1. #541
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Het is heel mooi dat men dit blijft uppen.
    Het is allereerst een reminder naar mijzelf toe en naar mijn medemoslims dat:
    God één is dat Hij er lang voor alles en iedereen was, dat Hij deze religie in zijn zuiverste vorm aan de mensheid heeft geschonken, dat (een groot gedeelte van) de mensen zijn afgedwaald van Zijn religie. Bovendien is deze reminder nuttig, opdat de valsheid (kufr en shirk/o.a. polytheïsme) van de Waarheid (Tawhied/ zuivere monotheïsme omwille van Allah swt) verduidelijkt mogen worden.
    Dat degene die weigeren of ontkennen in het geloof in de eenheid van Allah swt vermaand mogen worden en degenen die er in geloven versterkt mogen worden.

    La illaha illa Lah, Er is geen god dan Allah. De zwaarstwegende woorden allertijden bij Allah swt.

  2. #542
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    A7adoen A7aad!

  3. #543
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    "joosje bashen"???
    Ik weerleg hem alleen op hetgeen dat Hubal een zoveelste AFgod is, die ook nog eens is voortgekomen uit de reeds oudere (variant op) AFgod Baäl.

    Wanneer is (of heb ik) het gebruik van Wikipedia voor algemene kennis veroordeeld?
    Ik heb het van jou niet gezien, wel van anderen hier.
    Maar zelf vind ik Wikipedia zo langzamerhand een prima bron.

  4. #544
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Ik heb het van jou niet gezien, wel van anderen hier.
    Maar zelf vind ik Wikipedia zo langzamerhand een prima bron.
    Zo zie je maar weer, niet iedereen over 1 kam scheren.
    En ja Wikipedia is (altijd onder voorbehoud) een goede bron voor ALGEMENE kennis. Bij wat specifiekere kennis moet je altijd nog wat dieper graven en meerdere bronnen aanhalen ook de 'tegenbronnen'. Dan pas weet je wat er bij de mensheid allemaal bekend is over dat specifieke onderwerp.

  5. #545
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Het is heel mooi dat men dit blijft uppen.
    Het is allereerst een reminder naar mijzelf toe en naar mijn medemoslims dat:
    God één is dat Hij er lang voor alles en iedereen was, dat Hij deze religie in zijn zuiverste vorm aan de mensheid heeft geschonken, dat (een groot gedeelte van) de mensen zijn afgedwaald van Zijn religie. Bovendien is deze reminder nuttig, opdat de valsheid (kufr en shirk/o.a. polytheïsme) van de Waarheid (Tawhied/ zuivere monotheïsme omwille van Allah swt) verduidelijkt mogen worden.
    Dat degene die weigeren of ontkennen in het geloof in de eenheid van Allah swt vermaand mogen worden en degenen die er in geloven versterkt mogen worden.

    La illaha illa Lah, Er is geen god dan Allah. De zwaarstwegende woorden allertijden bij Allah swt.
    up

  6. #546
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Het is heel mooi dat men dit blijft uppen.
    Het is allereerst een reminder naar mijzelf toe en naar mijn medemoslims dat:
    God één is dat Hij er lang voor alles en iedereen was, dat Hij deze religie in zijn zuiverste vorm aan de mensheid heeft geschonken, dat (een groot gedeelte van) de mensen zijn afgedwaald van Zijn religie. Bovendien is deze reminder nuttig, opdat de valsheid (kufr en shirk/o.a. polytheïsme) van de Waarheid (Tawhied/ zuivere monotheïsme omwille van Allah swt) verduidelijkt mogen worden.
    Dat degene die weigeren of ontkennen in het geloof in de eenheid van Allah swt vermaand mogen worden en degenen die er in geloven versterkt mogen worden.

    La illaha illa Lah, Er is geen god dan Allah. De zwaarstwegende woorden allertijden bij Allah swt.
    Citaat Geplaatst door Izanovic. Bekijk reactie
    up
    The only way is UP!

  7. #547
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    1 God en de rest zijn AFgoden (verzonnen door mensen)

    Ben je je ervan bewust hoe beledigend dit is voor andersgelovigen? Ik verbaas me keer op keer over de arrogantie van veel abrahamisten, die voor hun geloof respect en tact eisen en niets geven aan andersdenkenden.
    Geef wat je eist, dat zou een leuk begin zijn....
    The meaning of life is to give life meaning

  8. #548
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Niet met je eens Cor. De god uit het OT is erg verschillend van die van het NT

    Hoe dan? Vertel eens wat er zo anders is...
    Want in de​ meeste gevallen gaat dit vooral over het beeld dat men heeft over, interpretatie. En niet zozeer over wat is, wat de bronteksten vertellen.
    Dus ben benieuwd, ik ben niet alwetend, vertel, waarom vindt je dit?
    The meaning of life is to give life meaning

  9. #549
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Gelovige mensen zijn echt schattig. Zij geloven echt dat er een alwetende omnipotente wezen is die continu aandacht besteedt aan mensjes op een aardbol.

