1. #271
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Zelf Bekijk reactie
    Hier zuster Taktubu

    Sora Al Mulk volledig gememoriseerd, nog wel af en toe kleine foutjes
    Ben elke dag deze mooie sora aan het herhalen. Maar daarnaast begonnen met sora Alqalam.
    Allahoema barek!!! Heel goed gedaan meid, je mag heel trots op jezelf zijn op naar de volgende inshallah!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  2. #272
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Ik heb zojuist surat nisae uitgelezen. Heb er wel lang over gedaan maar kon een paar dagen niet lezen. Morgen weer verder inshallah!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  3. #273
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Salamaleikum dames,

    Sorry daik niet reageerd. Door omstaandigeheden wilde het niet altijd lukken. Maar ik heb surat al a3raaf nr.7 uit gelezen alhamdoelillah. Ik hoop vanavond in challah 10 juze uit te lezen.





    Integere en romaisa het gaat goee met jullie mashallah. Jullie hebben surat albaquarah,al imraan en nisa2 af. Het zijn hele grote suras. Wees teots op jezelf. En up naar de volgende.

  4. #274
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Wa alaikoum salam,

    Ghair inshallah mamavanm, tbarkallah jij bent ook goed bezig.

    Ja alhamdoelilah, het zou wel sneller moeten maar wil t goed lezen en goed uitspreken. Merkte dat in vooral surat nisae moeilijke lange woorden zitten waar ik over struikelde en dan moet t bij mij opnieuw. StagfiruAllah voor mijn leesfouten
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  5. #275
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Ramadan is steeds dichterbij insha Allah

  6. #276
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    Ramadan is steeds dichterbij insha Allah
    Inshallah!
    Ik raakte gisteren beetje in paniek pfff ik dacht vandaag is t 1 mei en toen dacht ik oeps ramadan staat voor de deur!!! Ik dacht dat duurt nog ff, ik wil ff een grote inhaalslag maken en inshallah wil ik de koran voor de ramadan uitlezen. Wil nl met ramadan opnieuw beginnen, en niet halverwege stoppen en dan opnieuw.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  7. #277
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Xaviera in challah


    Romaisa als ik me mee mag bemoeien. Je doet het masha allah super goed. Maar laat je je niet opjagen door de tijd. Het allerbelangrijkste is dat je dagelijks bezig bent met de koran. Zoals we eerder gezegd hebben, in contact blijven. Als je je tempoo of tijd wilt verhogen bouw het dan langzaam op. Beetje bij beetje meer lezen en als de ramadan begint kun je ervoor kiezen om opnieuw tw beginnen en dan bijvoorbeeld na elk gebed een aantal blz te lezen tot je alles uitgelezen hebt. Dit in het geval dat je de koran in d e ramdan wilt uitlezen. En anders lees je gewoon door waar je nu mee begonnen bent en lees je het langzaam uit in de ramadan. Dan heb je er misschien twee maanden erover gedan. Maar en dan? Ik vind dat een geweldige prestatie voor iemand die zoveel inspanning doet om te lezen. Dan heb je dekoran uitgelezen in de twee mooie maanden cha3baan en ramadan.

  8. #278
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Vanmorgen surat al anfal gelezen. Hij was te doen omdat het ook een korte surat is. Ik probeer straks een stuk van tawbah te lezen die is wel lang.

  9. #279
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Vandaag soerat Ibrahim insha Allah. Gisteren was met moeite soerat shams en volgend.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  10. #280
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Xaviera in challah


    Romaisa als ik me mee mag bemoeien. Je doet het masha allah super goed. Maar laat je je niet opjagen door de tijd. Het allerbelangrijkste is dat je dagelijks bezig bent met de koran. Zoals we eerder gezegd hebben, in contact blijven. Als je je tempoo of tijd wilt verhogen bouw het dan langzaam op. Beetje bij beetje meer lezen en als de ramadan begint kun je ervoor kiezen om opnieuw tw beginnen en dan bijvoorbeeld na elk gebed een aantal blz te lezen tot je alles uitgelezen hebt. Dit in het geval dat je de koran in d e ramdan wilt uitlezen. En anders lees je gewoon door waar je nu mee begonnen bent en lees je het langzaam uit in de ramadan. Dan heb je er misschien twee maanden erover gedan. Maar en dan? Ik vind dat een geweldige prestatie voor iemand die zoveel inspanning doet om te lezen. Dan heb je dekoran uitgelezen in de twee mooie maanden cha3baan en ramadan.
    Ja je hebt gelijk, maar zo zie je hoe de tijd vliegt! Subhanallah! Toen we begonnen dacht ik in de maand ramadan doen ze er een maand over, heb ruim 7 weken te gaan ff goed begin maken en dan gaat t wel.
    Wallahi ik ben ook tevreden hoe t gaat maar uiteraard kan t beter. Ik ga ook niet de druk opvoeren maar ik kan nu in de vakantie meer momenten op een dag lezen inshallah. Bv na salat dhur of asr en na salat magreb. En wat mij helpt is voor t lezen overdag als ik in de keuken sta zet ik op youtube de surat op die ik aan t lezen ben of ga lezen. Subhanallah ik herken dan ook heel veel woorden wat lezen makkelijker maakt. Ghair inshallah.

    Bedankt voor je ondersteunende woorden, ik ga kijken tot hoe ver ik kom en anders lees ik in de ramadan in twee gedeeltes, waar ik ben gebleven en probeer mee te lezen met taraweeh Inshallah. Allahoema balaghna Ramadan
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  11. #281
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Alhamdoelilah goed bezig dames! TBarkallah 3liekoum!

    Speaking off Ramadan.....harira staat hier te pruttelen en we hebben lekker dadels gehaald, straks ff een generale repetitie hihi
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  12. #282
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Alhamdoelilah goed bezig dames! TBarkallah 3liekoum!

    Speaking off Ramadan.....harira staat hier te pruttelen en we hebben lekker dadels gehaald, straks ff een generale repetitie hihi
    Heb je gevast? Hihi

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  13. #283
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Heb je gevast? Hihi

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Nee dat niet helaas.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  14. #284
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Salam alleikum dames

    Zo goed dames echt om trots op te zijn

    Hier gelezen tot 6:30. Ik voelde me onrustig gister en heb ff flink doorgelezen om van die onrust af te komen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #285
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Inshallah!
    Ik raakte gisteren beetje in paniek pfff ik dacht vandaag is t 1 mei en toen dacht ik oeps ramadan staat voor de deur!!! Ik dacht dat duurt nog ff, ik wil ff een grote inhaalslag maken en inshallah wil ik de koran voor de ramadan uitlezen. Wil nl met ramadan opnieuw beginnen, en niet halverwege stoppen en dan opnieuw.
    Wat goed, herhaaldelijk blijven lezen is goed. Zo begrijp je het alleen maar nog beter en versterkt je imen.