1. #31
    niet18♥

    Reacties
    2.924
    09-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door adviserend Bekijk reactie
    het is belangrijk om door het leven te gaan terwijl je de dingen doet die Allah belangrijk vind, zodat je uiteindelijk met een gezond en zuiver hart voor Allah zal staan. Wanneer je je leven laten leiden door wat de mensen om je heen belangrijk vinden zoals :
    in Maleisie liggen op het strand met je man,



    door de ramen kijken van al-burj



    enz

    dan zul je niet het succes boeken die je denkt te boeken.
    Jep. Mee eens.
    Daarom sta ik vaker stil bij de kleine momenten in het leven en het goede te doen.
    Je leert de kleine momenten ook meer waarderen.

    "Happy is he who looks at his own deeds and appoints them as pleaders to his Lord."

    One day your life will flash before your eyes.
    Make sure it's worth watching...


  2. #32
    Suspended

    Reacties
    1.498
    01-12-2015

    Even in our sleep, pain which cannot forget falls drop by drop upon the heart, until, in our own despair, against our will, comes wisdom.
    Een quote van Bobby Kennedy (origineel is van Aeschylus.)

    Heb em ook als Whatsapp status.
    A trip to the Moon

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    5
    03-04-2017

    ''Fear is the mind-killer''

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door CronbachsAlpha. Bekijk reactie
    Ingratitude is the essence of vileness.
    On point!
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    *bismillahi rrahmaani rrahiem*
    blijf in elkaar geloven

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Zeg*als ik dwaal dan dwaal ik slechts in het nadeel vanmijzelf en als ik de leiding volg dan is dat door wat mijn heer aan mij heeft geopenpaard*
    Soerat sabah.
    blijf in elkaar geloven

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Citaat Geplaatst door Love-happiness Bekijk reactie
    Wat een mooie toelichting!
    Masha Allah

    Dan heb ik er hier nog een: ” Laisa lil insana illa ma sa’a” There is nothing for man except what he strives for (53:39)
    ibn kathir zegt hier over:

    oftewel, zoals ook een persoon niet de lasten/zondes zal dragen van een ander zal hij ook niet de beloning krijgen van iets behalve wat hij heeft verdient/gedaan voor zichzelf. En wat betreft de hadith die overgeleverd is in muslim door aboe hurayra dat de profeet heeft gezegd: "als een persoon sterft worden zijn daden onderbroken behalve drie daarvan: een goede zoon die voor zijn vader doe'a doet, of een ''goede doel'' (waaraan hij heeft bijgedragen) die na zijn dood doorloopt, of kennis (die hij heeft achterlaten) waar van wordt geprofiteerd (door anderen na zijn dood).'' Deze drie zaken zijn in werkelijkheid onderdeel van wat hij heeft nagestreefd en heeft gedaan voor zichzelf.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    7
    27-10-2013

    "Be your own kind of beautiful"
    Let people do what they need to do to make them happy, mind your own business, and do what you need to do to make you happy!

  9. #39
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door adviserend Bekijk reactie
    dat is de toppunt van spraak en wijsheid, geen woorden ervoor vooral wanneer je de ayat en de uitleg ervan erna leest ik zal een stukje ervan tonen voor je

    ''maar dit wordt slechts gegeven aan degenen die geduldig zijn ..."

    ibn kathir zegt over deze ayat: dit advies/gebod accepteerd alleen de geduldige en alleen hij handelt ernaar omdat het zwaar is voor de zielen.

    ''en dit wordt slechts gegeven aan de bezitter van een geweldig geluk''

    oftewel degene die een grote hoeveelheid/aandeel van geluk bezit in de wereld en het hiernamaals. Ali radiaallah3anhoe heeft gezegd over dit vers, Allah heeft de gelovigen bevolen geduldig te zijn bij woede en zacht te zijn bij onwetendheid, en vergevingsgezind te zijn als iemand iets slechts begaat, als zij, de gelovigen, dit doen beschermt Hij hun van de duivel en zal Hij hun vijand onderdanig,nederig tegenover hen maken alsof hij een goede/dichte vriend is.
    Een groot geluk wie dit gegeven is.

  10. #40
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    I lay myself out before me
    and as I start putting
    myself together
    I realize
    I am the artist and
    the masterpiece

  11. #41
    Bijna Lid

    Reacties
    100
    04-12-2015

    When you see a brother sin, be a private educator, not a public tribunal (Tariq Ramadan).

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    *als we blijven wachten totdat we er klaar voor zijn dan zullen we ons Hele leven blijven wachten"
    ha, ben je al getrouwd of ben je er nog niet klaar voor? hehe

    Citaat Geplaatst door Openminded010 Bekijk reactie
    Some people are so poor, all they have is money..
    dieisgoed!

    Citaat Geplaatst door mocrogirl_18 Bekijk reactie
    Jep. Mee eens.
    Daarom sta ik vaker stil bij de kleine momenten in het leven en het goede te doen.
    Je leert de kleine momenten ook meer waarderen.

    "Happy is he who looks at his own deeds and appoints them as pleaders to his Lord."
    nice.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door adviserend Bekijk reactie
    ha, ben je al getrouwd of ben je er nog niet klaar voor? hehe
    Hahaha die uitspraak kon netzogoed over een weeshuis gaan ^knipoog*
    .
    Binnenkort ben ik bi Idni Allah klaar voor.waarom?haha shi goede vrouw?haha
    ..........


    *een dwaas doet zichzelf aan wat zijn vijand hem niet kan aandoen*
    Mohamed ratib nabulsi . (Islam deskundige).
    blijf in elkaar geloven

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door adviserend Bekijk reactie
    ibn kathir zegt hier over:

    oftewel, zoals ook een persoon niet de lasten/zondes zal dragen van een ander zal hij ook niet de beloning krijgen van iets behalve wat hij heeft verdient/gedaan voor zichzelf. En wat betreft de hadith die overgeleverd is in muslim door aboe hurayra dat de profeet heeft gezegd: "als een persoon sterft worden zijn daden onderbroken behalve drie daarvan: een goede zoon die voor zijn vader doe'a doet, of een ''goede doel'' (waaraan hij heeft bijgedragen) die na zijn dood doorloopt, of kennis (die hij heeft achterlaten) waar van wordt geprofiteerd (door anderen na zijn dood).'' Deze drie zaken zijn in werkelijkheid onderdeel van wat hij heeft nagestreefd en heeft gedaan voor zichzelf.
    Mooie toelichting weer! Masha allah.

    Ik heb er uiteraard nog een:

    “Wie het goede doet en gelovige is, man of vrouw zijnde, die zullen Wij een goed leven schenken.” [16:97]

    Ik heb ook een andere mooie quote:

    "If you don't believe in your own ability to accomplish your goals, believe in Allah's ability to help you"
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  15. #45
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Mooi! Waar!