    Maar wel specifiek mensjes, en niet fruitvliegjes, want die kunnen niet zo goed denken.

    Ja... het is zo kjoet. Daarom houd ik van mijn homo sapiens. Ze zijn zo divers.

  10. #550
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Het is heel mooi dat men dit blijft uppen.
    Het is allereerst een reminder naar mijzelf toe en naar mijn medemoslims dat:
    God één is dat Hij er lang voor alles en iedereen was, dat Hij deze religie in zijn zuiverste vorm aan de mensheid heeft geschonken, dat (een groot gedeelte van) de mensen zijn afgedwaald van Zijn religie. Bovendien is deze reminder nuttig, opdat de valsheid (kufr en shirk/o.a. polytheïsme) van de Waarheid (Tawhied/ zuivere monotheïsme omwille van Allah swt) verduidelijkt mogen worden.
    Dat degene die weigeren of ontkennen in het geloof in de eenheid van Allah swt vermaand mogen worden en degenen die er in geloven versterkt mogen worden.

    La illaha illa Lah, Er is geen god dan Allah. De zwaarstwegende woorden allertijden bij Allah swt.
    Citaat Geplaatst door Izanovic. Bekijk reactie
    up
    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    The only way is UP!
    Sowiesoo

  11. #551
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Gelovige mensen zijn echt schattig. Zij geloven echt dat er een alwetende omnipotente wezen is die continu aandacht besteedt aan mensjes op een aardbol.

    Maar wel specifiek mensjes, en niet fruitvliegjes, want die kunnen niet zo goed denken.

    Ja... het is zo kjoet. Daarom houd ik van mijn homo sapiens. Ze zijn zo divers.
    Zeer beperkt beeld op gelovigen. Lang niet elke gelovige gelooft in een alwetende, almachtige godheid noch dat de mens het brandende middelpunt van het universum is.
    The meaning of life is to give life meaning

  12. #552
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door corrie2 Bekijk reactie
    Zeer beperkt beeld op gelovigen. Lang niet elke gelovige gelooft in een alwetende, almachtige godheid noch dat de mens het brandende middelpunt van het universum is.
    Excuses, monotheïstische godsgelovigen.

  13. #553
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door corrie2 Bekijk reactie
    Ben je je ervan bewust hoe beledigend dit is voor andersgelovigen? Ik verbaas me keer op keer over de arrogantie van veel abrahamisten, die voor hun geloof respect en tact eisen en niets geven aan andersdenkenden.
    Geef wat je eist, dat zou een leuk begin zijn....
    O Corrie toch, je hebt mij kennelijk verkeerd begrepen. Het was geenzins mijn bedoeling om jou (opzettelijk) te beledigen.
    Dit is wat moslims geloven. Wat betreft de andersgelovigen en hun religie, daar is Allah swt met Zijn religie ook heel duidelijk over:

    Koran, soerat Al-Kafrun (109):

    قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ1
    Zeg: “O ongelovigen.
    لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ2
    Ik zal niet dienen wat jullie dienen.
    وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ3
    En jullie dienen niet wat ik dien:
    وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ4
    En ik dien niet wat jullie dienen.
    وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ5
    En jullie dienen niet wat ik dien.
    لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ6
    Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst.”

  14. #554
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    O Corrie toch, je hebt mij kennelijk verkeerd begrepen. Het was geenzins mijn bedoeling om jou (opzettelijk) te beledigen.
    Dit is wat moslims geloven. Wat betreft de andersgelovigen en hun religie, daar is Allah swt met Zijn religie ook heel duidelijk over:

    Koran, soerat Al-Kafrun (109):

    قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ1
    Zeg: “O ongelovigen.
    لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ2
    Ik zal niet dienen wat jullie dienen.
    وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ3
    En jullie dienen niet wat ik dien:
    وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ4
    En ik dien niet wat jullie dienen.
    وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ5
    En jullie dienen niet wat ik dien.
    لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ6
    Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst.”
    Heeft Allah een godsdienst?

    Ah neen , wacht ff, Allah zegt wat de gelovige moet zeggen.
    Silly me.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  15. #555
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    1 God en de rest zijn AFgoden (verzonnen door mensen)
    ]Naar mijn mening zijn alle goden verzonnen door mensen. Er is dan ook nog nooit een gelovige geweest die onomstotelijk bewezen heeft dat er een god bestaat.En nee, rationele mensen zoals ik hoeven niet te bewijzen dat de verzinsels van anderen niet bestaan. Dat is zoiets als bewijzen dat kabouters, elfjes en draken niet bestaan.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!