1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    05-04-2016

    Visum voor Nederland vanuit Marokko

    Salam aleikum,

    Ik heb een vraag aan mensen die ervaring hebben met het verkrijgen van een visum.
    Mijn huidige vriend en toekomstige man Insha Allah heeft een afwijzing gehad voor een vakantie van drie weken in Nederland, terwijl alle papieren in orde waren en hij ook aan alle eisen voldoet. We hebben een 'visit friends and family' visum aangevraagd. Op de ambassade willen ze geen toelichting geven, dus ik weet even niet hoe we dit het best aan kunnen pakken.

    Nu hoop ik dat iemand ervaring heeft met de aanvraag. Ik hoorde via via dat hij misschien meer kans maakt als hij gewoon een toeristenvisum aanvraagt. Zelf lijkt me dat onlogisch omdat er dan niemand garant voor hem staat. Het is heel belangrijk voor me omdat ik hem graag aan mijn familie wil voorstellen en het zou fijn zijn als hij ook Nederland leert kennen omdat ik zelf het liefst hier zou blijven wonen en hij helemaal 'thuis' is in Marokko.

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Shokran

  2. #2
    niet18♥

    Reacties
    2.924
    09-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    De afwijzing heeft soms weinig te maken met hebben van de juiste papieren.
    Soms wijzen ze verzoeken af, omdat ze denken dat een persoon na visumdatum in Nederland zal blijven.
    Ondanks, dat een toeristenvisum niemand garant staat, kan de kans op een akkoord groter zijn.

    Je kunt met een toeristenvisum via België proberen. Misschien dat ze daar coulanter zijn.

    One day your life will flash before your eyes.
    Make sure it's worth watching...


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Hij moet kunnen aantonen dat hij een binding heeft met Marokko: vaste baan, opleiding, woning. Zodra ze denken dat hij in NL zal blijven wordt de aanvraag afgewezen. Een toeristenvisum is makkelijker omdat de IND dan een stok achter de deur heeft: garantsteller.

    Als hij liever in Marokko blijft (wat ik betwijfel) en jij in Nederland, dan is het maar de vraag of de relatie überhaupt kans van slagen heeft.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.677
    25-07-2010

    Zoek aub iemand uit Nederland. Genoeg Marokkanen hier.

    Mannen zijn leugenaars
    Marokkaanse mannen hebben hun doctoraal in liegen
    Marokkaanse mannen uit Marokko zijn de professoren op de universiteit der liegen waar de marokkaanse man (uit nl) slechts het diploma heeft.
    Marokkaanse mannen uit Marokko die geen eens een visum friends & family krijgen betekent gewoon dat hij niet genoeg binding heeft met marokko (lees: geen goede baan ofzo). En deze laatste groep hebben de hele term liegen uitgevonden. De studie drchter en zijn de universiteit begonnen der liegen.



    TRAP ER NIET IN.
    Voor advies mag je mij pmen. Ze liegen alles bij elkaar.


    Juist JUIST als je denkt: maar mijn vriend niet. Adviseer ik je om mij te pmen. Dan hoort hij namelijk bij de laatste categorie.


    Allereerst. Ik hoef geen man uit Marokko. Echt niet, maar ik kan je heel makkelijk laten zien dat het klootzakken zijn. Ook hij!
    One must be a lady on the streets but a freak on the internet

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Zemmita Bekijk reactie
    Zoek aub iemand uit Nederland. Genoeg Marokkanen hier.

    Mannen zijn leugenaars
    Marokkaanse mannen hebben hun doctoraal in liegen
    Marokkaanse mannen uit Marokko zijn de professoren op de universiteit der liegen waar de marokkaanse man (uit nl) slechts het diploma heeft.
    Marokkaanse mannen uit Marokko die geen eens een visum friends & family krijgen betekent gewoon dat hij niet genoeg binding heeft met marokko (lees: geen goede baan ofzo). En deze laatste groep hebben de hele term liegen uitgevonden. De studie drchter en zijn de universiteit begonnen der liegen.



    TRAP ER NIET IN.
    Voor advies mag je mij pmen. Ze liegen alles bij elkaar.


    Juist JUIST als je denkt: maar mijn vriend niet. Adviseer ik je om mij te pmen. Dan hoort hij namelijk bij de laatste categorie.


    Allereerst. Ik hoef geen man uit Marokko. Echt niet, maar ik kan je heel makkelijk laten zien dat het klootzakken zijn. Ook hij!

  6. #6
    Hoceima!<3

    Reacties
    5.531
    09-06-2009

    Elke Marokkaan dat geen eigen bankrekening heeft, of sterker gezegd onvoldoende geld op de rekening zal automatisch worden afgewezen.

    Dus waarschijnlijk heeft hij al het geld dat je hem hebt opgestuurd opgemaakt!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door miharbi Bekijk reactie
    Elke Marokkaan dat geen eigen bankrekening heeft, of sterker gezegd onvoldoende geld op de rekening zal automatisch worden afgewezen.

    Dus waarschijnlijk heeft hij al het geld dat je hem hebt opgestuurd opgemaakt!
    Ikasasan jib

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Heeft hij misschien familie in Spanje? Daar blijkt het namelijk veel makkelijker te zijn zonder veel gedoe. En hij kan gewoon direct naar Nederland vliegen.

    Ze kunnen over van alles moeilijk doen namelijk. Ik heb het voor mijn oma geregeld en zonder connecties zou het zelfs voor haar moeilijk zijn geweest. Vooral als het om de eerste keer gaat.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."


  9. #9
    Hoceima!<3

    Reacties
    5.531
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door vacaciones Bekijk reactie
    Ikasasan jib
    En als je een heel jaar onder een bepaald bedrag zit zullen ze jouw bankrening sluiten zonder dat je het doorhebt. Dan ben je maar 200/300 euro kwijt, dikke oplichters!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door miharbi Bekijk reactie
    En als je een heel jaar onder een bepaald bedrag zit zullen ze jouw bankrening sluiten zonder dat je het doorhebt. Dan ben je maar 200/300 euro kwijt, dikke oplichters!
    Bank chaabi?

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    233
    06-05-2016

    Citaat Geplaatst door Zemmita Bekijk reactie
    Zoek aub iemand uit Nederland. Genoeg Marokkanen hier.

    Mannen zijn leugenaars
    Marokkaanse mannen hebben hun doctoraal in liegen
    Marokkaanse mannen uit Marokko zijn de professoren op de universiteit der liegen waar de marokkaanse man (uit nl) slechts het diploma heeft.
    Marokkaanse mannen uit Marokko die geen eens een visum friends & family krijgen betekent gewoon dat hij niet genoeg binding heeft met marokko (lees: geen goede baan ofzo). En deze laatste groep hebben de hele term liegen uitgevonden. De studie drchter en zijn de universiteit begonnen der liegen.



    TRAP ER NIET IN.
    Voor advies mag je mij pmen. Ze liegen alles bij elkaar.


    Juist JUIST als je denkt: maar mijn vriend niet. Adviseer ik je om mij te pmen. Dan hoort hij namelijk bij de laatste categorie.


    Allereerst. Ik hoef geen man uit Marokko. Echt niet, maar ik kan je heel makkelijk laten zien dat het klootzakken zijn. Ook hij!

  12. #12
    Hoceima!<3

    Reacties
    5.531
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door vacaciones Bekijk reactie
    Bank chaabi?
    Onder andere!