1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    98
    05-06-2015

    Citaat Geplaatst door argaz Bekijk reactie
    Het komt op mij wel zo over. Laten we elkaar gewoon respecteren en niet zwartmaken. Nogmaals, veel geluk met je aanstaande.
    Ghir insha'Allah

  2. #17
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Citaat Geplaatst door KLETSKOUS Bekijk reactie
    Ghir insha'Allah
    Amin

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    20
    19-04-2017

    heeft hij papieren ofniet ?
    hij is dus een koerd .
    het is geen turkse koerd maar irakese , weet waar je aan begint.
    kijk wat hun tradities zijn , ongeacht hij hier 10 jaar is betekent niet dat hij zn roots vergoochelt .


    Eerwraak is in Koerdisch gebied schering en inslag.
    De openbare eerwraak op Du’a Khalil is echter uitzonderlijk omdat er honderden mensen bij waren, zelfs politiemannen,
    en omdat de executie is gefilmd.
    De videobeelden circuleerden eerst alleen op Koerdische en islamitische websites.
    Iraakse vrouwenorganisaties hebben de Koerdische Regionale Regering gevraagd een
    einde te maken aan de eerwraakmoorden.



    Nederland heeft met de volgende 87 landen het Haags Kinderontvoeringsverdrag gesloten.
    Tevens vindt u de datum vanaf wanneer het verdrag geldt tussen Nederland en het andere land.


    Land Haags Verdrag Datum
    Irak Nee

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    35
    19-03-2017

    Ik Hoor alleen maar negatieve verhalen over koerden. Doe het niet ... Je maakt een grote vergissing.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    173
    04-01-2013

    jullie zijn met fatiha getrouwd ?? Dus geen consulaat . maw : bismilah en krikken op bed.
    Eerlijk is eerlijk dat zie ik jullie marokkaans vrouwen niet gauw met marokkaanse man doen ?
    Dan komen opeens alle principes naar boven..Typisch

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    521
    19-03-2010

    Je kan beter afvragen hoe hij is als persoon in zijn dien die we allen moet aanhouden aan de richtlijnen en wat zijn achlak is.Want traditie is gewoon. Je kan verder vragen of verdiepen aan irakeese mensen wat de tradities zijn.

    Want om op jou vraag te reageren ieder zijn ervaring met een partner. Allah kemel bighayr.
    2 Gebruikers

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    341
    16-01-2006

    Bedanktvoor je uitleg, maar het is 100% geen Koerd. Het is een sunnie, dat is uitgesloten. Ik ben een bent te bas en alles is gegaan zoals het moet, geen lange relaties of etc. Mijn vraag was enkel wat zijn hun manieren zoals wij marokkkanen ook veel hebben. En wat zijn de ervaringen. Mocht je uit ervaring spreken en willen waarschuwen is een ander verhaal.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    341
    16-01-2006

    Citaat Geplaatst door pasgescheiden Bekijk reactie
    jullie zijn met fatiha getrouwd ?? Dus geen consulaat . maw : bismilah en krikken op bed.
    Eerlijk is eerlijk dat zie ik jullie marokkaans vrouwen niet gauw met marokkaanse man doen ?
    Dan komen opeens alle principes naar boven..Typisch

    Tenallereeeste ben ik idd islamitsch getrouwd, vanuit dat trouw jevoor de wet en heb je intussen all of ben je de bruiloft aan het regelen. Normaliter gaat dat zo. Men komt bij je thuis en is er een Imaam aanwezig die de fatha uitspreekt. Dus hou alsjeblieft je voor oordelen bij je daar heb ik niet in gevraagd.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    341
    16-01-2006

    Citaat Geplaatst door Mevrouw_Marwa Bekijk reactie
    Je kan beter afvragen hoe hij is als persoon in zijn dien die we allen moet aanhouden aan de richtlijnen en wat zijn achlak is.Want traditie is gewoon. Je kan verder vragen of verdiepen aan irakeese mensen wat de tradities zijn.

    Want om op jou vraag te reageren ieder zijn ervaring met een partner. Allah kemel bighayr.

