodat die wat kan vinden? Wauw grappig haha.

    Nee Hobbit ik zeg zelfs een zakdoek heeft een reden/doel. Met andere woorden een zakdoek is een creatie dat gecreëerd is met een doel.
    Ok. Dan moeten we die theorie testen.

    Wat is het doel van een paardenbloem?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ok. Dan moeten we die theorie testen.

    Wat is het doel van een paardenbloem?
    Paardenbloemen dragen zowiezo bij aan de natuur. Een paardenbloem is eetbaar en de Russische paardenbloem kan zelfs worden gebruikt voor rubber. Een jonge paardenbloem kan worden verkochf als molsla. Paardebloemen wordt gebruikt als medicijn voor mensen en dieren.

    Als we het hebben wat de doel van een paardenbloem is op zichzelf. Dan moet je even de gehele leven van een paardenbloem bestuderen. Begin hier maar

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paardenbloem
    Heavy

  15. #45
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Paardenbloemen dragen zowiezo bij aan de natuur. Een paardenbloem is eetbaar en de Russische paardenbloem kan zelfs worden gebruikt voor rubber. Een jonge paardenbloem kan worden verkochf als molsla. Paardebloemen wordt gebruikt als medicijn voor mensen en dieren.

    Als we het hebben wat de doel van een paardenbloem is op zichzelf. Dan moet je even de gehele leven van een paardenbloem bestuderen. Begin hier maar

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paardenbloem

    Dus, het doel van de paardenbloem wordt bepaald door de interacties met andere organismen.
    Want voor organisme x heeft de paardenbloem een doel, maar voor organisme y hoegenaamd niet.
    Bovendien, voor organisme z kan de paardenbloem behoorlijk schadelijk/nadelig zijn.

    Hoe moeten we die arbitraire appreciatie zien in het licht van 'het doel van de paardenbloem op zichzelf'? Is daar dan wel sprake van 'een doel op zichzelf'?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein