1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    2.305
    24-07-2014

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Niet alleen religies doen dat hoor. Wij van WC Eend
    Daar heb je absoluut gelijk in. Ik ga weer andere dingen doen. Ik wens je een prettige avond.

    Nescio.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Mag ik jou erop wijzen dat dit niet zulke heel vreemde ideeƫn zijn, en dat het christendom precies zo denkt. Het zijn dus niet zulke vreemde denkbeelden ook voor hen die geen gelovige zijn. Ik ben katholiek opgevoed en ken de leer van de onschuldige ziel geschapen door god.
    Jakko waar heb je het over? Geef eens gewoon antwoord op de vraag die je volgens mij overduidelijk niet begrijpt.
    Heavy

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Als je echt een antwoord zou zoeken, zou je bereid zijn die drie regels tekst te lezen. Dat heb je ook gedaan, maar aangezien de inhoud je niet aanstaat kom je weer eens met een kansloze opmerking.
    Heb jet gelezen maar de inhoud was niet de antwoord op me vraag. Zou bijna denken dat jullie concentratie problemen hebben.
    Heavy

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Sommige moeten zich hier echt diep schamen. Jarenlang discussiƫren en betweter gedrag over Islam maar de meest basis antwoord niet eens weten.

    Alsof iemand met me wilt praten over racen op circuit maar niet eens weet hoe die moet schakelen.
    Heavy

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Ik zou willen dat je wanneer je meent dat ik de vraag toch niet hoor/begrijp/snap, dan gewoon het antwoord te geven. Als ik het toch niet snap dan gaat het namelijk erg lang duren.



    Zeg gewoon wat je bedoelt.

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Jakko waar heb je het over? Geef eens gewoon antwoord op de vraag die je volgens mij overduidelijk niet begrijpt.

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Ik zou willen dat je wanneer je meent dat ik de vraag toch niet hoor/begrijp/snap, dan gewoon het antwoord te geven. Als ik het toch niet snap dan gaat het namelijk erg lang duren.



    Zeg gewoon wat je bedoelt.
    Dat is gewoon wat ik verwachte hier. Een antwoord of een ik weet het niet. Gewoon oprecht en eerlijk wezen in hun manier van doen. Maar goed ik zal opschrijven wat ik ermee bedoel.
    Heavy

  7. #67
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Dus dan begrijp je niet wat ermee wordt bedoeld. Misschien is het beter als je vraagt in plaats van invult. Dan zul je ook niet voor paal staan als je een heel verhaal voor niets typt.
    Als elk kind als moslim wordt geboren, waarom kan ik me dan niets anders herinneren dan het abrahamisme onlogisch vinden?
    Waarom had ik wel al een grote interesse in 'geloof', maar leverde het abrahmisme meer vragen dan antwoorden op?
    Waarom is er dan geen enkel klein kind die zonder dat geleerd te hebben/eigen gemaakt heeft ook maar iets van de 'waarheden' van dat geloof ondersteund?

    Ik snap het idee erachter, dat elk kind zonder 'zonde' is en zonder 'kennis' is en daarom daar niet op aangekeken wordt (wat bv anders is van de katholieken). Maar ik vind het en boute claim, want er wordt geen ontwetendheid geclaimd, maar tot een bepaalde religie behorende.
    Om tot een bepaalde religie te behoren zou er 'instinctieve' kennis van die religie moeten zijn. Is die er niet dan is een kind niet x, maar neutraal.
    The meaning of life is to give life meaning

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Je doet soms net alsof niemand behalve jij er ooit over nagedacht heeft.



    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Dat is gewoon wat ik verwachte hier. Een antwoord of een ik weet het niet. Gewoon oprecht en eerlijk wezen in hun manier van doen. Maar goed ik zal opschrijven wat ik ermee bedoel.

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Ik zeg dat ieder baby wordt geboren als Muslim.
    Dat ieder kind tot het leeftijd van besef als Muslim leeft.
    Ook een reden waarom ieder kind of baby dat sterft direct naar het Paradijs gaat zonder oordeel.

    Het antwoord ligt simpelweg in het woord Moslim.
    Een Moslim is iets of iemand die zich simpelweg overgeeft aan de wil van Allah. Dus aan de wil van zijn creator.

    Een plant is een Moslim omdat hij doet wat hoort te doen.
    De sterren zijn Moslims omdat ze doen wat ze horen te doen.
    Dieren zijn Moslims omdat zij doen wat ze horen te doen.
    Zelfs baby's zijn geboren en doen wat ze horen te doen.

    Zij allen geven zich altijd over aan de wil van onze schepper
    Zij houden zich allemaal aan de wetten van onze schepper.
    Een plant pleegt geen zondes. Een baby pleegt geen zondes.

    Dat is waarom zij altijd Moslims zullen zijn. Een Moslim is op zichzelf een werkwoord. De letters Mu bij het woord Muslim.

    Wij geloven niet dat een baby wordt geboren. Met de kennis over de Koran, gebed, Mekka enzovoort. Een baby weet niets alleen wat hij hoort te weten.

    Wij mensen die ons beseffen leven met bewust verstand in een test. Wij kunnen ons ook houden aan datgene wat we horen te doen. Maar wij kunnen er ook voor kiezen om dat niet te doen.

    Thats it. Bijna ieder Moslim weet al wat het woord Moslim betekend. Maar mensen die altijd doen aan cherry picking zoekend naar error zullen weinig weten maar doen alsof.
    Heavy

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Je doet soms net alsof niemand behalve jij er ooit over nagedacht heeft.
    Dat is hoe jij erover denkt. Weet niet waar je dit vandaan haalt maar lees me reactie gewoon maar weer. Niks in mijn mond leggen.
    Heavy

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Btw Muslim is niet alleen een titel maar een Arabische woord met een betekenis. Dus het woord kun je gewoon niet ontkennen anders ontken je een taal.
    Heavy

  12. #72
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door Nescio Bekijk reactie
    Je maakt me voor dwaas uit zoals ik al had voorspelt. Heb je overigens het artikel gelezen. Interessant, maar niet verbazingwekkend. Mensen proberen hun omgeving te begrijpen. Dat velen naar verklaringen zoeken in het bovennatuurlijke is een gegeven. Door de geschiedenis heen hebben mensen religies bedacht en aangehangen. Ook zien we dat onafhankelijk van elkaar mensen religieus worden. Het leven is onzeker en mensen leven met vele vragen en angsten. Religie is een manier om grip te krijgen op het ongrijpbare. Volkomen logisch. Probleem is alleen dat feit dat dit zo is het bestaan van een god niet dichter bij brengt.
    Hier niet mee eens, vele religies geven meer vragen dan antwoorden en de antwoorden zijn meestal geen pleister voor angsten. Dat is iets wat vooral gezegd wordt door ongelovigen.

    Geloof en in het verlengde ervan religie is iets dat ronduit aangewezen kan worden in de hersenen. Degene zonder die 'neiging' zijn een absolute minderheid.
    De neiging tot 'geloof' (brede zin van het woord) zorgt voor nieuwschierigheid, creativiteit, innovatie en ga zo maar door. Essentieel voor onze evolutie dus.
    Religie die het denken (nieuwschierigheid, creativiteit, innovatie) stopt is een religie in zijn eindtijd, is aan het sterven. Geloof (gods...) en religie zijn niet 'het' antwoord voor mensen, nogmaals het zijn enkel ongelovigen en andersgelovigen die dat beweren over geloof/religie X. Het hard feit is dat dat juist een techniek is om niet over x na te hoeven denken. Een soort filosofisch wat je zegt ben je zelf zeg maar...
    The meaning of life is to give life meaning

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Iedereen gelooft in iets. Ook al geloof je niet in Islam, Christendom of Jodendom. Je gelooft dus je accepteert, staat achter en bent overtuigd door.
    Heavy

  14. #74
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Klopt athiesme en darwanisme word aangeleerd .

  15. #75
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Kijk ze eens druk met de kuffar discuseren over religie waar hun niks van snappen .