    Salaam daar heb je ook zeker gelijk in, dat zijn de belangrijke dingen, en daarben ik ook zeker mee bezig. Hoe hij staat in zijn dien en of zich aanhoud in de richtlijnen. En zijn achlak dat zijn de dingen die je ook bij een Marokkaan zelf hoort te onderzoeken.

    Tradities zijn gewoon maar kan een mens vormen, ieder zeker zijn eigen ervaring. Er is niets mis mee om iemand te vragen die ook met een Irakese sunnie trouwt of is getrouwd wat zijn ervaring is.

    Shoukran voor je bericht, Ameen

  10. #25
    Bijna Lid

    Reacties
    49
    06-05-2017

    Trouwen is zo mooi . Als t maar een moslim is . Alleen jammer dat bijna 70% van de Marokkaanse huwelijken stranden in een scheiding .

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Citaat Geplaatst door _magrabia1985_ Bekijk reactie
    Bedanktvoor je uitleg, maar het is 100% geen Koerd. Het is een sunnie, dat is uitgesloten. Ik ben een bent te bas en alles is gegaan zoals het moet, geen lange relaties of etc. Mijn vraag was enkel wat zijn hun manieren zoals wij marokkkanen ook veel hebben. En wat zijn de ervaringen. Mocht je uit ervaring spreken en willen waarschuwen is een ander verhaal.
    Nu haal je 2 dingen door elkaar. Sunnie zijn heeft te maken met de Islam, dus met het geloof/religie. Het zijn van een Koerd betreft zijn afkomst. Er zijn Arabische Irakezen maar ook Koerdische Irakezen en mixen. Zowel de Koerden als de Arabieren in Irak zijn voornamelijk Sunnie. Dus dat hij een sunnie is dat weet je. Maar of hij een arabier of koerd is, moet je dus nog eens even navragen bij hem....

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    245
    16-04-2006

    Citaat Geplaatst door argaz Bekijk reactie
    " De respect en de handelingen van hem bewonderde mij aan hem, die inhoud zie ik niet snel bij Marokkaanse mannen"

    Ieder mag zijn mening hebben maar ik vind het een vrij overbodige zin. Er zijn genoeg Marokkaanse mannen die hun vrouw met respect behandelen. Waarom dan weer die vergelijking teneinde de marokkaanse man te bekritiseren. Maar goed het verbaast me niet, we staan er om bekend zeer zelfkritisch te zijn en minder kritisch ten opzichte van andere volkeren.

    eens met argaz

    @TS , Allahie kmel bel khair
    Meerdere gebruikers

  13. #28
    中秋节快乐!

    Reacties
    4.601
    22-02-2015

    Doe normaal man..
    CAME LIKE A KING, LEFT LIKE A LEGEND.


  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door argaz Bekijk reactie
    Bijzonder jammer dat er weer een sneer moet worden uitgedeeld aan marokkaanse mannen. Voor de rest wens ik je veel geluk toe met je Iraakse man.
    Je kan er niks aan doen. Vrouwen hebben hun eigen motieven voor hun keuze. Maar 1 ding is zeker. Deze type vrouwen worden jaloers als ze een mooie Marokkaanse koppel hand in hand zien lopen,samen boodschappen doen. Maar ook bijv. zomervakantie auto optuigen richting Marokko. Picknick stop in Belgie, Frankrijk, Spanje. Gezellige boottocht van Spanje naar Marokko. En nog veel meer. Dit gaan ze allemaal zeker missen en met dit gemis zullen ze altijd met een brok in hun keel rondlopen.

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door pasgescheiden Bekijk reactie
    jullie zijn met fatiha getrouwd ?? Dus geen consulaat . maw : bismilah en krikken op bed.
    Eerlijk is eerlijk dat zie ik jullie marokkaans vrouwen niet gauw met marokkaanse man doen ?
    Dan komen opeens alle principes naar boven..Typisch
    Meiden kunnen uit verschillende motieven vreemde keuzes maken. Bijv. Wanhoop, depressie. Jaloezie maar ook wraak. Ik weet niet hou oud de ts is maar als je de meeste meiden vraagt 14+ wat wil je zsm mogelijk meemaken is vaak het antwoord zwanger worden en bevallen.